Siivous ja järjestely apua kaipaan
Kertokaa hyvät palstaajat teidän vinkkejä, miten saisin kodin pidettyä siistinä ja järjestyksessä.meidän perheessä minun lisäksi 17 ja 13 vuotiaat lapset mutta en saa heitä aina siivoamaan ja olen aivan uupunut tähän tilanteeseen. Minulla adhd ja se vaikuttaa varmasti asiaan myös muilla perheenjäsenillä. minun lääke ei toimi se tekee jumiin en saa aikaseks mitään. Jos saan teen toki tarkemmin asiat. Mutta menee aikaa että tartun hommiin. En jaksa asua läävässä mutta en vaan mahda asialle mitään olen ahdistunut tilanteesta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista nyt vasta uskalsin osan lukea kun rupesi ahdistamaan tuleva arvostelujen Määrä. Jos ihminen väsynyt ei jaksa pitää kuria mutta luen tänään kaikki kommentit ja otan hyvät käyttöön. Ap
Onhan sulla hyvät mikrokuitu(=Sinituote)luutut? Pyyhi aina pinnat sillä: lämmintä vettä ja Marseille- palasesta suoraan sitä saippuaa luutuun. Toisessa ämpärissä on oltava huuhteluvettä, tosi lämmintä et liukenee se lika pois. Tarvit ainakin ne 2 luutua ja kuivaamiseen vaikkapa sideharsoa tai astiapyyhe tms. jolla saat luutunjäljet pois.
Ei saippuaa mikrokuituliinaan! Eikä varsinkaan marseillea. Ja tuollaiset ämpäriviritelmät eivät ole nykyaikaista siivousta ollenkaan, ne kuuluu aikaan kun "kalsarinlahje" oli siivousluutuna. Tervetuloa 2000 luvulle
Höpö höpö - muuta en tarvikaan. Ikkunatkin pesen sillä systeemillä ja niihin tulee sellainen pinta, et ei noki tartu ihan heti. Mut vettä pitää olla, vaihtaa sitä usein. Hajusteallergikkona en edes kokeile muuta! Käsitiskiaineena käytän LV-astianpesuainetta, jolla pesen niitä saippualuutuja ennen kuin laitan ne kuivumaan.
Ämpärit pitää olla sellaiset, et ne mahtuu johonkin lavuaariin kallellaan pestäväksi. Onhan sulla sellaisia? Jokaisen siivouksen jälkeen ne pestään hyvin. Onkiva aloittaa uudelleen, kun ne ovat puhtaat eikä mikään haise.
Vierailija kirjoitti:
Ämpärit pitää olla sellaiset, et ne mahtuu johonkin lavuaariin kallellaan pestäväksi. Onhan sulla sellaisia? Jokaisen siivouksen jälkeen ne pestään hyvin. On kiva aloittaa uudelleen, kun ne ovat puhtaat eikä mikään haise.
https://www.tuontitukku.fi/tuote/ampari-5l-valkoinen-perus-muovinen-san…
Kauppias tilaa, kun pyytää. Tuo mahtuu useimpiin lavuaareihin, mutta lämmintä vettä täytyy silti olla reilusti!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista nyt vasta uskalsin osan lukea kun rupesi ahdistamaan tuleva arvostelujen Määrä. Jos ihminen väsynyt ei jaksa pitää kuria mutta luen tänään kaikki kommentit ja otan hyvät käyttöön. Ap
JOS sun nyt sinne ämpäriostoksille TÄYTYY lähteä, osta samalla pari uutta LÄPINÄKYVÄÄ säilytysastiaa. Vielä ei tarvi tietää, minne ne laitat, vaan että lajittelet ne asiat/tavarat omiin laatikoihin. Itse käytän ainoastaan näitä, koska niissä on se lukitussysteemi niin kätevä ja heti näkee, mitä siellä on. Esimerkiksi langat laitellaan aina vahvuuden mukaan, jos alkaa kutoa, saan vaatteeseen löytyy värit siitä samasta laatikosta:
https://musatekniikka.blogspot.com/search/label/smartstore
Sama systeemi muidenkin härpäkkeiden kanssa toimii, eikäå ne pääse pölyttymään. Jos joku on kamalan pölyinen, kastele tyynyliina, väännä kuivaksi ja pistä tavarat sinne, pyörittele puyssukkaa ja sitten pyykkiin se tyynyliina. Lopuksi pyyhit tietysti nihkeällä luutulla ne mitä pystyt.
Mikä NYT tuntuu hankalimmalta asialta, kun nyt olet päässyt alkuun, luulisin...
Sulla taisi olla kohtalokaveri tuolla...?
Ei saippuaa mikrokuituliinaan! Eikä varsinkaan marseillea. Ja tuollaiset ämpäriviritelmät eivät ole nykyaikaista siivousta ollenkaan, ne kuuluu aikaan kun "kalsarinlahje" oli siivousluutuna. Tervetuloa 2000 luvulle