Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisillä laskettelukypärät?

Vierailija
19.12.2013 |

Minkä ikäisillä lapsilla on vielä laskettelussa kypärät käytössä? En ole ollut aikoihin rinteessä, mutta silloin kauan sitten kypärää käyttivät vain pienet syöksyjät. Mutta käyttävätkö nykyään vielä kouluikäiset kypärää? Tarkoitus olisi aloitella rauhallisesti aurailemalla.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinteessä lähes kaikki kouluikäiset käyttävät kypärää. Poikkeuksen tekee lähinnä muutama venäläinen turisti.

Vierailija
2/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ítse olen 44 ja käytän kypärää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään varsinkin ulkomailla kypärä on enemmänkin sääntö kuin poikkeus kaikilla laskijoilla, ihailtavasti trendi alkaa levitä myös tänne.

Vierailija
4/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisillä niitä kypäriä näkee. Jopa niillä 15v pojilla, jotka entisaikaan eivät varmasti olisi kypärää päähänsä laittaneet. Vähiten varmaan siinä 20-30-vuotiailla, taas lasten kanssa laskevilla aikuisilla kypäriä näkee.

Ei meidän 9v edes kuvittele lähtevänsä rinteeseen ilman kypärää, jotenkin on tottunut siihen, että se kuuluu asiaan.

Vierailija
5/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 07:06"]

Kaikenikäisillä niitä kypäriä näkee. Jopa niillä 15v pojilla, jotka entisaikaan eivät varmasti olisi kypärää päähänsä laittaneet. Vähiten varmaan siinä 20-30-vuotiailla, taas lasten kanssa laskevilla aikuisilla kypäriä näkee.

Ei meidän 9v edes kuvittele lähtevänsä rinteeseen ilman kypärää, jotenkin on tottunut siihen, että se kuuluu asiaan.

[/quote]

Nyt 30-vuotiaana, olin edelläkävijöitä kun käytin jo 15v vanhana kypärää :)

Kylmässä laskiessa paras, ainoastaan joskus kuumina kevätpäivinä pääsiäisenä kypärä on saattanut jäädä kotiin.

Vierailija
6/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikenikäisillä. Kypärättömiä halveksitaan.

Vierailija
7/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttunkuin edellisillä, meidän perheessä jokainen käyttää kypärää. Nyt kun tarkemmin ajattelee, kypärättömiä laskettelijoita näkee enää aika vähän laskettelukeskuksissa. Erittäin hyvä asia. 

Vierailija
8/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen totuttaa kypärän käyttöön pienenä, niin mikä järki siltä olisi se kouluiässä ottaa pois?

Vierailija
9/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla on onneksi kypärät, paitsi tietysti venäläisillä.

Vierailija
10/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitokset kaikille!

Siis meidän lapset eivät ole olleet koskaan rinteessa ja olen vasta hankkimassa varusteita. Itse olen ollut rinteessä viimeksi 90-luvulla, ja silloin juuri kukaan ei käytänyt kypärää. Eli ostan siis sellaiset. Hieno juttu, että ovat nykyään muodissa!

Vierailija
11/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos lapset innostuu temppuilemaan raileilla, tekemään hyppyjä tms. niin kypärän lisäksi kantsii hommata selkäpanssari. Mutta kypärä nyt tosiaan ehdoton minimi, kaikenikäisillä! 

Vierailija
12/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäpanssaria suosittelisin aloittelijallekin. Niitä on kivoja "liiivimallisia", joten ei haittaa laskemista. Omia lapsiani en laske rinteeseen ilman panssaria ja tietysti kypärää:)

Vierailija
13/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan aloitteleva aurailija tarvii selkäpanssaria. Pientä liioittelua :)

Mutta siis, todellakin nykyään kypäriä käyttävät kaikenikäiset. Meidän 15 v oli hyvin hämmästynyt kun kerroin ettei omassa nuoruudessani (80-luvulla) "kukaan" käyttänyt kypärää.

Vierailija
14/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hämmennyin kun näin veljeni lasten käyttävän kypärää ja hetken päästä myös selkäpanssaria ja rannesuojia laskiessaan. Ovat nyt 17- ja 18-vuotiaita, ja kypärä on ollut päässä koko "uran" ajan, samoin kaikilla kavereillaan. Itse olen kolmikymppinen enkä ole koskaan käyttänyt suojia, joten häkellyin noista teineistä. Nyt jos laittaisin laudan alle ja lähtisin hyppimään, kylläkin varmaan kypärää käyttäisin.

Vierailija
15/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan 39 ja 51 ja käytetään kypärää.

Lähes kaikki käyttää.

Vierailija
16/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäiset

Vierailija
17/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- ja 17-vuotiaat käyttää mukisematta. Enemmistöllä tosiaan nykyään on kypärä.

Vierailija
18/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään laskea ilman kypärää! Jos laskisin laudalla, myös rannesuojat olisi pakolliset.

Viime talvena näin rinteessä törmäyksen, josta molemmat lähtivät paareilla. Ajatus sellaisesta ilman mitään suojavarusteita... Hrr.

Yleensä mitä enemmän laskee, sitä varmemmin käyttää kypärää, myös ne 20-30-vuotiaat. Mihinkäs muualle sitä GoPro:n muuten kiinnittäisi? ;)

Vierailija
19/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan aloitteleva aurailija tarvii selkäpanssaria. Pientä liioittelua :)

Miten niin liioittelua????? Tiedän, että aurailijoilla vauhdit ei ole vielä kovia, mutta myös se suksien hallintakin on kehnoa. Ketkähän siellä rinteessä eniten kaatuilee-aloittelijat.

Itse en tiedä kuin muutaman, jotka eivät käytä selkäpanssaria lapsilla.

Vierailija
20/38 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin liioittelua????? Tiedän, että aurailijoilla vauhdit ei ole vielä kovia, mutta myös se suksien hallintakin on kehnoa. Ketkähän siellä rinteessä eniten kaatuilee-aloittelijat.

Itse en tiedä kuin muutaman, jotka eivät käytä selkäpanssaria lapsilla.

Tuo on kyllä totta. Se auraus vaihe on kuitenkin lyhyt ja sitten kun lapsestaa tuntuu, että hän onkin jo hyvä, jolloin vauhdit kasvaa, mutta taidot eivät kuitenkaan ole vielä häävit. Vahinkoja sattuu ja paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi