En haluaisi mennä viettämään joulua perheen kanssa
Siis lapsen ja lapsen isän. Joudun kuitenkin laittamaan ruuat, tiskaamaan ja siivoamaan.
Kommentit (41)
Miten niin joudut? Jos toinen ei tee omassa kodissaan jotain hommaa, miten sinä 'joudut' tekemään sen? Kasvata itsellesi oma tahto. Ruokia ei ole pakko tehdä itse. Ne voi myös ostaa valmiina. Jos ukolla ei ole astioita, sitten hommaatte vähän paremmat kertikset. Siivoukseen et rupea.
Omassa kodissasi voit sitten antaa lapsellesi toisenlaisen mallin esim. juuri jouluun liittyen, mutta älä uhriudu lapsen isän tekemättä jättämisistä.
No näinä aikoina on helppoa vedota kurkkukipuun ja pieneen kuumeeseen. Ja testiin olet tietysti menossa vasta joulupyhien jälkeeen.
Jos et suoraan osaa sanoa, että en tahdo seuraanne
Nytkö se alkaa? Valitetaan joulusta, vaikka sinne on aikaa lähes 3kk. Voihan olla ettei mitään joulua edes tule.
Elämä olisi paljon mukavampaa ja onnellisempaa, kun elettäisiin tässä ajassa, eikä tulevaisuudessa tai menneessä, vaan tässä ja nyt. Nuokin sinun harmittelut menevät hukkaan.
Nyt on lokakuun alku ja sä jo mariset jouluruuista, syyskuussa aloitit joululahjoista marisemisen. Sä oot maailman ärsyttävin ja rasittavin tyyppi, säälin sun lastasi jolla tollaiset vanhemmat.
Vietät siis jouluaaton lapsen isän luona? Vai pitempään? Älä paikkaa eksän tekemättä jättämisiä. Jos hän ei ole siivonnut, älä siivoa sinäkään. Jos hän käyttää paperilautasia, syötte paperilautasilta. Jos hän ei laita ruokaa, ostatte yhdessä eineslanttulaatikkoa ja valmista possua. Lapselle on tärkeää, että haluat olla hänen kanssaan joulunakin. Ensi jouluna lapsi on sinun luonasi, ja järjestät kunnon joulun.
Patalaiskoja sottapyttyjä, jotka ei edes tiskata jaksa.
No ehkä tulevana jouluna kukaan ei saa mennä mihinkään koronan takia. Minä ainakin olen jo varautuntut siihen, että jouluna ei jälkikasvu pääse tulemaan lapsuudenkotiinsa, eli tänne meille, koska tautitilanne pahenee. Niin kävi nyt pääsiäisenäkin. Jokainen joutui viettämään pyhät siellä missä sattui olemaan opiskelemassa tai töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vietät siis jouluaaton lapsen isän luona? Vai pitempään? Älä paikkaa eksän tekemättä jättämisiä. Jos hän ei ole siivonnut, älä siivoa sinäkään. Jos hän käyttää paperilautasia, syötte paperilautasilta. Jos hän ei laita ruokaa, ostatte yhdessä eineslanttulaatikkoa ja valmista possua. Lapselle on tärkeää, että haluat olla hänen kanssaan joulunakin. Ensi jouluna lapsi on sinun luonasi, ja järjestät kunnon joulun.
Näin mä varmaan teenkin. ap
Vierailija kirjoitti:
No ehkä tulevana jouluna kukaan ei saa mennä mihinkään koronan takia. Minä ainakin olen jo varautuntut siihen, että jouluna ei jälkikasvu pääse tulemaan lapsuudenkotiinsa, eli tänne meille, koska tautitilanne pahenee. Niin kävi nyt pääsiäisenäkin. Jokainen joutui viettämään pyhät siellä missä sattui olemaan opiskelemassa tai töissä.
Mun lapseni on vasta kutosluokkalainen. ap
Vierailija kirjoitti:
Miten niin joudut? Jos toinen ei tee omassa kodissaan jotain hommaa, miten sinä 'joudut' tekemään sen? Kasvata itsellesi oma tahto. Ruokia ei ole pakko tehdä itse. Ne voi myös ostaa valmiina. Jos ukolla ei ole astioita, sitten hommaatte vähän paremmat kertikset. Siivoukseen et rupea.
Omassa kodissasi voit sitten antaa lapsellesi toisenlaisen mallin esim. juuri jouluun liittyen, mutta älä uhriudu lapsen isän tekemättä jättämisistä.
No nainenhan se tuossakin sitten jouttu ostamaan ne ruuat ja kertakäyttöastiat. Ei niin. Jos mies ei hommaa joulua, niin sitten sitä ei hommaa kukaan. Oppipahan seuraavalla kerralla hommaammaan. Ei se sillä parane, että joku ostaa ja hommaa miehen puolesta.
Seuraava joulu naisen/äidin luona ja silloin voi panostaa senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin kyllä, että kyse on pienemmästä lapsesta, mutta jos matkustuskielto tulee voimaan, ei saa kulkea pitkin poikin. Vai onko niin, että asutte aika lähekkäin lapsen isän kanssa? Samalla paikkakunnalla?
Kaksi päivää nyt jaksaa olla vaikka löyhässä hirressä. Kolmen henkilön tiskit eivät ole mitenkään mahdottomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisit vielä kysyä häneltä, mitä tahtoisi tehdä!
Jospa hänen toive olisi sellainen, minkä sinä pystyt totetuttamaan?
Pysytte kotona, miksei?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdistät siivoamisen ja syömisen vain jouluun? Eikös niitä tehdä ympäri vuoden.
Tässähän on kyse siitä, että ap ei halua siivota/hommata ruokia miehen kotiin. Totta kai jokianen omassa kotonaan siivoaa ja tekee ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin kyllä, että kyse on pienemmästä lapsesta, mutta jos matkustuskielto tulee voimaan, ei saa kulkea pitkin poikin. Vai onko niin, että asutte aika lähekkäin lapsen isän kanssa? Samalla paikkakunnalla?
Kyllä asutaan lähekkäin ja samalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää nyt jaksaa olla vaikka löyhässä hirressä. Kolmen henkilön tiskit eivät ole mitenkään mahdottomat.
Tiedän, ettei ole mahdottomuus. Olen ennen ostanut valmiita saarioisten laatikoita mutta eivät kuulemma kumpikaan niitä halua. Myös piparit ja tortut jää syömättä. Haluavat vaan kinkun, lapsen isä paistaa sen, kaloja ja jotain muuta. ap
Vierailija kirjoitti:
Nytkö se alkaa? Valitetaan joulusta, vaikka sinne on aikaa lähes 3kk. Voihan olla ettei mitään joulua edes tule.
Elämä olisi paljon mukavampaa ja onnellisempaa, kun elettäisiin tässä ajassa, eikä tulevaisuudessa tai menneessä, vaan tässä ja nyt. Nuokin sinun harmittelut menevät hukkaan.
Hyvä kuitenkin tietää, mitä haluaa, ettei koko elämä mene "väärin".
Nyt on aika ledivalojen ja kenkien testaus, et ei kastu jalat kylmässä. Onneksi jotkin voi suunnitella ennakkoon, mut kai se lapsi/ne lapset pitää ottaa ennakkoon huomioon aina?
https://tanssi.net/fi/k/201231.html
Ei tätä vuottakaan ole enää paljon jäljellä:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ettei ole mahdottomuus. Olen ennen ostanut valmiita saarioisten laatikoita mutta eivät kuulemma kumpikaan niitä halua. Myös piparit ja tortut jää syömättä. Haluavat vaan kinkun, lapsen isä paistaa sen, kaloja ja jotain muuta. ap
Eikä sinne tule ketään muita? Missä ongelma, kun kinkkua voi toki syödä niiltä pahvilautasiltakin!
Varmaan antaa mukaankin sitä sulle? Keksi jotakin muuta tekemistä NYT, ettei mene koko syksy tuohon;-)
Hoksasin just, et onpa mukava palvelu tuolla, kun valitsee esiintyjän, tulee myös kartta, näkee minne päin maailmaa täytyy suunnistaa. Hulavanne mukaan ja pyörähtelee ihan itsekseen vaikka:
https://tanssi.net/fi/k/naistentanssit.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sinne tule ketään muita? Missä ongelma, kun kinkkua voi toki syödä niiltä pahvilautasiltakin!
Varmaan antaa mukaankin sitä sulle? Keksi jotakin muuta tekemistä NYT, ettei mene koko syksy tuohon;-)
Hoksasin just, et onpa mukava palvelu tuolla, kun valitsee esiintyjän, tulee myös kartta, näkee minne päin maailmaa täytyy suunnistaa. Hulavanne mukaan ja pyörähtelee ihan itsekseen vaikka:
https://tanssi.net/fi/k/naistentanssit.html
Ei tule ketään muita. Lapsen isovanhemmat ovat kuolleet, niin jo muutama joulu ollaan oltu vaan kolmistaan. Mies vie vanhempiensa haudalle jouluisin kynttilän. Ne olikin hyviä jouluja, kun appivanhemmat vielä eli. He tulivat syömään meille aina aattona kello 13 ja joulupukki tuli kello 15. Sitten aina joulupäivänä mentiin heidän luokse syömään. Eipä joulut ole enää oikein jouluila tuntuneet heidän kuolemansa jälkeen. ap
Siis Hän?
Ei se mitään haittaa, jos on varaa.
Joulu tulee aikanaan, mut niin tulee se maksukin a i k a n a a n
. Toivottavasti ei tarvi velaksi niitä hankkia:
https://www.sanakirja.org/search.php?q=aikanaan&l=17
Lapsi voi kuvitella, et olette aina yhdessä jatkossakin?