Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urheilen ja laihdutan

Vierailija
03.10.2020 |

Olen keski-ikäinen nainen.
Olen nyt parivuotta ollut innostunut terveistä elämäntavoista ja terveellisestä ruoasta, urheilusta.

Liikun 5 krt viikossa; salilla voimaharjoittelua 2-3 kertaa viikossa lisäksi aerobista parikertaa viikossa ja kehonhuoltoa kerran viikossa. Vaihtelen treeniä; välillä Pilatesta, välillä juoksua, ja voimaharjoittelua. Kävelen sen lisäksi myös.

Katson myös mitä syön. Syön suht pieniä annoskokoja koska olen erittäin pienikokoinen nainen.

Ongelmani on, että töissä saan Samanikäiseltä työkavereilta tai vanhemmilta jatkuvasti kommenttia, että syön liian vähän ja en saa yhtään enää laihtua (olen 5 kg yöipainoinen). Tavoitteenani on pudottaa painoa 10 kg, sillä haluan siromman kropan, koska olen hyvin pienikokoinen (lopetin kasvun 12- vuotiaana ja jäin sen kokoiseksi, olen alle 150 cm pitkä).

Miksi en saa olla rauhassa asian kanssa? Työkaverit mm väittävät että 5 krt liikuntaa (1 1/2- 2 tuntia päivässä ) on ihan liikaa, ja että en saa enää laihtua.

Salilla kun vertaan itseäni muihin, niin kyllä voin ihan hyvin pudottaa sen 10 kg ja saada tilalle lisää lihasmassaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka työtä äläkä välitä kateellisten panetteluista

Vierailija
2/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele työkaverien kanssa muista aiheista. Asia ei kuulu heille tippaakaan. Ämmät voi olla kauheita :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kestä ajatusta, että olet kohta hoikempi kuin he. Tai teet jotain mitä he eivät pysty (lue: vaivaudu tekemään).

Vierailija
4/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa niiden kommentit totaalisesti. Ovat vaan kateellisia tai kokevat paineita siitä kun joku muu yrittää muuttaa kroppaansa. Vaikka sen ei pitäisi heidän ongelmansa olla.

Vierailija
5/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää muista. Teillä keski-ikäisillä naisilla on taipumusta tuohon "voi, kun olet pikkuinen ja hoikka" -puheeseen. Iloisesti vain annat puheen soljua toisesta korvasta ulos. Tsemppiä! Lihasmassan kasvattaminen on hauskaa puuhaa, vaikka aika työlästä.

Vierailija
6/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele työkaverien kanssa muista aiheista. Asia ei kuulu heille tippaakaan. Ämmät voi olla kauheita :(

Näin olenkin tehnyt. Silti mm viimeviikolla asiakseen tuli työkaveri ohikulkiessaan sanomaan, että enhän vain enää laihduta, tai tulen liian pieneksi ja ”katoan kokonaan”. Tuntuu että minua arvostellaan päivittäin.

Vierailija
7/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kerrot noista treeneistä työkavereillesi. Olen monta vuotta treenannut tavoitteellisesti erästä lajia valmennuksessa, mutten viitsisi työkavereiden kanssa siitä puhua, kun heille se pilates kerran viikossa on jo hieno saavutus. Eivät voi mitenkään ymmärtää, miten erilaista elämää joku toinen voi viettää.

Vierailija
8/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olenkin tehnyt. Silti mm viimeviikolla asiakseen tuli työkaveri ohikulkiessaan sanomaan, että enhän vain enää laihduta, tai tulen liian pieneksi ja ”katoan kokonaan”. Tuntuu että minua arvostellaan päivittäin.

Jos salia harrastaa, ei ole vaarana liian pieneksi tuleminen. Älä välitä muiden puheista!

Vierailija
9/9 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi kerrot noista treeneistä työkavereillesi. Olen monta vuotta treenannut tavoitteellisesti erästä lajia valmennuksessa, mutten viitsisi työkavereiden kanssa siitä puhua, kun heille se pilates kerran viikossa on jo hieno saavutus. Eivät voi mitenkään ymmärtää, miten erilaista elämää joku toinen voi viettää.

Työkaverit kysyvät ja olen heille rehellisesti kertonut. Ovat hyvinkin uteliaita. En itse ole ikinä aloittanut keskustelua tästä, vaan aina ovat työkaverit ottaneet asian puheeksi.