Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä poltin raskausaikana

Vierailija
21.07.2006 |

mutta en suostu tuntemaan siitä syyllisyyttä. Mulle syntyi pikkukeskonen (täydet viikot mutta pieni koko) jolla on vesipää ja kehityksen viivästymä. Kätilö (tai joku??) väitti että johtuu polttamisesta ja mä sanoin sille että tuskin se siitä johtuu ja sekin myönsi sitte ettei se polttamisesta johdu. kunhan yritti syyllistää muttei onnistunu. Tän keskustelun aikaan ei kylläkään tiedetty tota vesipäätä ja kehitysviivästymää. Toki myönnän sen että lapsi tod. näk. olisi ollut vähän isompi jos en olisi polttanut.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisin sanoa, että syyllisyyttä ei kannata kantaa. Jossittelu on siinä tilanteessa ihan turhaa, asiat on miten ne on. Tärkeintä on keskittyä sairaan lapsen kanssa nykyhetkeen ja siihen, miten siinä parhaiten selviää. Ymmärrän siis sua ap, vaikka tupakanpoltto raskauden aikana ei kyllä ole mun mielestä järkevää.

Nää hydrokefalukset ja halkioiden kaltaiset epämuodostumat on useimmiten " luonnonoikkuja" , ei suinkaan seurausta tupakanpoltosta. Alkoholin tai huumeiden tai lääkkeiden väärinkäyttö onkin sitten jo eri asia.

Vierailija
2/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en suosittele kenellekään polttamista raskausaikana ( jos joku niin luuli). ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekkään hyväksy tupakointia raskaana ollessa vaikka itsekkin olen joka raskaudessa polttanut 1-5 tupakkaa päivässä.

t.neljän terveen lapsen äiti

Vierailija
4/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä oletan itse olevan syynä ogelmiin tms. ?? Ja toi vesipää tosiaan tod. näk. johtuu keskosuudesta. ja lapsivesi tuskin katoaa tupakoinnin takia. Istukka painoi 190g, johtuuko sekin tupakoinnista? Ja kuinkas tupakoimattomat äidit sit voi saada vammaisia keskosia? ja edelleenkään en suosittele kenelläkään polttamista enkä väitä että se olis terveellistä. ap.

Vierailija
5/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskosten vesipäisyys johtuu yleensä aivoverenvuodosta ja sillä on hyvin paljon tekemistä mm. pienten viikkojen kanssa. Lapsesi ei kuitenkaan ole syntynyt NIIN pienenä, NIIN pienillä viikoilla, että ensinnäkään nimittäisin häntä PIKKUKESKOSEKSI.

Lapsesi on ollut SGA-vauva.

Vierailija
6/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukihäiriöitä, keskittymisongelmia, tarkkaavuusongelmia, ylivilkkautta jne. Odottakaahan kun lapsenne menee kouluun!

Vierailija
7/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesipää luultavasti johtuu siitä. Eli ei ole mitään omia oletuksia vaan NEUROLOGIN sanomisia. ap.

Vierailija
8/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mainita kun ei se useimmille sano mitään. Aivoverenvuotoa ei ole ollut.

Vierailija
9/40 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis ketään ei kiinnosta miksei neuvolassa huomattu mitään,

minkä oletan itse olevan syynä ogelmiin tms. ?? Ja toi vesipää tosiaan tod. näk. johtuu keskosuudesta. ja lapsivesi tuskin katoaa tupakoinnin takia. Istukka painoi 190g, johtuuko sekin tupakoinnista? Ja kuinkas tupakoimattomat äidit sit voi saada vammaisia keskosia? ja edelleenkään en suosittele kenelläkään polttamista enkä väitä että se olis terveellistä. ap. .

Vierailija
10/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi, tosi, tosi ääriharvoin syy ihan tuntematon.

Vierailija
11/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itseksesi.

Mullekin sanottiin, että varmaan vauvan pieni koko johtui tupakoinnista (poltin YHDEN TUPAKAN KUUKAUDESSA!!!) ja että olisi isompi jos en olisi polttanut. No sitten lapsi sairastui epilepsiaan ja vaikka mihin. Aikojen, aikojen päästä uusissa tutkimuksissa todellakin selvitettiin, että vaikka MITÄ olisin tehnyt raskausaikana, seuraukset EIVÄT olisi voineet olla tällaisia.

Ne ensimmäiset tiedot on yleensä sellaisia hutaisuja, joista ei tule hullua hurskaammaksi.

Vierailija
12/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloitin samaan aikaan raskauden alkamisen kanssa maatalouslomittajana ja uutena sain tietenkin kaikki raskaimmat paikat. enkä ole koskaan harrastanut liikuntaa tai mitään muutakaan raskasta. Alusta asti ajattelin että jotain on vialla mut luovutin kun kukaan ei uskonu. Jo toisella kuulla tuli paljon harjotussupistuksia kunnes viikolla n.20 oli tosi raskas lomituspaikka (kaikki tehtiin käsin) jossa paskaa luodessa kaaduin kun jalat vaan katos alta sen jälkeen tuli TODELLA kivulias ja PITKÄ supistus ja sen jälkeen ei tullukkaan enää minkäänlaisia supistuksia. Hain kyllä' sitte sairasloman, mutta paljopa se enää auttoi.

Vierailija
13/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehduksia oli yhdellä lapsella,johtuen suulakihalkoista (mikä ei tullut tupakanpoltosta) ja kaikilla menee koulu tosi hyvin. Ysiluokkalaisella keskiarvo 8,6,seiskaluokkalaisella 8,9 ja neljäs ja tokaluokkalainen eivät vielä saaneet numeroarviointia mutta hyvät oli todistukset=)

t.23

Vierailija
14/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kirjoittelee sekä " oikeiden" keskosten, " vesipää-" että sga-lasten äitejä.

Vierailija
15/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden ikäinen joten ei ollut mikään " alkuaikojen hutaisu" .

NEUROLOGI sanoi että on pikkukeskonen ja että

vesipää luultavasti johtuu siitä. Eli ei ole mitään omia oletuksia vaan NEUROLOGIN sanomisia. ap.

Vierailija
16/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella epäilet etten ole? ap.

Vierailija
17/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t,äiti jonka lapsi syntyi viikolla 31 ja painoi 1535g,ei ollut pikkukeskonen

Vierailija
18/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millähän perusteella epäilet etten ole? ap.

Täysi keskonen olet, mutta vain aivojesi kehittymättömyyden suhteen.

Minä synnytin keskoskaksoset ja painoa kummallakin alle kilo. Surettaa tämmöinen provoilu.

Vierailija
19/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen keskosistamme ei selvinnyt. Raskauteni aikana en polttanut.

Vierailija
20/40 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilet niin? Olen pahoillani lapsesi kuolemasta. Itsekin ensin luulin että lapsi on kuollut (se hoitajan ilme!) ja muutenkin se alku oli kauhea kun tilanne tuli niin yllättäen. Onko siis niin että kun olen polttanut (ja en suostu siitä syyllistymään) niin mun suru vammaisen lapseni puolesta on mitätön sun suruusi verrattuna? ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi