Mä poltin raskausaikana
mutta en suostu tuntemaan siitä syyllisyyttä. Mulle syntyi pikkukeskonen (täydet viikot mutta pieni koko) jolla on vesipää ja kehityksen viivästymä. Kätilö (tai joku??) väitti että johtuu polttamisesta ja mä sanoin sille että tuskin se siitä johtuu ja sekin myönsi sitte ettei se polttamisesta johdu. kunhan yritti syyllistää muttei onnistunu. Tän keskustelun aikaan ei kylläkään tiedetty tota vesipäätä ja kehitysviivästymää. Toki myönnän sen että lapsi tod. näk. olisi ollut vähän isompi jos en olisi polttanut.
Kommentit (40)
mun lapsi valitettavasti täyttää molemmat kriteerit. Mutta on siis VIIKKOJEN perusteella 2päivää vajaa täysaikainen. ap.
Vaikutat jotenkin ihan helvetin tyhmältä! Onko päässäs jotain vikaa? Ei voi olla totta, huoh...
Ja sinäkö muka kätilölle ym ilmoitit miten ne asiat oikeasti on, just joo. Tietoa sinulta tuntuu vain puuttuvan, muuten ihan ok teksti. Kyllä kirjoituksestasi huomaa aika selkeästi mikä on vialla....
Vierailija:
mutta en suostu tuntemaan siitä syyllisyyttä. Mulle syntyi pikkukeskonen (täydet viikot mutta pieni koko) jolla on vesipää ja kehityksen viivästymä. Kätilö (tai joku??) väitti että johtuu polttamisesta ja mä sanoin sille että tuskin se siitä johtuu ja sekin myönsi sitte ettei se polttamisesta johdu. kunhan yritti syyllistää muttei onnistunu. Tän keskustelun aikaan ei kylläkään tiedetty tota vesipäätä ja kehitysviivästymää. Toki myönnän sen että lapsi tod. näk. olisi ollut vähän isompi jos en olisi polttanut.
-----Tarkennahan nyt ap vähän omia tietojasi. Kirjoituksesi tuntuvat samanaikaisesti huvittavilta, säälittäviltä ja ikäviltäkin....
Mitä asia virheitä? Tarkenna. ap.
niin miten voi täyttyä molemmat kriteerit?Eli että keskonen on syntynyt alle viikolla 37 TAI painaa alle 2500g?
Jos sun lapsi on syntynyt viikolla 39+5 niin EI täytä keskosen kriteerejä! On vaan selkeästi SGA!
Vierailija:
epäilet niin? Olen pahoillani lapsesi kuolemasta. Itsekin ensin luulin että lapsi on kuollut (se hoitajan ilme!) ja muutenkin se alku oli kauhea kun tilanne tuli niin yllättäen. Onko siis niin että kun olen polttanut (ja en suostu siitä syyllistymään) niin mun suru vammaisen lapseni puolesta on mitätön sun suruusi verrattuna? ap.
Kiitos pahoitteluista. Sinun surusi on sinun, minun minun. Ei meillä toinenkaan kaksosistamme ole terve, jos tämä tieto nyt sinua lohduttaa.
ihmettelen miksi epäilet provoksi? En tosiaan tälläsesta provoilisi. Olen pahoillani myös siitä jos en osaa ilmaista itseäni " fiksusti" . anteeksi kaikilta että vaivasin teitä tällä keskusteluyritykselläni. ap.
Että saadessaan vammaisen lapsen tupakoinnin takia, ei suostu sitä myöntämään...
ja lapsi syntyi yliaikaisena ja 3800g painoi ja ihan terve lapsi on mulla.
niin älkää VÄHÄTELKÖ tupakoinnin riskejä. Sama kun sanoisi, että naapurini selvisi auto-onnettomuudesta hengissä, kolarissa kuoleminen on vain urbaanilegenda.
Tupakointi todellakin lisää erilaisia riskejä odotusaikana ja vielä vauva-aikanakin, joten älkää muuta väittäkö.
provoa veikkailen tästä jutusta!!!
Siskoni sai keskosen, vaikka täydet viikot. Tosin ei polttanut tai juonut tms. Oli muita ongelmia. Keskoseksi luokiteltiin pienen koon takia. Keskosen raja on 2500 jos oikein muistan.
Painoi 1500g. Ja en väitä etteikö polttamisesta olisi haittaa ja jos nyt tulisin raskaaksi en polttaisi. Mulla on myös yksi terve lapsi jonka odotusaikana poltin. Mutsilla on kolme tervettä lasta joitten odotusaikana on polttanut. JA oikeestaan tiedän mistä noi lapsen ongelmat johtuu, mutta sitä ei voi todistaa. Mutta pointti olikin se että en suostu tuntemaan syyllisyyttä asiasta jolle en enää mitään voi oli se sitten syy tai ei.
Syyllisyys taitaa painaa ja siksi todistelet ettet aiheuttanut mitään? Kurja juttu.
täysaikainen sillä perusteella. Oli siis raskauden kestoon nähden pienikokoinen. Eipä neuvolas huomattu mitään...
Kerron tähän vielä että että syntyi kiireellisellä sektiolla (menin sairaalaan perätila tarkastukseen) sai minuutin iässä huimat 2 pistettä, lapsivettä ei ollut, olis eläny kohdussa enää korkeintaan pari päivää.
Eikö teillä oikeesti oo tähän mitään mielenkiintoista sanottavaa??? Taidatte kaikki olla jotain 15 v. keskustelun tasosta päätellen. ap.