Aloitan oamehtoisen opiskelun ja tuloni ovat sen myötä..
..Noin 1450e/kk nettona.
Olen ihan tyytyväinen, työssökäydessäni nettoliksani on n.1550e/kk.
Kommentit (13)
minkälaisen omaehtoisen opiskelun?
Opiskelusi on varmasti kannattavaa, perustan arvioni pelkästään kirjoittamaasi otsikkoon.
Juu kiitos, on se. Hienoa, että onnistuin "tekemään päiväsi" kirjoitusvirheitteni myötä:)
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:56"]
Opiskelusi on varmasti kannattavaa, perustan arvioni pelkästään kirjoittamaasi otsikkoon.
[/quote]
Mitä tarkoitat minkälaisen?
Jatko-opiskelu kyseessä omalle alalleni johon minulla siis on jo koulutus ja 9v työkokemus.
Koulupäivät 2-7h/pvä ja about joka toinen vko 1 etäpäivä eli teen kotona koneella tehtäviä.
Unohdin mainita, että tuohon sisältyy myöskin lämmin ateria lisukkeineen ja ei tarvitse ostaa seutulippuakaan kun opinahjo sijaitsee tuossa n.4km päässä kotoa:)
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 11:56"]
minkälaisen omaehtoisen opiskelun?
[/quote]
Ei huono! Oliko työkkärin kanssa vääntöä, millainen opiskelu hyväksytään? Itse olisin myös kiinnostunut opiskelemaan työttömyyden sijaan, mutta mulla on jo yliopistotutkinto joten en tiedä, onko opiskelu ansiosidonnaisella enää mahdollista.
siihen on tiukat kriteerinsä millaista opiskelun on oltava, odotan kun kaivan sen paperin esille...Eli opintopisteitä on kerryttävä väh 5 tai sitten vastaavasti 3 opintoviikkoa/kk.
Itselläni kyseessä 23 opintopisteen kerääminen koska lähes puolet eli 20 opintopistettä otettiin ns pois tästä opiskelustani kiitos olemassaolevan koulutukseni/työkokemuksen. Ilkman niitä opintopisteitä täytyisi siis opiskella 43.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:07"]
Ei huono! Oliko työkkärin kanssa vääntöä, millainen opiskelu hyväksytään? Itse olisin myös kiinnostunut opiskelemaan työttömyyden sijaan, mutta mulla on jo yliopistotutkinto joten en tiedä, onko opiskelu ansiosidonnaisella enää mahdollista.
[/quote]
[/quote]
Jos vain pystyt perustelemaan tarpeen, ts. koulutus oikeasti auttaa työllistymistä. Itse suoritan pedagogisia opintoja FM-tutkinnon päälle omaehtoisen opiskelun tuella.
Ja pahoittelut kirjoitusvirheistäni, en ole hyvä naputtelemaan vasurilla kun oikea käsi hieman pois pelistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:15"]
[/quote]
Jos vain pystyt perustelemaan tarpeen, ts. koulutus oikeasti auttaa työllistymistä. Itse suoritan pedagogisia opintoja FM-tutkinnon päälle omaehtoisen opiskelun tuella.
[/quote]
Tätä vaihtoehtoa minäkin tavoittelen. Olen tehnyt jo aineenopettajan pätkiä epäpätevänä ja opiskellut työn ohessa kasvatustieteen perusteet. Kunhan vielä jostain löytyisi opinahjo, johon pääsisin ne pedagogiset suorittamaan... Olen kolme kertaa hakenut, mutta lähtöpisteet eivät riitä.
Minkälaista rahoitusta teillä on varsinkin sinulla joka saat 4000€ brutto? Käsittääkseni omaehtoisen opiskelun ajalta voi saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, Kelan työmarkkinatukea tai aikuiskoulutusrahaa ja esim. ansiosidonnainen tai aikuiskoulutusraha ei ikinä ole lähelläkään täyttä palkkaa vaan yleensä joku prosenttiosuus palkasta ja lisäksi siinäkin on katto eli maksimissaan ansiosidonnaista ei voi saada edes neljäätonnia vaikka olisi ollut tulot satatuhatta ennen sitä.
No minä saan ansiosidonnaista päivärahaa, jossa muutosturva. Palkkani oli 7000.
No tuolla palkalla voi saada hyvässä lykyssä bruttona 3800€ ansiosidonnaista muutosturvalla (laskettu vielä lapsikorotuksilla) mutta nettona sitten onkin jo huomattavasti vähemmän. Koska ansiosidonnaisen verotus on kovempaa kun palkkatulon niin veroprosentin voi olettaa olevan n. 30% eli nettona 2660€/kk.
Samat sanat. Saan melkein 4000 brutto