Sain potkut ja karenssin, koska maski vaikeutti hengitystäni niin etten voinut pitää sitä töissä
Mulla on diagnosoitu astma ja kun työpaikalleni tuli maskipakko, huomasin pian että maskin käyttö vaikeutti hengitystäni liikaa. Otin sen siksi pois enkä muutaman kerran jälkeen suostunut laittamaan maskia enää lainkaan. Astmaan ja hengitysvaikeuksiin vetoaminen ei auttanut, vaan sain ensin varoituksen ja sitten potkut. Sen jälkeen tulikin sitten todellinen pommi eli karenssi. Joku "asiantuntija", joka ei koskaan ole tavannut tai tutkinut minua, pitää astmaani niin lievänä että maskin käytön pitäisi onnistua. Miten tällainen voi olla mahdollista? Olisiko mun tosiaan pitänyt pitää väkisin maskia päällä, kunnes kohtaus iskee, ja tehdä sama uudestaan ja uudestaan kunnes tyhmäkin tajuaa ettei kyse ole sattumasta? Ja jos tahdon saada oikeutta, nyt pitäisi mennä omalla kustannuksellani yksityislääkärin kalliisiin tutkimuksiin... Saanko kysyä että millä rahalla, kun saan pelkästään alennettua toimeentulotukea?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, miten höynäytettäviä te oikein olette?
Ap vie kuin kuoriämpäreitä;D
Aiheesta voi keskustella vaikka aloitus ei totta olikaan. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulla on paha ja oireileva astma, ja pidän töissä koko ajan maskia ongelmitta. Tottumiskysymys tuo.
Oletko oikeasti saanut astmakohtauksen maskin takia, vai luuletko vain?
Jos olet, niin haet lääkärintodistuksen, jolla maskin käyttö todetaan sinulle mahdottomaksi.
Luulisi tosin, että juuri sinua riskiryhmäläisenä se maskin käyttö kiinnostaisi, ja jos se ei oikeasti (mutu-fiiliksen sijaan) onnistu, aina voisit käyttää visiiriä. Ne suojaavat sinua ja asiakkaita.
Astma on myös psyykkinen sairaus ja jos ahdistaa esim maski se voi laukaista kohtauksen eli paljon on kiinni siitä omasta suhtautumista. Esim kun unohtaa lääkkeen kotiin kohtaus tulee varmasti.
Jep eli kuten sanoin, tottumiskysymys.
Työpaikoilla on varmasti ihmisiä, jotka oikeasti painii tämän asian kanssa, joten tämä trolli on ihan ajankohtainen eli työterveyteen yhteys, jos maskin käyttö mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä höppänät ole koskaan kuulleetkaan pääluottamushenkilöstä, ammattiliitosta.
Sokeesti uskovat tuohonkin aloitukseen.
Tässä keskustellaan nyt astman ja maskien yhdistämisestä, ei ap:n stoorista. Oletko vähän yksinkertainen? Ei minua kiinnosta pätkääkään, onko ap trolli vai ei, aihe on silti kiinnostava.
Aiheesta voi aina poimia sen sivujuonteen ja synnyttää sitä keskustelua. Mitä antaa keskustelulle viidesti todettu 0/5? Se osoittaa oman hienouden, kun tunnistaa trollin?
Ap,sinä tietenkin riitautat nuo potkut liiton avulla, maksumiehenä toimii työnantaja. Tapelkaa laillisista oikeuksistanne.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä hanhia😁uskoitte tuonkin....
Ei uskota, mutta kommentoidaan , jos joku uskoo, niin näkee myös oikeanlaisia kommentteja. Oikean toimintatavan.
Mä e pysty uskomaan, että terveydenhuollossa ei ole yhtään astmaista työntekijää, ovat kumminkin jo pitkään pitäneet maskia tuntikausia putkeen ilman mitään ongelmaa hengityksensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä hanhia😁uskoitte tuonkin....
Ei uskota, mutta kommentoidaan , jos joku uskoo, niin näkee myös oikeanlaisia kommentteja. Oikean toimintatavan.
Luehan nuo kommentit, niin huomaat, että täydestä on mennyt;)
Ymmärrän kyllä hyvin ap:n ongelman. Itselläni on lievä allerginen nuha. Vaivaa eniten niin, että nenä on lähes jatkuvasti tukossa. Olen yrittänyt käyttää maskia muutaman kerran mutta joutunut ottamaan sen pois koska vaikeata hengittää ja olen alkanut tuntea huimausta. Ei minua se auta jos joku vaikka kuinka astmaattinen pystyy käyttämään maskia ilman haittaa. Ja en usko, että tämä on psyykkistä. Olen 70+, en ole käyttänyt koskaan mitään psyyken tms.lääkkeitä, ei hoitoja, ei myöskään mitään muita lääkkeitä, terve lukuunottamatta tuota nenän tukkoisuutta.
Ei nämä höppänät ole koskaan kuulleetkaan pääluottamushenkilöstä, ammattiliitosta.
Sokeesti uskovat tuohonkin aloitukseen.