Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on valmiiksi viipaloiduilla ja kimpalejuustoilla? Minulle sanottiin toisessa ketjussa, ettei viipaleita pitäisi syödä

Vierailija
03.10.2020 |

Eli millä tavalla ne eroavat toisistaan ja mitkä ovat sitten hyviä kimpalejuustoja? Eikö mikään viipalejuusto ole hyvä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viipalejuustoissa ainakin moninkertainen kilohinta könttijuustoihin verrattuna!

Vierailija
2/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi viipaloidut ovat kaikki saman paksuisia ja kokoisia. Itse tykkään ohuemmista viipaleista, joten ostan mieluummin kimpaleita. Saan sen paksuisia viipaleita kun haluan. Minulla on kaksi erilaista juustohöylääkin juuri siksi, että voin höylätä ohuempaa tai paksumpaa viipaletta, sen mukaan, mitä milloinkin haluan. Kummallakin tulee ohuempaa siivua kuin valmissiivut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiiksi viipaloidut ovat kaikki saman paksuisia ja kokoisia. Itse tykkään ohuemmista viipaleista, joten ostan mieluummin kimpaleita. Saan sen paksuisia viipaleita kun haluan. Minulla on kaksi erilaista juustohöylääkin juuri siksi, että voin höylätä ohuempaa tai paksumpaa viipaletta, sen mukaan, mitä milloinkin haluan. Kummallakin tulee ohuempaa siivua kuin valmissiivut.

Ovathan ne paksumpia kuin höylättyinä, mutta viipaleet ovat hygieenisiä ja paketti menee varmasti viimeiseen muruseen asti käyttöön. Kimpale tuppaa olemaan jo loppuvaiheessa niin klähmäinen, ettei sitä viitsi enää syödä ja se menee roskikseen. Tuhlausta sekin.

Vierailija
4/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun kukaan ei nyt löydä tänne puhumaan viipaleiden ja kimpaleiden erilaisuudesta. Olen luullut, että ne ovat samaa kamaa.

Vierailija
5/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovathan ne paksumpia kuin höylättyinä, mutta viipaleet ovat hygieenisiä ja paketti menee varmasti viimeiseen muruseen asti käyttöön. Kimpale tuppaa olemaan jo loppuvaiheessa niin klähmäinen, ettei sitä viitsi enää syödä ja se menee roskikseen. Tuhlausta sekin.

Kimpaleen lopun voi käyttää ruoanlaitossa. Ja juustonappejakin voi käyttää, kun tarttuu juustoon. Ne ja hyvä käsihygienia pitävät juustokimpaleen puhtaana.

Vierailija
6/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä loppu ruoanlaittoon. 

Vierailija
7/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on epäselvää, millä tavalla nämä viipalejuustot ovat huonoa juustoa tai eivät juustoa ollenkaan, kun taas kimpaleet ovat sitä oikeaa juustoa. Lukeehan viipalejuustoissakin vaikka Emmental. Eikö se silloin ole samanlaista emmentalia kuin kimpalekin?

Pidän esim. Maatilan parhaat -juustosta ja ne ovat viipaleita.

Vierailija
8/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen on epäselvää, millä tavalla nämä viipalejuustot ovat huonoa juustoa tai eivät juustoa ollenkaan, kun taas kimpaleet ovat sitä oikeaa juustoa. Lukeehan viipalejuustoissakin vaikka Emmental. Eikö se silloin ole samanlaista emmentalia kuin kimpalekin?

Pidän esim. Maatilan parhaat -juustosta ja ne ovat viipaleita.

Maatilan parhaat emmental on herkkua. Ja Kippari, sitäkään ei saa kuin viipaleina.

Vierailija
9/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin juustoissa parhaat viipaleet. Ja kohtuuhintaan.

Vierailija
10/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutalouteen sopii viipaleet, ei ehdi käyttää kimpaletta kokonaan.

Vierailija
11/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimpalejuustossa ärsyttää, ei varsinaisesti juusto, vaan se, että käytetty juustohöylä pyörii aina tiskipöydällä. Kukaan muu kuin minä, ei laita sitä koneeseen tai pese.

(Pienet on murheet.)

Vierailija
12/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin kommentoijaa tarkentamaan, miten viipaaleet ovat paksuimpia  kuin juustohöylällä höylätyt?

On jo pitkään ollut myynnissä useissa eri juustoissa viipaleina erittäin ohuita viipaleita.

Ja ne viipaleet ovat tosiaan erittäin ohuita.

Siis niin ohuita kuin omallakin höyläillä kotona voi kimpaleesta höylätä.

Ja kotihöyliä on ainaki pari kolme erilaista, riippuen siitä, käytetäänkö sitä kovaan vaiko peheämpään juustoon.

Ja todella pieniin perheisiin valmiit viipalee ovat hyvä ratkaisu. Valmiita viipaleita toki saa myös pienemissä ja isoissa pakkauksissa.

Juuston makuun vaikuttaa erittäin paljon sekin, käyttääkö sitä jääkaappi kylmäanä, vai saako tavallinen juusto ensin edes pikkasen lämmitä huoneenlämmössä, ennekuin sen leivän päälle laittaa.

Juustotarjottimen erikos- ja herkkujuustot tarvitsevat aina tietyn ajan lämmetä huoneenlämmössä, ennenkuin niiden maku ja armomit ovat parhaimmillaan tarjottaviksi.

Vierailija
13/13 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne viipaleet ovat aivan samaa juustoa kuin se kimpalekin.

Ja paljon nopeammin käyttövalmiita kuin koko kimpale, joka nostetaan pöytään.

Jotta juustokimpale olisi parhaimman makuista leivän päälle se tarvitsee jonkin ajan lämmetäkseen sopivan makuiseksi.

Valmiit viipaleet juustoviipaleet "lämpnevät" nopeammin sopivan makuisseksi kuin kokonainen kimpale. Ja kimpaletta joutuu joutuu edestakaisin nostlemaan lämpöön ja kylmään, kuin taas valmiita viipaleita voi ottaa pakkausesta heti tarvittavan määrän pöytään ja siirtää loput jääkaappiin srv, käyttöä varten.

Mutta kaikilla on oma tapansa nauttia tuokin leivänpäällinen.  Sama juttu jogurteissa, jotkut suosivat pieniä jogurttipurkkeja yksittäispakattuina aamupalalla, joillakin taas koko litran tai puolentoistalitran koko jogurttipakkaus nostetaan pöytään aamupalalla tai lastan välipalalla.

Onneksi viiliä voi ostaa vain ostaa vain annospakkauksina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä