168cm/64kg tunnen itseni lihavaksi
Laihdutan ja olen laihtunutkin 72 kilosta, mutta näen kroppani samanlaisena kuin ennenkin. Olen käynyt salilla vuoden ja lihastakin on, mutta ajattelen olevani pyöreä ja reitevä kuten olen ajatellut koko ikäni. Voiko näillä mitoilla olla silmiinpistävän tai vastenmielisen iso?
Kommentit (34)
Ei voi olla silmiinpistävän tai vastenmielisen iso. Ruumiinrakenteesta riippuen voi olla löllöä jossain paikassa. Toisella ruumiinrakenteella taas voi olla jopa laihan näköinen. Riippuu siitä, oletko esim. tiimalasivartaloinen vai omenavartaloinen. BMI:si on 22,7, mikä on vahvasti normaalin rajoissa.
Mä olen samanmittainen, en käy salilla ja minua sanotaan joskus hoikaksi. Mielestäni olen tällainen keskikokoinen. Käytän M- ja 38-koon vaatteita. En silloin voi olla mikään valas. Kauneimmillani olen ollut 60-kiloisena. Mutta löysä kyllä olen, pitäisi liikkua. Luulen että olet aika hyvännäköinen, et vain itse huomaa muutosta.
Mä olen 172cm ja painan 64kg. Tiimalasi ja koko 36.
Etkö ole koskaan kuullut tai lukenut, että sielu laihtuu hitaammin kuin ruumis eli menee aika paljon aikaa, ennen kuin koet olevasi sen painoinen kuin todellisuudessa olet. Vhitellen ne suurentavat sielun silmälasi putoaa ja huommat olevasi sutjakka nainen. Onnittelut painonpudotuksesta!
Samahan toimii myös toisinpäin eli kun painoa alkaa tulla lisää, niin aika kauan sitä näkee itsensä entisissä mitoissa.
Juu tuttu tunne. Muistan kun laihdutin itseni 65 kiloiseksi (alkupaino n. 75kg ja pituus 169 cm) en tuntenut oloani mitenkän hoikaksi tai edes sopusuhtaiseksi vaan samaksi ylipainoiseksi läskiksi. Vasta tuttavien kommentit "olet laihtunut tosi paljon" saivat tajuamaan että kyllä se muutos näkyy ja selvästi. Omassa mielessäni vain n. alle 55 kiloiset ovat sopusuhtaisia ja hoikkia.
Painan saman verran kuin ap mutta olen 162cm ja maha tuntuu jättimäiseltä. Olin kauan 57kg ja näin jälkeen päin katsottuna krpppa oli ihan hyvä silloin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:00"]
Painan saman verran kuin ap mutta olen 162cm ja maha tuntuu jättimäiseltä. Olin kauan 57kg ja näin jälkeen päin katsottuna krpppa oli ihan hyvä silloin.
[/quote]
No kai tiedät että pituus vaikuttaa paljon eli tietenkin olet huomattavasti tuhdimpi jos paidat saman verran mutta olet useampi sentti lyhyempi.
Mä olin laihtunut 72 kilosta jo 55 kiloon kun vasta älysin pistää vaatekaapin uusiksi. Housut alkoivat putoilla jalasta, mikä tuli minulle yllätyksenä vaikka olin seurannut painon putoamista punnituksilla. En vaan ollut älynnyt että olen pienentynyt, kun en nähnyt peilissä mitään eroa. Vasta 50-kiloisena alkoi peilikuvakin näyttää mielestäni hoikalta.
Muutos korvien välissä tapahtuu tosiaan hitaammin.
Hei, olet edelleen pullea/lihava. Jotta sinulla olisi parempi tunne kehossasi, laihduta lisää. Tiedät taatusti itse kehosi hyvät- ja huonot puolet. Mallit ovat kuvissa photoshopattuja, joten hyväksy omat reitesi. Vaaka ei aina ole se oikea mittari, luota omaan tunteeseen kehosta ja peilikin kertoo aika paljon. Tsemppiä, ja kannustukset - olethan laihtunutkin jo useamman kilon!
Ja kannustukseksi muillekin, jos aikoo olla kesäksi mieluisassa kunnossa, on kuntoilu, laihdutus ja ruokavalio aloitettava nyt. Pikalaihtumiset kostautuu yleensä sillä että kilot tulee takaisin, eli tasainen kilojen karistus on kestävää kehitystä parempaan.
Olin täsmälleen samankokoinen (168/64) ennen toista raskauttani ja tunsin itseni vähän pullavaksi, lähinnä mahan ja reisien kohdalta. Painoin monta vuotta suunnilleen 57-58 kg, ja jotenkin miellän sen edelleenkin normaalipainokseni. Olen kuitenkin jo 38-vuotias, ja oikeasti näytän paremmalta painaessani 64 kuin 57 kg. Mutta siis, et ole lihava etkä edes pullea. Osta sopivia, istuvia vaatteita ja kulje hyvässä ryhdissä. Kun kannat itsesi hyvin, näytät varmasti hyvältä.
Nonii, ap, älä kuuntele 11:ta. Et ole lihava, hyvin todennäköisesti et edes pullea. Kun painoindeksi on aikuisen normaalipainon keskivaiheilla voi ihan suoraan sanoa, että on täysin mahdotonta, että olet lihava. Pulleus nyt vielä on mahdollista siinä tilanteessa, että ei juurikan harrasta urheilua ja lihasmassa on vähäinen.
Laihduttava ihminen todella harvoin tietää oman kehon hyvä ja huonot puolet, koska vähittäisten muutosten takia näyttää siltä, että mitään muutosta ei ole oikeasti tapahtunut. Peili valehtelee katsojalle lähes aina - tai oikeastaan ihmisen aivot valehtelevat siitä, mitä peilissä näkevät. Tiedän omaltakin kohdalta, että sitä laihtumista ei itse peilistä helposti näe, vaikka kyse olisi painosta 85kg->65kg. Vertaile valokuvia, se voi auttaa!
Minä olen 165cm ja 61kg ja olo tuntuu tosi lihavalta. 5kiloa on vielä ylimääräistä raskaudesta ja "vauva" on jo vuoden. Ketuttaa :(
Nojuu minä olen sinua yli 10 cm pidempi ja painan saman verran. Mutta kuulen hoikkuudestani usein (nimeomaan kauhistellaan), joten uskon sinun olevan ihan sopivissa mitoissa.
Paina saman verran kuin ap ja tunnen myös itseni lihavaksi. Rasvaa on ainakin vyötäröllä jonkun verran.Olen 174 cm pitkä. Eli ymmärrän ap fiiliksesi :/
No et todellakaan ole lihava etkä pullea! Ihme anorektikkoja täällä av:lla, kun täysin normaalipainoinenkin on jotenkin lihava...
Mulla on tismalleen samat lukemat ja mä tunnen itseni normaalivartaloiseksi. Jotkut sanovat mua jopa hoikaksi, mutta mulla kun on pitkät ja hoikat jalat niin varmaan ovat hämääntyneet niistä. Mä olen ollut 14-vuotiaasta asti saman pituinen ja painoinen (lukuunottamatta raskausaikoja). Mä en usko hömppädieetteihin, enkä juurikaan tarkkaile vaakaa, syön mitä vaan mutta harrastan kyllä liikuntaa päivittäin. Sä ap olet varmaan mun kanssa samoissa mitoissa, koko 38/M joten ihan normaaleja keskivertoja ollaan. 11 on varmaan kotoisin jostain Uranuksesta, ei lähdetä tollaiseen sekoiluun. Kaikilla on hyvät ja huonot piirteensä, mutta sun BMI siis kertoo ettet ole lihava jos et peiliä usko.
N46
Muistan tunteen. Kolmannen lapsen jälkeen uin, laihdutin, kävin kuntosalilla, aerobiccasin,rääkkäsin, sinnittelin ja vaikka kuinka tein töitä, paino ei tippunut alle 62kg:n millään. Ei itkemälläkään. Ennen lapsia paino oli 164/54.
Puristelin pientä mahaani ja melkein itkin.
Voi niitä aikoja. Nyt liki 20 vuoden päästä taistelen jatkuvasti sen kanssa kummalla puolella 1ookg mittari keikkuu. Olen laihduttanut yhä uudelleen sen 10kg, jopa 20kg ja 27kg, ja aina paino hiipii takaisin.
Heissan. Olet sopusuhtainen, ja jos lihastakin on niin varmasti tosi kaunis! Kilot eivät kerro kaikkea, varsinkaa urheillessa, joten mittaa mieluummin tuloksesi mittanauhalla, ja huomaat kuinka hienosti olet edennyt! Ehkä 2-3 kiloa voit vielä pudottaa, jotta huomaat selvän muutoksen peilissä, ja tuo määrä usein tipuu jo makeasta luopumisella ja elämästä nauttimisella. Ja muista että pyöreys kaikkoaa ensin aina yläkropasta. Nauti uudistuvasta kropastasi!!
Olen 168/58 ja mullakin on reisiä ja mahaa mitä vois kiinteyttää lisää.
No et ole pyöreä, iso tai vastenmielinen. Höh. En toki tiedä painoindeksiäsi, mutta veikkaan että se on normaalipainoinen ja niillä mitoilla ei ole plösö.