Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetät 30 joulukorttia, saat 5. Mikä fiilis?

Vierailija
18.12.2013 |

Karsitko listaasi ensi vuonna?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan sen että nykyään harva lähettää enää joulukortteja. Minun tuttavapiiristäni enää kokit sukulaiset. Jos itse haluan lähettää joulukortin ystävälleni, se ei ole mikään vaatimus että ystäväni täytyisi alkaa lähettelemään joulukortteja jos hän ei ole niin ennenkään tehnyt.

Vierailija
2/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen, suht noin kävi viime vuonna ja ´tulee käymään taas. ei kai siinä mitään. vähän taisin karsia listaa, mutta siinä taisi olla syynä muukin yhteydenpidon laimentuminen kuin joulukortittomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän nolla ja saan 30.

Vierailija
4/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät 0 korttia ja saat 10, mikä fiilis?

Vierailija
5/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se menee, kun moni nuori aikuinen ei korttiperinnettä harrasta. Minun ystävistäni kaksi. Kuitenkin kaikille läheisimmille kavereilleni kortin laitan, koska itse siitä tykkään. Sukulaisistakaan serkuilta ei kortteja tule, ja kun mummot alkavat kohta olla niin vanhoja, etteivät jaksa enää korttien kanssa askarrella, saattaapi jäädä korttien saanti kokonaan tästä taloudesta. Ei se haittaa.

Vierailija
6/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin sellaiset, joiden kanssa ei ole mitään muutakaan yhteyttä. Mutta jos ollaan muuten tekemisissä, ja tiedän että esim. ystävän tapana vaan nyt ei ole lähetellä kortteja, niin lähetän edelleen.

Vierailija
7/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsin listaa, mutta esimerkiksi lasten kummeja muistan aina kortilla, vaikka heiltä ei korttia meille tulisikaan. Korttien lähettäminen kuuluu omiin jouluperinteisiini.

Vierailija
8/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä kortteja siksi, että saisin itse paljon kortteja, vaan siksi että haluan muistaa häntä/heitä, kenelle kortin lähetän.

Vierailija
9/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä alkaisin ymmärtää, että kartonginpalasten lähettely jonkun kalenterimerkinnän takia alkaa olla 60 vuotta täyttäneen väestönosan juttuja.

Vierailija
10/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt joulukorttiperinteestä, ehkä olen väärää sukupolvea. Muistan kuinka lapsuudessa äitini raivoissaan kirjoitteli reilut 50 korttia, koska "pitäähän sille pikkuserkun kummin kaimallekin laittaa joulutervehdys". Oma kaveripiirini ei kortteja lähettele ja sukulaisillenikaan en jaksa lähettää, kun en ole suurimpaan osaan missään yhteydessä muuten. Silti niiltä aina tulee kortteja - mikäs siinä, ihan kivaahan se on, mutta jotenkin tuntuu vähän oudolta kun hyvä jos muistaa näiden sukulaisten nimet.

Vierailija
11/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:04"]

Tiedostan sen että nykyään harva lähettää enää joulukortteja. Minun tuttavapiiristäni enää kokit sukulaiset. Jos itse haluan lähettää joulukortin ystävälleni, se ei ole mikään vaatimus että ystäväni täytyisi alkaa lähettelemään joulukortteja jos hän ei ole niin ennenkään tehnyt.

[/quote]

"kokit sukulaiset"?

Vierailija
12/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse karsin listaa vuosi vuodelta.

2 vuotta sitten esikoisen synnyttyä lähetin lapsesta kuvan kaikille jotka muistivat. Seuraavana vuonna vaan ne joilta sain edellisenä vuotena kortin jne jne.

Suorastaan inhoan näitä jotka vakuuttavat antavat rahaa hyväntekeväisyyteen. Tiedän ettei niin kuitenkaan teen.

Itse annoin tänään viimeksi rahaa hyväntekeväisyyteen ja siitä huolimatta lähetän joulukortteja ja ostan lahjoja.

Jotkut eivät pidä asiaa tärkeänä.

Vierailija
13/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin tilannetta Facebookissa ja lähettäisin juttuvinkin iltapäivälehdille.

Tiina* 38v. lähetti 70 joulukorttia - sai itse vain viisi!

Eikös nykyään ole tapana pitää kauhea poru (julkisesti) jokaisesta pettymyksestä...

*Tiinan nimi muutettu

Vierailija
14/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän joka vuosi 0 joulukorttia ja saan muutaman. Ilmeisesti ne jotka ovat vetäneet herneet joulukorttien lähettämättömyydestäni, eivät niitä minulle lähettele, mutta aika moni ymmärtää kuitenkin että kaikki eivät vaan lähetä joulukortteja. Jätän tasapuolisesti lähettämättä korttia kenellekään. 

En ymmärrä mitä se kortti lämmittää jos ei ole missään tekemisissä kenenkään kanssa, nehän kirjoitetaan sarjassa ajattelematta kortin saajaa mitenkään erityisesti. Omilla vanhemmillani oli joku excel-taulukkosysteemi lähetetyistä ja saaduista korteista, että niin lämpimin ajatuksin laskelmoimatta yhtään niitä kortteja laiteltiin....

Enkä halua tukea itellaa yhtään enempää kuin on pakko, sen verran huonoa on palvelu ja luotettavuus ollut.

Jos innostuisin askartelemaan, saattaisin muistaa joku vuosi läheisiä joulukorteilla, mutta en viitsi osallistua johonkin liukuhihnakortinkirjoitukseen jossa vetäisen puumerkkini korttiin joita sai parilla eurolla tusinan.

Vierailija
15/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:23"]

Omilla vanhemmillani oli joku excel-taulukkosysteemi lähetetyistä ja saaduista korteista, että niin lämpimin ajatuksin laskelmoimatta yhtään niitä kortteja laiteltiin....

[/quote]

Haha, loistavaa...

Vierailija
16/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin 33 joulukorttia. Suunnilleen samoilta saan, mutta taas on jo tullut pari uutta, joille en huomannut itse lähettää. No, täytyy muistaa ne lisätä ens vuonna listalle

Vierailija
17/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka nykyaikana enää laittaa kortteja ku on modernimpiakin tapoja toivottaa hyvät joulut

Vierailija
18/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin joulukortin ystäväni lapsen nimissä (oli toki tarkoitettu myös hänen vanhemmilleen mutta ajattelin että pienen on kivempi saada omaa postia), neljälle ystävälleni, tädilleni, siskolleni joka asuu eri paikkakunnalla, kolmelle kummilleni (laitoin mukaan pienen lahjan). Sain 3 postikorttia. Ei haittaa tippaakaan. Kummit muistavat minua edelleen joka joulu raha-arvalla tms. pikkulahjalla (olen jo 23v.) eivätkä he varmaan edes tiedä nykyistä osoitettani. Siskon tapaan jouluna kuitenkin ja vietämme ainakin viikon yhdessä. Ystäväni tunnen sen verran hyvin etten heiltä odottanutkaan postia. Ihan hyv fiilis.

Vierailija
19/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut parina edellisenä vuotena joulukortin aivan umpituntemattomalta pariskunnalta. He ovat varmaan yrittäneet lähettää kokonimikaimalleni ja saaneet jostain palvelusta minun osoitteen.

Onhan ihan kiva saada joulukortteja, mutta ehkä pitäis lähettää semmoiselle, jonka osoitteen tietää? :D

Vierailija
20/49 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaverin tyttöystävä ilmoitti, että on poistanut meidän joulukorttilistaltaan, koska meiltä ei koskaan tule korttia. Harmi :D en ole ikinä lähettänyt yhtään korttia kenellekään, enkä lähetä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan