Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
äitiysloma lähenee ja masennusta pukkaa
19.12.2013 |
Vielä kuukausi töitä ja sitten äitiysloma, toinen lapsi tulossa. Töissä on ollut todella raskasta ja olen odottanut lomalle pääsyä kuin kuuta nousevaa. Mutta nyt kun olin pai päivää vapaalla muuten, tuntuu että ajatus kotiin jäämisestä onkin aika ahdistava. Miten olin näin hullu että lähdin tähän rumbaan toistamiseen. Esikoinen on kohta kolme ja niin ilmeisesti ehdin unohtaa mitä se vauvan kanssa elo olikaan. Kunnes nyt on alkanu palautua mieleen kaikki synkimmät tunnelmat, väsymys, tylsyys, toisto....
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Voi ei. Saa nähdä, kirjoitanki minäkin samanlaisen viestin tuossa muutaman kuukauden kuluttua. Toinen lapsi siis ihan aluillaan ja esikoisen vauva-aika kummittelee vielä mielessä. Jopa siinä määrin, ettei toisen lapsen yrittäminen ollut mitenkään itsestään selvää.
Mutta olisikohan se edes hivenen helpompaa toisen kanssa? Niin ainakin moni väittää. Se suurin elämänmuutoshan on se siirtymä pariskunnasta lapsiperheeksi, eikö niin? Toisen kanssa on jo kokemusta vanhemmuudesta ja ehkä suhteellisuudentajuakin esim. valvomisen kestosta. Mulla oli ainakin ekan kanssa semmoinen olo, että tätä vauva-aikaa se on sitten koko loppuelämä, mutta eihän se niin tietenkään mene.
Näillä mä olen yrittänyt itseäni psyykata nyt kun tiedän, miten paljon nautin esikoisestanikin nyt kun hän on reilu 2v.