Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GALLUP: Ihaninta alatiesynnytyksessä? Kaikki mukaan :)

Vierailija
19.12.2013 |

Mikä on ollut ihaninta alatiesynnytyksessä? Jos nyt ei sitä palkintoa eli vauvaa oteta lukuun?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun loppuminen kuin seinään, kun vauva syntyy.

Vierailija
2/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että toipui tosi nopeasti, ja olin hyvävointinen ja vauvakin. sektioon verrattuna ero oli iso.

Tavallaan oli mukavaa myös itse synnyttää, koki tehneensä jotain merkityksellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali :)

Vierailija
4/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se synnytys. Siitä tuli toisi voimakas olo, että sen kävi läpi ja hoiti lapsen maailmaan. Vaikka olikin kivuliasta yms. Mutta tosiaan näin, taidan olla vähemmistöä.

Vierailija
5/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömän vahva elossa olemisen ja hetken merkittävyyden tunne. Olen synnyttänyt kaikki 3 ilman kivunlievitystä, ja jotenkin se kipukin tuntui hyvin merkitykselliseltä, jopa jotenkin pyhältä, se pakotti enemmän läsnä siihen mielettömään hetkeen jona lapsi tulee maailmaan. (En paheksu toki kivunlievitystä, itse vaan en sitä valinnut koska en pelkää mitenkään kipua.)

Vierailija
6/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne koko sen prosessin aikana, kutkutus ja jännitys ja kaikki. Ja pakko sanoa, että myös ja varsinkin se hetki ja tunne kun vauva "pullahtaa" ulos ja sain hänet rinnoilleni, olo oli kuin Mount Everestin valloittaneella ja paljon enemmän.

-Äitix2-

Vierailija
7/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämisessä ei ole mitään ihanaa eikä nautittavaa, vaan silti sen haluaa tehdä kerta toisensa jälkeen kun kerran lapsia haluaa.

Vierailija
8/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä palkintoa ei saa laskea mukaan, niin ei yhtään mitään ihanaa ollut. Onks tää nyt jotain pottuilua niille, jotka eivät ole alateitse synnyttäneet :O

Vierailija
9/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta ihanaa kuin vauva. Ja sektio on siitä paljon kamalampi kun sitä vauvaa ei saa syliin synnytyksen jälkeen.

t. sektio ja 2*alatie

Vierailija
10/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tietynlainen henkisyys, itseensä kääntyminen, vahva tässä ja nyt oleminen. Kokea, tarkastella oman kehon ja mielen toimintoja näin kokonaisvaltaisessa jutussa. Kokemuksena todella hieno jo kolme kertaa, vaikka olivatkin kaikki erilaisia synnytksiä. En ole tarvinnut kivunlievityksinä muuta kuin vettä, altaassa, kylvyssä tai suihkussa, sekä hyvän perusluottamuksen itseeni, mutta toki olisin ottanut vastaan jos olisi siltä tuntunut. Otin synnytkset seikkailuna...

Ja kyllä, nopea toipuminen. Olisin voinut vaikka kävellä kotiin suoraan synnytyssalista...

Vierailija
11/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luotto omaa kehoaan kohtaan. Miten se osaakin toimia niin ihmeellisesti. Minun ei tarvitse muuta kuin ponnistaa,keho hoiti supistukset,avautumiset,maidon nousemiset. Vaikka itse on ihan pihalla kaikesta niin keho kertoo miten toimia, milloin ponnistaa. Se oli mahtavaa "antaa synnytyksen viedä mukanaan".

Vierailija
12/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdä isä ja lapsi yhdessä, kun isä otti pienen vauvan paidan alle. Ja siis synnytin alateitse, mutta halusin antaa lapsen hetkeksi myös isälle ennen ensi ruokailua jotta saan hetken levätä.

Vierailija
13/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se mieletön kokemus. Sellainen henkinen ponnistus. Itse olin todella ylpeä itsestäni sen jälkeen. Parasta oli "luojan kiitos, se on ohi" -tunne vauvan synnyttyä. Ei siinä jaksanut heti vauvaakaan ihmetellä vaan mulle ainakin tuli sellainen usvainen ja sumuinen olo. 

Vierailija
14/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 11:28"]

Jos sitä palkintoa ei saa laskea mukaan, niin ei yhtään mitään ihanaa ollut. Onks tää nyt jotain pottuilua niille, jotka eivät ole alateitse synnyttäneet :O

[/quote]

Luulen että tämä on vastine tohon kamalinta alatiesynnytyksessä ketjuun...

Vierailija
15/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali ja se kun homma oli ohi. Mulle ne valtavat merkityksellisyyden tunteet ovat tulleet vauvan ja myöhemmin lapsen hoitamisesta.

Vierailija
16/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopputulosta ei voi tähän vastata, niin sitten siinä ei ole mitään ihanaa. Tai joo, se hetki kun tajuaa että nyt se on OHI! Epiduraali ja se, kun kätilö sanoo että 10 cm auki ovat hyviä, mutta eivät ihania juttuja.

Vierailija
17/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mömmöt

Vierailija
18/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 10:59"]

Mielettömän vahva elossa olemisen ja hetken merkittävyyden tunne. Olen synnyttänyt kaikki 3 ilman kivunlievitystä, ja jotenkin se kipukin tuntui hyvin merkitykselliseltä, jopa jotenkin pyhältä, se pakotti enemmän läsnä siihen mielettömään hetkeen jona lapsi tulee maailmaan. (En paheksu toki kivunlievitystä, itse vaan en sitä valinnut koska en pelkää mitenkään kipua.)

[/quote]

Samat! Ja vielä erityisesti se, että synnytyksen jälkeen on ihan mieletön endorfiinihumala, tuntui että olisi voinut juosta vaikka maratonin siihen päälle.

Niin ja se, että synnytyksen jälkeen ei ollut mitään isoja haavoja tai rajotteita, joita olisi pitänyt ottaa huomioon elämisessä ja olemisessa. Pystyi vaan kävelemään suihkuun ja jatkamaan lähes normaalisti.

Vierailija
19/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä muuta ihanaa kun märän lämpimän vauvan paidan alle saaminen ja nopea kotiutuminen.

Vierailija
20/25 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, paitsi kun se loppui. Ja samalla myös helvetilliset liitoskivut.