Miten saan itseni kuntoon? Olen 40v ja ihan hautakamaa?
Siis 40v nainen ja 11 v pojan äiti. Mieskin kuuluu perheeseen. Ongelma olen minä itse. Olen ihan viittä vaille haudassa. Miten saan itseni kuntoon? Kaikenlaista vaivaa löytyy. Paha penikkatauti ja mahd leikkaus edessä, kohdun polyuppileikkaus tulossa, kilpparin vajaatoiminta, niska-hartiaseutu kroonisesti jumissa, hampaat huonot, refluksi, varmaan vatsahaava, stressi kroonisena, paniikkikohtaukset, ahdistuneisuushäiriö, jatkuva huoli lapsen pärjäämisestä (paha hahmotushäirö, oppimisvaikeudet), huoli taloudellisesta tilanteesta, selkäkipuja, tenniskyynärpää, huono ja erittäin herkkä vatsa, ärtyvä suoli, ylipaino.
Tässä pääpiirteittäin ongelmat. Olen aivan loppu henkisesti ja fyysisesti. Paikat alka brakaamaan.
Millä helvetillä saan itseni kuntoon? Henkisesti niin loppu ettei jaksa lähteä lenkille, ei sen puoleen en myöskään pysty kävelemään 200 m pidempään ilman järkyttävää jalkakipua (penikat).
Pitäisikö vaan kaivaa hauta ihan suosiolla?
Vituttaa tää kaikki. Ikinä ei mitään hyvää, paskaa vaan sataa niskasn jatkuvalla syötöllä.
Kommentit (47)
uskon että moni kremppakin helpottaisi jos saisit masennuslääkityksen. Noin paljon sairastavana varmasti tiedät että mielialalääkitys ei tarkoita rauhoittavien popsimista.
Elätkö lainkaan omaa elämääsi vai murehditko vain? Oletko huomaamattasi alkanu zoomaamaan kaikkeen ikävään?
Mikä asia on sinulle mieluinen? Tykkäätkö lukea, leipoa, pidätkö eläimistä? Sano jokin asia elämässäsi, joka on hyvin. Vaikka yksi asia.
ikävä sanoa, mutta jos olet päässyt noin huonoon kuntoon, joudut tekemään töitä ja näkemään vaivaa itsesi eteen päästäksesi kuntoon. Sinulla on niin paljon taakkaa, että hyötyisit varmasti myös terapiasta. Ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö ovat hoidettavissa olevia psyykkisiä sairauksia, niitä on turha vähätellä, koska ne syövät paljon energiaa.
.
Älä menetä toivoa, äläkä luovuta!!! Nelikymppinen on nuori vielä, vaikka toki alkaa jo elämä näkyä ja sairauksia olla....Itsellä ei kokemusta kilpirauhasvaivoista,mutta eikös se yleensä lääkityksellä saada hyvin kuriin? Ruokavalio kuntoon, alat kokeilla vaihtoehtoisia hoitomuotoja tai ruokavalioita. Sokerin käyttö minimiin, se on myrkkyä kun sitä tulee syötyä helposti liikaa! Mä suosittelen kokeilemaan pitkään haudutettua kaurapuuroa joka-aamuiseksi aamupalaksi ärtyneelle vatsalle. Ajastinkeitin on mainio tähän tarkoitukseen. Oikeesti, kaikesta oppii tykkäämään jos on motivoitunut ja ajattelee että se on terveellistä.
Stressiin voi toimia jooga, vaikken siitä olekaan niin innostunut kun olen kristitty. Meditoida voi itsekin ja rukoilukin on eräänlaista meditointia... On huojentavaa kun voin luottaa että Taivaan isä pitää huolen, mikä tahansa tuleekaan eteen. Kuuntelen hengellistä musiikkia ja luen kirjoja ja Raamattua. Varsinkin hengellinen musiikki antaa todella paljon!
äiti 36v
Mulla ei oo ees sitä lasta tekisin mitä vaan jos mulla ois lapsi antaisin kaikkeni sille olen 42 elämäni on tyhjää minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta skitsofrenia diagnoosi ja elämä ihan hauassa olen ollut vuoden vakavasti masentunut menetin asuntoni lusinut 8 kk elävältä helevetissä seksiä ei oo ollu vuoteen fyysinen kunto on sata vuotiaan tasoa helevetissä tarkoittaa lääkitystä seurantaa tukiasunnossa oloa tänään oli kohtalainen päivä 40kriisi mulla ei mikään paikka oo kipiä mutta väsyttää tarvin paljon levähtelyä minä se hauasa oon kun en jaksa kävellä kään entinen kovakuntonenasiatmenee omalla painollaan minäkin luisuin tämmöseen tilanteeseen ja eipä tähän mitään voi olla ja ihmetellä
Mikä ap:n hampaita vaivaa? Ja toisekseen, aikuinen mies pärjää kyllä ilman sinun huolenpitoasi. Voi myös hoitaa omaa lastaan jotta sinä pääset lepäämään ja liikkumaan,
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 20:13"]11v ei pärjää uimahallin pukkarissa? Kai se ny koulussa käy...ja liikuntatunneilla? Olis varmaan aika jo opetella....
Keksitkö mitään liikunnallista juttua lapsen kanssa, jossa tulisi edes lämmin? Potkia palloa pihalla? Rakentaa lumilinna?[/quote]
Käy toki koulua ja liikuntatunneilla. Uimahallin kaappien lukot todella hankalat. Hankala harjoitella sitä kun en voi sinne miesten pukkariin mennä. Usein unohtaa vaatteita myös jne. Palloakasn en oikein myöskään pysty kauaa potkimaan. Lunta täällä etelässä ei ole yhtään. Poika ei myöskään enn oikein halua ulkoilla äidin kanssa.
Taidan vaan kaivaa sen haudan. En jaksa enää. Ihan loppu olen.