Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lista joulun INHOKKI-lahjoista

Vierailija
18.12.2013 |

Sisustustuotteet

Käyttötavara

Kodinkoneet

Suklaa

Hajuvesi tuoksuherkälle

Meikit meikittömälle

Lahjoitus hyväntekeväisyyteen

Villasukat

Kirjat

Seksivälineet

Angry Birds

Petivaatteet

Kynttilät

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, noista mulle kelpais ehkä vaan petivaatteet, jos en itse saisi olla valitsemassa ja pitäisi sokkona ostaa jonkun hankkimat. Tosin mä sanon niitä liinavaatteiksi =).

Vierailija
2/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään lahjoja enkä anna mitään. Itsekullakin tavaraa liikaa. Mikäli haluan jonkun joka sopii budjettiin niin ostan itte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokkilahjoja ovat sellaiset jotka aiheuttavat itselle kuluja. Esimerkiksi joku kylpyläviikonloppulahjakortti voisi olla sinällään ihan kiva, mutta jos pitää maksaa matkat ja mahdollisesti syöminenkin itse kun sen käyttää niin ottaa päähän.

Vierailija
4/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan näitä lahjoitus hyväntekeväisyyteen.

Ei tarvi itse kehua omia hyväntekeväisyystekoja. Ja ethän sinä omia rahoja antanut, vaan minun lahjani.

Olen tänäänkin antanut kahteen kertaan hyväntekeväisyyteen ja silti lähetin joulukortteja ja ostin lahjoja

Vierailija
5/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku TV-shopista tilattu H2O-moppi tai vastaava hirvitys olisi ihan kamala.

Rumat ja turhat koriste-esineet, sellaiset kitschmäiset, krumeluuriset ja kömpelöt. Yök.

Pahinta olisi ehkä, jos puoliso antaisi naiselle lahjakortin vaikkapa rintojen korjausleikkaukseen, siis täysin yllätyksenä ja naisen sitä pyytämättä.

Vierailija
6/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustustuotteet

- Joo, ei kannata ellei tunne tarkkaan toisen tyyliä.

Käyttötavara

- Muiden lahjojen ohessa ok, yksistään ehkä vähän outoa.

Kodinkoneet

- Ei kiitos, ellei antajalla ole varmaa tietoa tarpeesta.

Suklaa

- Minusta ihan hyvä lahja. En muuten syö hirveästi suklaata, mutta jouluna on ihan kiva saada useampikin konvehtirasia.

- Nää "lahjoitin kehitysmaahan vuohen" -lahjat ovat olleet aina vähän hassuja. Niissä on kaunis ajatus, mutta miksei sitä lahjaa voi osoittaa vaan sinne kehitysmaahan? Miksi maksetusta hyväntekeväisyyslahjoituksesta pitää antaa todiste lahjaksi? En ymmärrä.

Villasukat

- Kelpaavat! Etenkin itse tehdyt.

Kirjat

- Todella hyvä lahja, jos tuntee toisen maun. Joululomalla on aikaa lueskella.

Seksivälineet

- Hyvä lahja kumppanilta.

Angry Birds

- Lapselle ok, jos tykkää Angry Birdsistä, muuten aika rasittava.

Petivaatteet

- Kelpaavat kyllä.

Kynttilät

- Ei kiitos, niitä on jo omasta takaa.

Vierailija
7/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas huono lista

Vierailija
8/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista, ärsyttääkin nykyajan ilmiö, että mikään ei kelpaa ja aina pitäisi olla itse valitsemassa lahjansa. Olenkin nykyään jättänyt ostamatta lahjat kokonaan sellaiselle, joilla lahjakriteerit ovat kovin korkealla. Ja mitä vikaa on esim kynttilöissä, tai suklaassa (allergiselle tietty typerä lahja), nehän nyt kuuluvat joulun perinteisiin lahjoihin. Ymmärrän myös hyväntekeväisyyslahjat, onhan siinä kuitenkin ajatus hankkia toiselle jotain, mutta jos lahjansaaja on kovin kranttu ja hälle on vaikea mitään ostaa, niin parempi antaa sekin raha hyvätekeväisyyteen kuin ostaa toiselle jotain minkä hän säilöö kaapin perukoille.

Vierailija
9/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:49"]

Sisustustuotteet: Niin no, minullakaan ei ole sisustaminen ykkösprioriteetteja

elämässä, ei todellakaan.

Käyttötavara: Kelpaa.

Kodinkoneet: Kelpaa, harvoinhan sellaisia tulee hankittua.

Suklaa: Sitä voi aina tarjota vieraille, jos ei itse tule syötyä.

Hajuvesi tuoksuherkälle: Totta.

Meikit meikittömälle

Villasukat

Kirjat

Seksivälineet

Angry Birds: No joo, en oikein ymmärrä miksi nykyään astioidenkin ja

petivaatteiden ja hammasmukienkin pitää olla angry birdsiä...

Petivaatteet: Minusta ovat ihan tarpeellisia.

Kynttilät: Niin, kaikki eivät polta kynttilöitä.

[/quote]

Vierailija
10/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaassa ei olekaan mitään vikaa joululahjana. Rakastan suklaata, mutta tummat suklaat jäisi syömättä, että sikäli lahjan antajan sitten pitää sen verran tietää. Ei mitään keittosuklaita mulle. Syön vain vaaleaa ja valkosuklaata. Ja kun meillä sama koskee koko perhettä, niin ei ole edes sieltä apua syöntiin. Noo työpaikalle voi toki joulun jälkeen vielä pahat suklaat. En nyt niin hullu ole, että heittäisin roskikseen (kuten jotkut kuulemma?)

Vierailija
11/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä joululahja on sellainen joka annetaan siksi että antaja haluaa osoittaa sillä jotain mielipidettä tai ideologiaa. Ja vielä ärsyttävämmäksi se muuttuu silloin jos antaja vielä ihan tosissaan ylpeilee sillä.

Esim. ex-mieheni antoi aina joululahjaksi jotakin keittiövälineitä ja kehui sillä että ei ostanut seksivälineitä tai sukkanauhoja koska oli mielestään hyvä aviomies joka arvosti vaimoaan perheenäitinä ja kodinhoitajana eikä minään seksiobjektina.

Vierailija
12/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat. Ajatus "ihan kiva", mutta yleensä ovat seiskaveikasta tehdyt, väljät ja paksut lörpöttimet. Ajatuksena varmaankin on, että mahtuu sukka alle eikä purista,mikä minun kohdallani menee ihan ohi villasukan käyttötarkoituksesta.

Neulon itse itselleni sukkia, paljonkin. Puolet ohuemmasta langasta ja omaan jalkaan "täydellisesti" istuvia, ohuita, joiden alle ei tosiaankaan ole tarkoituksena mahduttaa mitään. Ymmärrän siis sen, että joku huomaa minun käyttävän paljon villasukkia. HArmi vain, ettei se huomioiva silmä rekisteröi, ettei sinne työkenkään ole survottu sentinpaksuista villasukkaa, vaan aikalailla napakampi versio.

Vierailija
13/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä:

- jalkakylpylaite

- muoviset hiusharjat

- halpissaipppuat

- suklöaa- yök

- lapsille halpislelut, jotka hajoavat jo jouluaattona

- lapsille liian monimutkaiset pelit ja rekennelmat, joista ei aikuinenkaan selviydy

Vierailija
14/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörrösukat. Sellaiset keinokuituiset, jotka tuntuvat pari minuuttia oikein mukavilta, ennen kuin iskee jumalaton jalkahiki.

Vierailija
15/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vihreät kuulat!!!

Vierailija
16/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Joulukoristeet, joulusukat, jouluastiat...pidän kyllä joulujutuista, mutta harvan lahjan antajan maku kuitenkaan ihan osuu yksiin omani kanssa (en esim. juuri välitä punaisesta).

- Ne pahuksen Finnkinon leffaliput - moni ei vain käy elokuvissa, ihan muista syistä kuin hintojen vuoksi, ja saattaa silti saada useammankin nipun yhtäaikaa. Toisaalta nämä voi sentään aina antaa eteenpäin.

- Oudon väriset tai väärän kokoiset vaatteet, tai nyt vaikka paitulit, joita sain sukulaisilta monta vuotta...kunnes onnistuin vihjaamaan, että en nuku vaatteissa ;)  (enkä varsinkaan trikoopaituleissa!)

Mutta lyhyesti sanottuna: kaikki minkä tiedän jäävän käyttämättä vähän ärsyttää, mutta eipä niitä yleensä jaksa murehtia, kiittää vain kauniisti. Ehkä niissäkin pahasti pieleen menneissä enemmän harmittaa se turha rahanmeno, jos lahja onkin vaikka joku hiukan kalliimpi.

Syötävät, juotavat ym. kulutettavat asiat ovat yleensä turvallisimpia vaihtoehtoja, mutta silloin pitää vain olla tietoinen allergioista (itse en esim. voi ottaa vastaan lähes mitään kosmetiikkaa ja sen sukulaiset tietävätkin).

Vierailija
17/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään nykyajan tapaa valittaa saaduista lahjoista. Minulle on ainakin opetettu jo pienenä, että jokainen saatu lahja on sellaisenaan arvokas. Lahjasta kuuluu kiittää, vaikka ei siitä pitäisikään. Ja ajatus on tärkein, siis se, että muistaa itselleen tärkeitä ihmisiä ja he muistavat sinua.

Vierailija
18/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellaisia saanut. Oikein jäin miettimään, että mikä sellainen voisi olla... Itse en harrasta mitään desingia, mutta olen pari kivituikku kippoa saanut ja jotain ratian suunnittelemia kynttilänpaikkoja.. En mä niitä inhoa, käytössäkin ovat. Itse vaan en valitsis, sainkohan mä ne töistä..

rakkaat tietää kyllä mitä mulle kannattaa hankkia. Mieluummin olen ilman.

Vierailija
19/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kelpaisi kyllä kaikki täällä mainituista. Taidan olla vähän omituinen?

Vierailija
20/22 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu lista, tuolla on melkein kaikki sellaisia mistä itse tykkäisin. Nojoo, ymmärrän jotkut meikit meikittömälle, mutta että villasukat, suklaa, kynttilät, tarpeellinen käyttötavara ja kirjatkin (ihan kaikkiko?) on huonoja?

Omasta mielestäni kuluva lahja on paras, eli sellainen, mistä ei jää mitään krääsää tai sitten vaihtoehtoisesti joku hyödyllinen tai ajatuksella valittu käyttöesine.

Annoin eettisen lahjan-hyväntekeväisyys-kortit on omituisia. Joo mäkin annan rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta tuntuisi typerältä lähettää ihmisille kortteja, joissa olisi todistus tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi