3 suomessa rakennettua laivaa romutetaan Turkissa! yksi vain 25 vuotta vanha!
kolme helsingin silloisella kvaerner masa-yards telakalla rakennettua risteilyalusta romutetaan kohta Turkissa! yksi näistä on vain 25 vuotta vanha laiva. noin viisi vuotta sitten Fantasyyn tehtiin vielä huomattavia päivityksiä suomalaisten toimesta! Tuntuu surulliselta kun näkee näitä kuvia! eihän tässä ole järjen hiventäkään! suomalaiset duunarit 90 luvulla noita jäisissä halleissa haalareissa hitsailleet ja tuoneet leivän perheen pöytään. nyt työn tulos romutetaan!
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006658058.html
Kommentit (15)
Metalli väsyy nopeammin välimerellä ja Atlantilla kuin itämeressä, koska siellä on vahvempi aallokko.
Assburger kirjoitti:
Kaipa romutukseen pätevä syy on.
Tuon ikäinen tankkeri Ragnykin oli katketessaan.
Wärtsilän Turun vanhalla telakalla rakennettu viimeinen laiva oli Viking Rosella, joka valmistui vuonna 1980. Se on edelleen liikenteessä. Alus on viimeinen Turun vanhalla telakalla alusta loppuun asti rakennettu laiva. Turun vanha telakka sijaitsi Aurajoen rannalla keskustan lähellä. Että kyllä näitä paljon vanhempiakin laivoja on vielä liikenteessä.
Mitä se enää liikuttaa 90-luvulla laivaa rakentamassa ollutta?
Kun kalustoa uusitaan välillä, on hyvät mahdollisuudet että Suomessakin laivojen rakentaminen jatkuu.
Tallinkin Seawind on vuodelta 1972, Eli tosi romu
Eikö nuo voisi vaikka kierrättää kuljettamaan hädänalaisia meren yli?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se enää liikuttaa 90-luvulla laivaa rakentamassa ollutta?
onhan se kurjaa kun oman työn jälki tuhotaan! sehän on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se enää liikuttaa 90-luvulla laivaa rakentamassa ollutta?
onhan se kurjaa kun oman työn jälki tuhotaan! sehän on selvä.
Eipä taida niitä miehiä tuollainen liikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Metalli väsyy nopeammin välimerellä ja Atlantilla kuin itämeressä, koska siellä on vahvempi aallokko.
jeah mään däds whai wii kool it heeevimedal
heevimedal.
nat americän rauta, heevimedal
Sen verran on taustatietoja että nuokin laivat on itsensä maksaneet takaisin ja tuottaneet omistajilleen rahaa. Romuttavaisivat vaan enemmän jotta telakoille tulisi uusia tilauksia.
Mitä näille sitten pitäisi tehdä, kun käyttöä ei ole, eikä kukaan halua ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se enää liikuttaa 90-luvulla laivaa rakentamassa ollutta?
onhan se kurjaa kun oman työn jälki tuhotaan! sehän on selvä.
Miten niin?
T. Telakkalainen
No mikä tässä on nyt se juttu tai mikä tässä on väärin? Onko se juju se kun nuo on suomalaisten rakentamia laivoja? Omistavatko suomalaiset nuo laivat vai mikä tässä percettä kutittaa?
Kaipa romutukseen pätevä syy on.
Tuon ikäinen tankkeri Ragnykin oli katketessaan.