Aikuisen mietteitä ateismista
Tämä ateismi lienee enää nykyisin suosiossa lähinnä nuorten keskuudessa. Kaipa se onkin jonkinmoista kapinointia yhteiskunnallisia arvoja vastaan ja halua erottua joukosta kieltämällä Jumala. Kommunismi on osoittanut että ateismi on hyvinkin tuhoisa aate. Talvisodan ihme on kova todiste Jumalan voimasta.
Kommentit (11)
Sodassa Jumala oli kommunismin puolella, sillä he voittivat jopa Saksan.
Siinä mielessä Jumala on hyljeksinyt Suomea koska sotionni ei ole ollut koskaan suosiollinen.
Mutta onhan Jumala valittu kansa Israelkin hävinnyt sotia ja kansalle käynyt hieman huonosti.
Jumalan tietet ovat tutkimattomat.
En usko ollenkaan ap:n selityksiin. Itse uskon, että ihmiset ei vaan enää nykyisen tieteellisen maailmankuvan vallitessa edes PYSTY uskomaan jumalolentoihin ilman selkeitä todisteita niiden olemassaolosta. En itsekään pysty. Kyllä minä ymmärrän että psyykkisesti olisi hienoa jos olisi sisäinen varmuus siitä että joku rakastava jumala pitää minusta aina huolen, myötä- ja vastamäissä, mutta kun ei semmoista jumalaa tunnu missään olevan niin mistäpä sitä uskon repäiset?
Sitä mukaa kuin tiede ja sen tuntemus yleistyvät, jumalia tarvitaan vähemmän. Kun ukkostaa, hyvin harva enää uskoo ja selittää, että siellä nyt yksi tai useampi jumala on ihmisiin suuttunut ja viskelee tulisia keihäitä. Hiljaa mutta varmasti hivuttaen tiede vetää mattoa uskonnon alta.
Talvisodan ihme. Miksi Jumala olisi sen järjestänyt? NL oli toki kommunistinen valtio, mutta tuiki lyhytikäinen. Jumala kun näkee ajassa eteen päin, olisi kannattanut antaa NL liittää Suomi itseensä. Nyt oltaisiin osa Venäjää, joka on huomattavasti uskonnollisempi maa kuin Suomi. Kusasko Jumala nyt vähän omaan nilkkaan tuossa?
Minä en yleisesti ottaen usko mihinkään mitä en näe tai koe. Nuorempana olin paljon tekemisissä erilaisten uskovaisten ihmisten ja ryhmien kanssa ja mielestäni annoin Jumalalle jopa mahdollisuuden mutta ikinä Hän ei minua koskettanut.
En usko mihinkään Jumalaan enkä myöskään "metsän menninkäisiin" olen silloin ilmeisesti ateisti?
Niin meni vituksi Jumalan suunnitelmat kun ei antanut Venäjän imaista meitä mukaansa. Niin olisi jäänyt jatkosota sotimatta, koska miten sitä voi itseään vastaan sotia. Olisi säästynyt paljon kärsimystä kun emme olisi voineet liittoutua Saksan kanssa ja olisimme olleet voittajien puolella.
Kun neuvostoliitto hajosi, olisi Suomi joka tapauksessa itsenäistynyt ilman verenvuodatusta.
Jumalan suunnitelmat eivät oikein toimi. Ehkä hän tullut jo vanhuudenhöperöksi eikä osaa nähdä asioita oikein.
Ehkä EU:n kanssa on hieman samoin. Jumala ei osaa sitä ohjata oikeaan suuntaan ja tulee vain kaikenlaista sotkua.
Talvisodassa Jumala oli suomen puolella mutta jatkosodassa ei ollut? Vai miten tämä nyt menee? Luulisi että Jumala olisi halunnut kunnolla kurittaa saatannallista kommunistivaltiota jos kerran puolensa on valinnut :D
"Lienee suosiossa nuorten keskuudessa" suurin osa eroajista lienee nyt etelä-suomesta, hyvin koulutettuja, miehiä, työssäkäyviä...
ap:lla lienee aika omia käsityksiä asiasta.
ps. Marx ja Engelshän eivät olleet väärässä - ongelma oli siinä että teoria ei vaan toimi, koska yksikään valtio missä yritettiin kommunismia ei siihen koskaan päätynyt oikeasti. Uskonnottomuudesta se ei kuitenkaan johtunut.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:36"]
Tämä ateismi lienee enää nykyisin suosiossa lähinnä nuorten keskuudessa. Kaipa se onkin jonkinmoista kapinointia yhteiskunnallisia arvoja vastaan ja halua erottua joukosta kieltämällä Jumala. Kommunismi on osoittanut että ateismi on hyvinkin tuhoisa aate. Talvisodan ihme on kova todiste Jumalan voimasta.
[/quote]
Ateismi ei ole jumalan kieltämistä. Se on jumaluskon puutetta. Se ei ole myöskään mikään aatesuuntaus. Koeta ottaa selvää, mitä käyttämäsi termit tarkoittavat. Pitääkö nämä asiat joka ainoalle tietämättömälle uskovaiselle erikseen selittää?
"Aikuisen mietteitä ateimista"
Aikuisen lapsellisen yksinkertaistavia mietteitä ateismista.
Sinäkin olit ateisti syntyessäsi. Pikemminkin pitäisi kysyä, miksi sinä olet päättänyt uskoa seemiläisen paimentolaiskansan myytteihin, joilla on yhtä paljon tekemistä todellisuuden kanssa kuin hammaskeijulla.