Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitoksen kaipuu

Vierailija
25.10.2013 |

Perjantai-ilta häämöttää. Raskas työviikko takana, viikonlopuksi monenlaista suunnitelmaa, joka vaatii yh-äidin huomiota ja jakamatonta huomiota. Kivoja juttuja kaikki, mutta siltikin vain yhden ihmisen harteilla kaikki. Tuli juuri mieleeni, että tästäköhän kumpuaa se yksinäisen ihmisen tarve ottaa lasillinen viiniä iltaisin - kun ei ole sitä toista aikuista kuulolla tai vaikka sanomassa "hyvin tehty, hienosti meni" tai kiittämässä ruoasta tai jostain asiasta, minkä lasten kanssa tein. En tarkoita sitä, että viinin juominen olisi minulle se ainoa keino palkita itseäni hyvin suoritetusta tehtävästä, mutta onhan se helpoin. Tai pussillinen karkkia sen jälkeen kun lapset saan nukkumaan. Tai hömppätelkkuohjelma. Tai kaikki nämä yhdessä.

Joskus huomaan pohtivani rankan työpäivän jälkeen, kuinka kiva olisi pohtia ääneen jotain juttua, joka jäi ihmetyttämään, vaikkapa "miksi se niin sanoi". Aikuisen kanssa, joka ymmärtää ihmismielen lainalaisuuksia. Tai suremaan sitä, että joku asia jäi tekemättä tai tunnen tehneeni sen huonommin kuin mitä olisin pystynyt.

Tai suunnittelemaan jotain kivaa juttua seuraavaksi viikonlopuksi tai ensi kesän lomamatkaa. Unelmoida jostain minkä yhdessä toteuttaisimme.

Miksi sitten erosin? No siksi että siinä parisuhteessa olin näitten samojen asioiden kanssa ihan yhtä yksin.

Olenko ainut, joka pohtii tälläisiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaivanneeni yh:na kaikkein enitten toisen ihmisen kumppanuutta, Sitä että voi jutella vaikka illan kymppiuutisista tai huokaista toiselle, että olipa raskas työpäivä. Kaipasin hirveästi hellyyttä ja vierekkäin nukkumista, en niinkään seksiä.

Parisuhteessa voi olla myös kiirtoksenkipeä niin, ettei mikään koskaan riitä. Puoliso ei "koskaan" muista kiittää siitä, että tiskit on aian tiskattuna, vaatteet ojossa ja lapset hyvin hoidettu. Oikeasti omanarvontunto on löydettävä ITSE itsestään, muuten kiitoksen jatkuva kaataminen on puolisolle sellainen taakka, kuin kantaisi vettä siivilällä.

Tietysti on hyvä saada tuntea itsensä arvostetuksi, mutta se vamuus oman olemassaolon tärkeydestä on tultava sisältä päin.

Tarkkailepa paljonko alkoholia käytät ja lisääntyvätkö määrät. Tuo tie vie helposti mukanaan.

Vierailija
2/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannanotostasi. Ehkä sen vastauksen saaminen onnistuu netin kautta. En kuitenkaan ole lähdössä sille tielle, että julkistaisin aikaansaannoksiani fb:ssa tai perustaisin blogin. Jos vaikka sitten siihen jää koukkuun ja suree sitten sitä, että blogia ei kukaan lue, tai fb-päivityksiäni ei kukaan tykkää... Yksin tallustaminen ei minulle ole sitä, ettenkö arvostaisi omaa tekemistäni - mutta olisihan se niin paljon kivampaa, jos saisi sitä huomiota joltain muultakin. Onhan se ikään kuin tunnustusta tehdystä työstä. Hyväksyntääkin jollain lailla. Että joku on niin paljon kiinnostunut siitä mitä teen, että viitsii seurata mitä tapahtuu ja sanookin siitä jotain. Kai se on kypsyyttä, että en lähde hakemaan huomiota niinkuin pienet lapset, potkimalla bussipysäkin laseja edes sen negatiivisen huomion saadakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin samoja juttuja,olen naimisissa. Mutta asia on juuri niinkuin kirjoitit: "No siksi että siinä parisuhteessa olin näitten samojen asioiden kanssa ihan yhtä yksin."

Vierailija
4/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kaikki joka toinen viikonloppu sen miehen harteilla? Jos näin, niin sinulla on sitten paljon aikaa etsiä sitä kumppania. Joillain se lapsi on joka viikonloppu "harteilla", joten nauti alkuun säännöllisestä vapaastasi!

Vierailija
5/5 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: lapset ovat kanssani koko ajan, mukaanlukien ne pari tuntia/kk jona lasten isä heitä tapaa. Hänellä ei ole edellytyksiä huolehtia lapsista, joten olen paikalla näiden tapaamistenkin aikana. Ehkä joskus myöhemmin kun lapset ovat riittävän isoja, ei vielä moneen vuoteen.

En väitä, että minulla ei olisi ns. omaa aikaa, ei siitä ole kyse. Mutta uuden kumppanin löytäminen ei ole enää tällä iällä niin helppoa. Erosta on pari vuotta aikaa, enkä välttämättä haluaisikaan enää asua kenenkään kanssa. Vaikeutensa siinäkin. Haluaisin ehkä sen henkisen yhteyden jonkun kanssa, joka olisi ns. "minua varten", enkä ensimmäiseksi tahtoisi muuttaa yhteen.