Muita, jotka itkee aina Springsteenin River-biisin kuullessaan?
Olin missä tilanteessa tai seurassa tahansa, niin alan kyynelehtimään aina, kun kuulen sen kappaleen. En ymmärrä, koska en ole itse elänyt sellaisia vaikeuksia, joista laulu kertoo, en ole ollut onnettomassa avioliitossa tms. Miksi samaistun tähän niin syvästi? Onko muita? Ja siis 40 v. nainen olen ja teinistä asti tämä on itkettänyt minua.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Jeps, liikutun vahvasti. Lapsena en ymmärtänyt sanoja, mutta näin kerran sellaisen liveversion, jossa sanat oli suomennettu ja aloin itkemään välittömästi. Joku siinä tarinassa/laulussa koskettaa syvältä.
Maailma on pullollaan kappaleita, joten on kyllä kiehtovaa miksi juuri tämä niin koskettaa. Ehkä nyt aikuisena vasta ymmärtää sanojen todellisen merkityksen. Että se joki onkin se paikka, jossa rakkaus elää, ja kun joki kuivuu on se kovin surullista. Nuorempana ajattelin joen konkreettisena paikkana. Luin jostakin hiljattain, että tämä tarina kertoo Springsteenin siskosta ja on siis sinänsä ainakin osittain tositarina.
-ap
Hesarissa oli hiljattain juttua Springsteenista ja tästä kappaleesta, jonka hän teki siskostaan. Ilmi kävi että siskon elämä oli kuitenkin sujunut hyvin ja oli onnellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, liikutun vahvasti. Lapsena en ymmärtänyt sanoja, mutta näin kerran sellaisen liveversion, jossa sanat oli suomennettu ja aloin itkemään välittömästi. Joku siinä tarinassa/laulussa koskettaa syvältä.
Maailma on pullollaan kappaleita, joten on kyllä kiehtovaa miksi juuri tämä niin koskettaa. Ehkä nyt aikuisena vasta ymmärtää sanojen todellisen merkityksen. Että se joki onkin se paikka, jossa rakkaus elää, ja kun joki kuivuu on se kovin surullista. Nuorempana ajattelin joen konkreettisena paikkana. Luin jostakin hiljattain, että tämä tarina kertoo Springsteenin siskosta ja on siis sinänsä ainakin osittain tositarina.
-ap
Siinä vaan on jotenkin niin äärettömän rehellinen kertomus kaikkineen ja Brucen ääni sen myös osaa kertoa vakuuttavasti. Minä ajattelin että se joki on myös ollut ja oikeasti kuivunut, mutta kuvailee myös rakkauden loppumista.
Samoin kuin I'm on fire, kylmät väreet.
Tuskasta ja ahdistuksesta.
Miksi tätä virutusta pitää vinguttaa vuodesta toiseen, kun Brucella on paljon parempia biisejä?
Tuo on todella kaunis laulu, melodia ja miten elävästi Springsteen tulkitsee kappaleen, vahva liikutus tulee myös aina etenkin kappaleen lopussa.