Olenko ryypännyt itseni katkokävelijäksi jo nyt???
Ryyppäsin monta päivää ja nyt jalkoja särkee niin että pystyn ottamaan vaan ihan pieniä horjuvia askelia kerralla. Olenko nyt katkokävelijä ja johtuuko se ryyppäyksestä?
Kommentit (16)
Onko katkokävely siis juuri niitä lyhyitä, töpöttäviä askeleita ja näyttää siltä, ettei jaloissa ole lainkaan joustavuutta? Eräs tuttuni kävelee selvinpäin ihan normaalisti, mutta kännissä köpöttää eteenpäin jäykkiä lyhyitä askeleita. Why oh why?
Nuorimmat näkemäni katkokävelijät ovat olleet 20-vuotiaita, vaipat housuissa, taustalla muutaman vuoden sekakäyttö.
Jalkasärky voi johtua siitäkin, että olet yöllä unissasi kouristellut vieroitusoireissa?
Join niin paljon, että jouduin katkolle.
Ambulanssi vei, mutta itse kävelin pois
Katkokävely johtuu valtimosairaudesta. Se ei ala yks kaks. Suurin riskin aiheuttaja on tuoakointi, ei mikään parin päivän ryyppyputki.
Alkkiksilla on alkkisten ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
-Zinc
Kohtalon toverini
Mun ongelma on katkiskävely. Johtuu housujen sisällä sijaitsevasta katkiksestani :(
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmat näkemäni katkokävelijät ovat olleet 20-vuotiaita, vaipat housuissa, taustalla muutaman vuoden sekakäyttö.
Tupakointi on katkokävelyn tärkein syy.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Tupakointi on taudin tärkein syy, joten tehokkain tapa hidastaa taudin etenemistä on tupakoinnin lopettaminen. Toinen tärkeä hoito on liikunta, joka parantaa jalkojen lihasten verenkiertoa. Liikunnan avulla kivuton kävelymatka voi huomattavasti pidentyä.
Lääkehoitona käytetään kaikilla asetyylisalisyylihappoa (”sydänaspiriinia”) 75–150 milligrammaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Katkokävely johtuu valtimosairaudesta. Se ei ala yks kaks. Suurin riskin aiheuttaja on tuoakointi, ei mikään parin päivän ryyppyputki.
Ja selän hermopinteestä. Sukulaiselta on leikattu.
Sellaista se on.