Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette teinienne kanssa?

Vierailija
04.01.2014 |

Mä en tiedä miksi meidän on niin vaikea tehdä mitään yhdessä.

Minnekään lenkille eivät suostu lähtemään. No ei täällä päin ketään muutakaan teiniä näy äitinsa ja isänsä kanssa kävelyllä.

Yksi inhoaa syvästi kaikkia lautapeleja, toinen inhoaa kaikkea urheilua, yksi haluisi olla aina vain kotona. Leffoissa kaikki tykkää käydä, mutta ei niitä katottavia leffojakaan niin usein ilmesty ja sinnekin on matkaa 80 kilsaa.

Ruokaa ja leivon vuorotellen kaikkien kanssa, mutta kaikki ei mahdu kerralla keittiöön.

Lasten ollessa pienempiä tehtiin kaikkea yhdessä luistelusta lasketteluun, sulkkiksen peluusta pipareiden paistamiseen, nykyään tuntuu ettei meillä ole koskaan hauskaa yhdessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se kuuluu asiaan, alkaa teinit jo hakea irtaitumista mammasta, se on tervettä. Riittää kun olet läsnä, tavallinen kotonaolo on ihan ok, kuka haluaa erityistä, tehkää sitten. Avoimesti ja rakkaudella asiat puheeksi, perheessä jokaisella on velvollisuus puhua muille  ja kuunnella muita.

Ja kyllä; olen mamma kahdelle jo yli kolmekymppiselle menestyvälle, onnelliselle ja rakastettavalle entiselle teinille. Menestys ei nyt tarkoita pelkästään taloudellista menestystä. Sitäkin heillä on, mutta kovaa työtä ovat menestyksen eteen tehneet ja opiskelun aina hoitaneet.

Kyllä se siitä!

Vierailija
2/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään teinien kanssa. Ei ne tosiaan halua lähteä äidin kanssa lenkille. Tai mihinkään. Josku väkisin kauppaan, kun on pakko ostaa sellaista vaatetta, jota mä maksan, varsinkin pojille. Tyttö käy mieluummin yksin kaupassa, enkä mä hänen seuraksi lähtisikään, johan siinä palaisi hihat.

Ruokaa nyt ehkä juu yhdessä, mutta ei kaikki yhtä aikaa (meillä monta teiniä). Välillä tyttö auttaa, välillä poika. Poika ehkä enemmin isänsä kanssa, vaihtaa auton renkaita, leikkaa ruohoa, kuntoilee ja nostaa painoja, lumityöt...

En mäkään tehnyt teininä vanhempien kanssa mitään. Istuimme samassa ruokapöydässä ja katsoimme illalla telkkua yhdessä, nykyäänhän telkkareita on suunilleen jokaisen kännykässäkin. Nykynuoriso katsoo leffansa omilta koneiltaan. Tarviiko niiden kanssa sitten tehdäkään mitään, en tiedä. Riittää kun on läsnä silloi jos tarvii. Mielellään joskus jotain iloisia asioita vähän jutellaan, nyt kun nuo teinitkin on jo niin isoja, että pahimmat höyryt on ulkona, ei enää kiukuttele. Paitsi tyttö joskus =).

Jaa yksi on: tytär haluaa minut ehdottomasti hiustensa värjääjäksi. Mä aikoinani värjäsin aina yksin tai kaverin kanssa, mutta mun teinille ei kelpaa kukaan muu kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Teini joko hilluu ulkona tai makaa huoneessaan. Tai vinkuu rahaa.

Vierailija
4/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokin ja vaatetan, siinä yhteiset toimemme. Niin, ja toimin pankkina. Yhteisiä ajeluitakaan ei enää juuri tule, kun vanhin sai äskettäin ajokortin.

Vierailija
5/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mä oikeasti jo ajattelin, että mussa on jotan vikana ja olen epäonnistunut täysin äitiä.

Mä itse oli sitten varmaan erikoinen nuori, kun olin paljon vanhempieni kanssa siihen saakka kunnes muutin pois kotoota. Senkin jälkeen viikonloppuisin kävin heidän kanssaan sukulaisissa ja tein kaikenlaista.

Ap lähtee rentoutumaan sohvalle. =)

Vierailija
6/6 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään leffassa, syömässä, vuokrataan leffoja, käydään shoppailemassa, käydään kyläilemässä.Joskus vaan ollaan, kyhjötetään sohvalla ja räkätetään you tube-videoille.