Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain potkut ja karenssin, koska maski vaikeutti hengitystäni niin etten voinut pitää sitä töissä

Vierailija
04.10.2020 |

Mulla on diagnosoitu astma ja kun työpaikalleni tuli maskipakko, huomasin pian että maskin käyttö vaikeutti hengitystäni liikaa. Otin sen siksi pois enkä muutaman kerran jälkeen suostunut laittamaan maskia enää lainkaan. Astmaan ja hengitysvaikeuksiin vetoaminen ei auttanut, vaan sain ensin varoituksen ja sitten potkut. Sen jälkeen tulikin sitten todellinen pommi eli karenssi. Joku "asiantuntija", joka ei koskaan ole tavannut tai tutkinut minua, pitää astmaani niin lievänä että maskin käytön pitäisi onnistua. Miten tällainen voi olla mahdollista? Olisiko mun tosiaan pitänyt pitää väkisin maskia päällä, kunnes kohtaus iskee, ja tehdä sama uudestaan ja uudestaan kunnes tyhmäkin tajuaa ettei kyse ole sattumasta? Ja jos tahdon saada oikeutta, nyt pitäisi mennä omalla kustannuksellani yksityislääkärin kalliisiin tutkimuksiin... Saanko kysyä että millä rahalla, kun saan pelkästään alennettua toimeentulotukea?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein

Vierailija
2/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinun olisi pitänyt hankkia lääkärinlausunto ettet voi noudattaa annettuja määräyksiä ja työkykysi on tämän johdosta alentunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitikään olla niitä säästöjä?

Vierailija
4/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no olisit mennyt aikanaan työterveyteen. Tottakai sinun pitää todistuksella todistaa, josset ole kykenevä tekemään työtä annetuin ohjein.

Vierailija
5/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt hankkia lääkärinlausunto asiasta. Oma diagnoosi ei ole koskaan riittävä peruste.

Vierailija
6/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä hanhia😁uskoitte tuonkin....

Vierailija
8/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla on paha ja oireileva astma, ja pidän töissä koko ajan maskia ongelmitta. Tottumiskysymys tuo.

Oletko oikeasti saanut astmakohtauksen maskin takia, vai luuletko vain?

Jos olet, niin haet lääkärintodistuksen, jolla maskin käyttö todetaan sinulle mahdottomaksi.

Luulisi tosin, että juuri sinua riskiryhmäläisenä se maskin käyttö kiinnostaisi, ja jos se ei oikeasti (mutu-fiiliksen sijaan) onnistu, aina voisit käyttää visiiriä. Ne suojaavat sinua ja asiakkaita.

Vierailija
9/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt varoituksen jälkeen työterveyteen?

Vierailija
10/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä hanhia😁uskoitte tuonkin....

Hih hih, mitä provompi sitä asiallisempi vastaus, hih hih

Vierailija
11/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika mikä sika. Mä olin tehtaassa vielä dialyysaikana. Yöhön olin iltavuorossa ja kiireesti dialyysiin kotiin ja aamulla töihin. oisin saanu saikkua mutta halusin töihin. Vuoden jaksoin ja sitten jäin eläkkeelle. 

Vierailija
12/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeja on monenlaisia.

Astmasi on huonolla hoidolla, jos se provosoituu pienestä hengityksen vastuksesta.

Vierailija
13/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt hakeutua työterveyteen, kun maskipakko määrättiin.

Vierailija
14/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mustaa valkoisella lääkäriltä että maskia ei voi pitää terveyssyistä? Jos ei niin oma vika.

Vierailija
15/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jutellut keuhkopolin / työterveyden / muun hoitopaikkasi kanssa maskin käyttöön liittyvistä ongelmista? Käytkö edes missään kontrolleissa?

Vierailija
16/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys olisi voinut antaa lausunnon. Et ole sovelias nykyiseen työhösi. Et olisi saanut karenssia, mutta lopputilin olisit saanut. Mikäli työnantajalla olisi ollut sinulle soveltuva työtehtävä niin olisi työpaikkakin säilynyt.

Tarinan opetus on että työajalla työnantaja määrää. Työntekijä noudattaa määräyksiä.

Vierailija
17/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minulla on paha ja oireileva astma, ja pidän töissä koko ajan maskia ongelmitta. Tottumiskysymys tuo.

Oletko oikeasti saanut astmakohtauksen maskin takia, vai luuletko vain?

Jos olet, niin haet lääkärintodistuksen, jolla maskin käyttö todetaan sinulle mahdottomaksi.

Luulisi tosin, että juuri sinua riskiryhmäläisenä se maskin käyttö kiinnostaisi, ja jos se ei oikeasti (mutu-fiiliksen sijaan) onnistu, aina voisit käyttää visiiriä. Ne suojaavat sinua ja asiakkaita.

Astma on myös psyykkinen sairaus ja jos ahdistaa esim maski se voi laukaista kohtauksen eli paljon on kiinni siitä omasta suhtautumista. Esim kun unohtaa lääkkeen kotiin kohtaus tulee varmasti.

Vierailija
18/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin

Vierailija
19/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, miten höynäytettäviä te oikein olette?

Ap vie kuin kuoriämpäreitä;D

Vierailija
20/32 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työterveys on yhtään samaa tasoa, kuin meidän, en ihmettele kokemustasi. Työterveys on aina työnantajan puolella. Pidä mielummin terveytesi. Ylläolevat kommentoijat tod.näk työterveydessä töissä. Voit haistattaa heille pitkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi