Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ex syyttää minua siitä että lapsi ei halua mennä äidilleen.

Vierailija
04.10.2020 |

Lapsen äiti tuli tänään hakemaan lasta (8.v) ja hän karkasi läheiseen leikkipuistoon enkä ehtinyt estää häntä kun mies oli suihkussa.

Äiti alkoi vihaisesti sanomaan minulle että ”tää on aina tätä kun sä vahdit lasta” ja ”aina on ongelmia kotiutumisen kanssa kun täältä lähdetää”

Yritin kertoa äidille että ihan normaalia arkea täällä vietetään, katsottiin putousta, leivottiin herkkuja, käytiin frisbeegolffaamassa ja uimassa.

Tykkään itse liikunnasta ja siitä että liikutaan lapsen kanssa paljon, lapsi on itsekkin sanonut että tykkää tulla meille kun teemme aina kivoja asioita.
Pyrimme viikollakin ulkoilemaan pari tuntia koska siitä tulee hyvä olo.

En vain voi ymmärtää haukkumista, tänään äiti sitten vielä huusi minulle lapsen aikana että hänen puolestaan voin painua helv.
Lapsi itki ja mies meni juttelemaan äidille, mutta hänen mielestään vain meissä on aina vika.

Mitä tuollaisen kanssa voi tehdä? Noudatetaan kaikkia hänen antamia ohjeita ja neuvoja (niitä hölmöjökin esim. Lapsi ei saa viikolla pelata pleikkaa yms.

En yleensä ole paikalla kun äiti hakee lapsen mutta silloin hän haukkuu miehen pystyyn, milloin vääristä vaatteista yms.

Ja ei, ei johdu erosta, enkä minä ole sekaantunut heidän eroonsa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se nyt vaan on, kun on valinnut uusperhe-elämän. Valintoja, valintoja.

Vierailija
2/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu

Vierailija
4/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tilanteeseen hakeutunut

Vierailija
5/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin että äiti ajattelisi myös lasta ja hänen tunteitaan, itselleen hän tässä tekee hallaa ja tämä käytös vaikuttaa sitten suoraan lapseen.

Tiedän että olen itse valinnut miehen jolla on lapsi, ja olen erittäin onnellinen että saan olla osana heidän perhettään. Siitä ei ole kyse.

Tunnen myös monia uusperheitä joilla völit ovat hyvät, haluaisin että meilläkin olisi asiat niin.

Ap

Vierailija
6/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä joudut kohtaamaan exän ja selittelemään hänelle? Onko mies joku nössykkä, joka antaa ex-naisen hyppiä nykyisen silmille, kun ei kestä itse konfrontaatiota?

Vierailija
7/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ihmistä ei voi muuttaa. Vain omaa käytöstään voi muuttaa.

Vierailija
8/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä joudut kohtaamaan exän ja selittelemään hänelle? Onko mies joku nössykkä, joka antaa ex-naisen hyppiä nykyisen silmille, kun ei kestä itse konfrontaatiota?

No minä nyt asun täällä ja avasin oven kun mies teki töitä. Ja juurihan sanoin että mies meni puhumaan exälleen tämän raivarin jälkeen.

Ap

Vierailija
9/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössöjä viedään kuin litran mittaa... jos joku muija tulisi kotiini haukkumaan huutamaan ja kiroilemaan niin en alkaisi jotain Putouksia ja ulkoiluja selittämään. Se olisi viimeinen kerta kun haki lasta sisältä ja jos ei poistuisi soittaisin poliisit.

Muikkeli tietää että ootte lampaita ja purkaa paskansa teille.

Vierailija
10/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä nyt asun täällä ja avasin oven kun mies teki töitä. Ja juurihan sanoin että mies meni puhumaan exälleen tämän raivarin jälkeen.

Ap

Mitä ihmeen töitä mies suihkussa teki? Tai juu, älä kerro enenpää.

Vierailija
11/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä se teki suihkussa?

Vierailija
12/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluisin että äiti ajattelisi myös lasta ja hänen tunteitaan, itselleen hän tässä tekee hallaa ja tämä käytös vaikuttaa sitten suoraan lapseen.

Tiedän että olen itse valinnut miehen jolla on lapsi, ja olen erittäin onnellinen että saan olla osana heidän perhettään. Siitä ei ole kyse.

Tunnen myös monia uusperheitä joilla völit ovat hyvät, haluaisin että meilläkin olisi asiat niin.

Ap

No ihan ensinnäkin sun pitää ymmärtää, että sä et voi tuota exän ajattelutapaa muuttaa. Jos hän päättää olla inhottava ilkimys ja sulkee silmänsä siltä, että pahiten se hänen käyttäytymisensä osuu siihen lapseen, et sinä eikä lapsen isä tälle minkään voi. Vaikka kuinka te haluaisitte että uusperheenne olisi hyvin toimiva.

Ja toisekseen, jos äiti on ilkeä v-pää, sanelee sääntöjä sille ajalle kun lapsi on teillä, mutta mikään ei kelpaa, ei silloin kohteliaasti noudateta niitä exän vaatimuksia vaan. Vaan silloin näytetään lapselle (ja kerrotaan kohteliaasti sille exälle myös!) että meillä täällä isin kotona on omat säännöt jota noudatetaan ja äidin luona on sitten äidin säännöt. Ei se lapsellekaan hyvää mallia anna jos teillä siellä yritetään sopeutua jokaiseen äidin vaatimukseen mutta sekään ei kelpaa.

Lapselle parhain tilanne on se, kun vedätte yhteydenpidon ja näkemisen tuollaisen äidin kanssa minimiin, ettekä missään nimessä provosoidu suuntaan tai toiseen exän toimista. Ja kahdeksanvuotias voidaan lähettää ulos yksin siinä vaiheessa kun äiti/isä odottaa ulkona, ei ole mitään perustetta vanhemmilla joka vaihdossa tapella jostain olemattomista. Ja jos joku heittäytyy asiattomaksi, voi todeta vaan viileästi että nyt olet asiaton, en kuuntele tuollaista, palataan asiaan kun olet rauhoittunut tms.

Vierailija
13/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatkoista varmaan riippuu paljon mutta ei meillä ainakaan ehditä edes telkkaa kattomaan viikolla että lapset sais kylliksi unta.

Vierailija
14/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu

Tää muuten kannattaa. Se joka tekee lasun ekana on vähiten syyllinen, ja urheilullinen ap osaa varmaan istuntojen verran poseerata niin että saa vielä viranomaisetkin usutettua miehen exän kimpulle.

Vierailija
15/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä homma tuossa kohtaa hakusessa teilläkin eli miehelläsi, jos kahdenksanvuotias karkaa leikkipuistoon juuri kun johonkin pitäisi lähteä. Olipa se huvipuisto, toinen vanhempi tai hammaslääkäri. Voin sanoa käsi sydämellä, ettei minulle tai yhdellekään kaverille ole tuollaista tapahtunut. Ja jos tuo ei ole eka kerta, en ihmettele jos äidillä on hermo mennyt.

Muuten, voi olla että lapsi on hankala teillä olemisen jälkeen ja se voi johtua ihan siitä että ikävöi isäänsä äidillään ollessaan, oireilee sitä, ettei vanhemmat ole yhdessä ja jos äiti on läheisempi, häneen uskaltaa purkaa kiukkuaan ja teillä on kiltisti koska sille etäisemmälle vanhemmalle ei välttämättä uskalla kiukuta samoin. Ei se oikeuta äitiä rähjäämään teille,  varsinkaan sulle, mutta voi olla että jos äiti laittaa lapselle rajoja (joita sä tunnut pitävän turhina, ehkä tuo asenne välittyy lapselle vaikka näennäesesti pidätte rajoista kiinni) ja tekee parhaansa ja sitten kotona kuuntele kiukuttelua ja jotain "isi ja X on paljon kivempia" niin ei jaksa ehkä kovin hyvää teistä ajatella.

Sun homma ei ole miehen exän juttuja tai raivoamisia kuunnella, kävele noista tilanteista pois, sano ystävällisesti että haet miehen siihen, asia ei sulle kuulu. Ja hienoa, ette koe lasta taakaksi ja tunnut viihtyvän hänen kanssaan, se on lapselle varmasti tosi tärkeää ja miehellesi myös! Jos lapsen äiti ei tätä osaa arvostaa yhtään, jätä se omaan arvoonsa. Miehen homma on selvitellä asiat exänsä kanssa, sinun ei siihen tarvitse eikä pidä sekaantua.

Vierailija
16/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin jo miten miehen suihkussa olo liittyi siihen ettet kerenyt estämään lasta? Mutta että hän teki siellä töitä.

Vierailija
17/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä homma tuossa kohtaa hakusessa teilläkin eli miehelläsi, jos kahdenksanvuotias karkaa leikkipuistoon juuri kun johonkin pitäisi lähteä. Olipa se huvipuisto, toinen vanhempi tai hammaslääkäri. Voin sanoa käsi sydämellä, ettei minulle tai yhdellekään kaverille ole tuollaista tapahtunut. Ja jos tuo ei ole eka kerta, en ihmettele jos äidillä on hermo mennyt.

Muuten, voi olla että lapsi on hankala teillä olemisen jälkeen ja se voi johtua ihan siitä että ikävöi isäänsä äidillään ollessaan, oireilee sitä, ettei vanhemmat ole yhdessä ja jos äiti on läheisempi, häneen uskaltaa purkaa kiukkuaan ja teillä on kiltisti koska sille etäisemmälle vanhemmalle ei välttämättä uskalla kiukuta samoin. Ei se oikeuta äitiä rähjäämään teille,  varsinkaan sulle, mutta voi olla että jos äiti laittaa lapselle rajoja (joita sä tunnut pitävän turhina, ehkä tuo asenne välittyy lapselle vaikka näennäesesti pidätte rajoista kiinni) ja tekee parhaansa ja sitten kotona kuuntele kiukuttelua ja jotain "isi ja X on paljon kivempia" niin ei jaksa ehkä kovin hyvää teistä ajatella.

Sun homma ei ole miehen exän juttuja tai raivoamisia kuunnella, kävele noista tilanteista pois, sano ystävällisesti että haet miehen siihen, asia ei sulle kuulu. Ja hienoa, ette koe lasta taakaksi ja tunnut viihtyvän hänen kanssaan, se on lapselle varmasti tosi tärkeää ja miehellesi myös! Jos lapsen äiti ei tätä osaa arvostaa yhtään, jätä se omaan arvoonsa. Miehen homma on selvitellä asiat exänsä kanssa, sinun ei siihen tarvitse eikä pidä sekaantua.

Kyllähän ap on hommaan pakosti sekaantunut, kun tämä ex hälle raivoaa. Äiti tietää ettei ole hyvä vanhempi ja häpeää sitä ja yrittää saada ap:n tuntemaan itsensä huonoksi raivoamalla hälle.

Vierailija
18/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vanhemmat hoitavat lapsensa asiat niin hakemisineen kuin tuomisineen. Ihmettelen kovasti, miksi lapsen isälle pukkasi töitä juuri siihen aikaan, kun lapsen äiti oli tulossa hakemaan. Huonosti hoidettu tilanne kaikin puolin.

Hyvä kuitenkin, että lapsi viihtyy sinunkin kanssa. Tilanne voisi olla toinenkin. Sinuna tekisin jatkossa todellakin niin, etten olisi paikalla hoitelemassa hakutilanteita ja toimimassa viestinviejänä. Se homma kuuluu lapsen isälle.

Vierailija
19/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mies oli suihkussa kun lapsi huikkasi vaan ovesta että menee läheiseen puistoon, en ehtinyt huutamaan perään että hänet haetaan kohta.

Sanoin miehelle että löhden hakemaan lasta kunhan puen päälleni ja mies voi aloittaa työt.

Äiti tulikin siten puoli tuntia aikaisemmin kuin yleensä (oli kyllä ilmoittanut että saattaa tulla aikaisemmin) niin ehtinyt kuin pihaan asti..

Ap

Vierailija
20/25 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se nyt vaan on, kun on valinnut uusperhe-elämän. Valintoja, valintoja.

Miehellä se olisi tuollaista elämää, oli hänellä uutta naista tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän