Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattilainen neuvoo: seksiä vasta 25-vuotiaana.

Vierailija
17.12.2013 |

http://www.huffingtonpost.com/2011/07/20/lady-gaga-talks-sex-howard-stern_n_904590.html

"Dr. Laura Berman, one of the nation's foremost women's sexual health experts and author of several books on the subject, says Gaga's stance is a refreshingly positive one"

"Actually, I'm impressed with her," Berman told The Huffington Post. "She obviously exudes a kind of sexuality that a lot of her fans aspire to, but what she's saying is that you should own your own sexuality and be comfortable with who you are before having sex with someone else."

"Women in their teens and early 20s are typically reactive in their sexual experiences, Berman explains. They're more likely to respond to external pressures to have sex -- peer pressure or pressure from a boyfriend -- rather than act in accordance with internal desires." 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän provosoivaa ehdottaa tarkkaa "ikärajaa" seksille. Olen tosin samaa mieltä pääajatuksesta. Etenkin kun nykyisin tuntuu olevan niin vaikea ehkäistä myös sukupuolitauteja.

Vierailija
2/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli lääkäri, eikä seksialan ammattilainen. Olipa harhaanjohtava otsikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:38"]

Ehkä vähän provosoivaa ehdottaa tarkkaa "ikärajaa" seksille. Olen tosin samaa mieltä pääajatuksesta. Etenkin kun nykyisin tuntuu olevan niin vaikea ehkäistä myös sukupuolitauteja.

[/quote]Jutun pääajatushan on se, että seksiä pitäisi harrastaa vasta sitten, kun tuntee vartalonsa ja tietää mitä haluaa. Ja valitettavasti parikymppiset eivät täytä näitä ehtoja.

Vierailija
4/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:42"]

Jutun pääajatushan on se, että seksiä pitäisi harrastaa vasta sitten, kun tuntee vartalonsa ja tietää mitä haluaa. Ja valitettavasti parikymppiset eivät täytä näitä ehtoja.

[/quote]

Perustele.

Vierailija
5/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Jutun pääajatushan on se, että seksiä pitäisi harrastaa vasta sitten, kun tuntee vartalonsa ja tietää mitä haluaa. Ja valitettavasti parikymppiset eivät täytä näitä ehtoja.

[/quote]

Ennen seksielämän aloittamista olin tutustunut kehooni kyllä aika hyvin mm. masturboimalla, ja esimerkiksi joogaharrastus oli opettanut kunnioittamaan omia tuntemuksia. Mielestäni omaa seksuaalisuuttaan ja kehoaan ei kuitenkaan voi oppia tuntemaan ilman kumppanin apua. Tai ainakin on seksiä kenenkään kanssa harrastamatta vaikea tietää, miltä seksi jonkun toisen kanssa tuntuu. Se on niin omanlaisensa, kokonaisvaltainen kokemus. Olen oppinut itsestäni ja myös seksuaalisuudestani paljon juuri seurustelukumppaneiltani. Ja koko ajan nykyisessä vakituisessa suhteessani opin lisää.

Seksin aloitin yli 20-vuotiaana mutta alle 25-vuotiaana. Olisin voinut aloittaa jo vähän aiemminkin, jos mukava kumppani vain olisi löytynyt. Intiimiin suhteeseen ei tietystikään pidä ryhtyä vain omaa epävarmuuttaan ja ulkopuolisesta painostuksesta, muttei sekään pidä paikkaansa, että pitäisi olla itsetuntemuksen zenmestari, ennen kuin kannattaa seksiä harkita. Tutkia, opetella ja oppia voi myös sen toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
6/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:51"]

[/quote]

Ennen seksielämän aloittamista olin tutustunut kehooni kyllä aika hyvin mm. masturboimalla, ja esimerkiksi joogaharrastus oli opettanut kunnioittamaan omia tuntemuksia. Mielestäni omaa seksuaalisuuttaan ja kehoaan ei kuitenkaan voi oppia tuntemaan ilman kumppanin apua. Tai ainakin on seksiä kenenkään kanssa harrastamatta vaikea tietää, miltä seksi jonkun toisen kanssa tuntuu. Se on niin omanlaisensa, kokonaisvaltainen kokemus. Olen oppinut itsestäni ja myös seksuaalisuudestani paljon juuri seurustelukumppaneiltani. Ja koko ajan nykyisessä vakituisessa suhteessani opin lisää.

Seksin aloitin yli 20-vuotiaana mutta alle 25-vuotiaana. Olisin voinut aloittaa jo vähän aiemminkin, jos mukava kumppani vain olisi löytynyt. Intiimiin suhteeseen ei tietystikään pidä ryhtyä vain omaa epävarmuuttaan ja ulkopuolisesta painostuksesta, muttei sekään pidä paikkaansa, että pitäisi olla itsetuntemuksen zenmestari, ennen kuin kannattaa seksiä harkita. Tutkia, opetella ja oppia voi myös sen toisen ihmisen kanssa.

[/quote]Sehän juuri on se pointti: teinit ja 20-25-vuotiaat ryhtyvät paljon todennäköisemmin seksiin esim. poikaystävän tai ympäristön painostuksesta.

"Women in their teens and early 20s are typically reactive in their sexual experiences, Berman explains. They're more likely to respond to external pressures to have sex -- peer pressure or pressure from a boyfriend -- rather than act in accordance with internal desires."

Vierailija
7/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen sanoi hyvin. Omasta kokemuksestani lisäisin, että on mahdotonta tietää seksissä kovin hyvin mitä haluaa, jos sitä ei ole koskaan kokeillut. Eikä ikä ja seksikokemus takaa sitä, että tietäisi. Minä olen kohta 40 v ja koko aikuiselämäni olen oppinut uutta siitä mitä haluan seksissä ja mistä nautin. Seksuaalisuus on monipuolinen asia, enkä usko, että voi koskaan saavuttaa täydellistä muuttumatonta tilaa siitä mitä haluaa. Onneksi:)

Vierailija
8/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luonto on tarkoittanut että seksiä harrastetaan nimenomaan silloin kun ihminen on hedelmällisimmillään eli 18-20 vuotiaana. Jos ei ole siihen ikään ehtinyt kehoonsa tutustua, niin kyllä on aika outoa, koska teini-iässähän on kaikista suurimmat halut ja himot kehossa jylläämässä.

Vierailija
9/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ikistyyppi oikeasti sama ihminen aina, ja mitä hänelle on tapahtunut?

Vierailija
10/14 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 21:38"]

[/quote]

Varmasti parikymppisenä tunne omasta itsestään, haluistaan ja vartalostaan on erilainen mutta kyllä minusta ainakin seksi oli kivaa myös silloin vaikka epävarma olinkin. Kyllähän keho ja ajatukset muuttuvat läpi elämän. Varmasti nelikymppiset ajattelevat erilailla kuin 25-vuotiaat. Miksi sitten se olisi sopiva ikä aloittaa, eikä esimerkiksi se neljäkymmentä kun ollaan jo kypsiä ja elämänkokemustakin on karttunut?

Vierailija
11/14 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha jotain rajoja asettaa se on niin ihmisestä kiinni. Jotkut on valmiita 16-vuotiaina ja toiset vaikka 22-vuotiaina. Jos pitää odottaa jonne yli 25 v. asti niin aika harva varmaan malttaa. Tuommoiset höpinät taitaa olla peräsin teinitytön äidiltä, jonka mielestä olisi paras odottaa avioliittoon tai jotain muuta yhtä typerää.

Vierailija
12/14 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse on kuitenkin ottanut kyrpiä kaikkiin reikiin jo nuorella iällä

Vierailija
13/14 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:33"]Onko tämä ikistyyppi oikeasti sama ihminen aina, ja mitä hänelle on tapahtunut?

[/quote]

Erosivat miehen kanssa Ikiksen toiveesta (en muista oliko sillä itsellään toinen mies jo siinä vaiheessa) ja eron jälkeen mies löysi nuoremman naisen. Ikis päätti tässä vaiheessa alkaa haluamaan miestä takaisin, vaikka oli tehnyt uuden miehen kanssa jo lapsenkin. Sekosi kun ei onnistunut.

Vierailija
14/14 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin neitsyyden 14v. Kertaakaan en ole katunut, omista haluistaan oppii "harjoittelemalla".

Olin fiksu tyttö, tiesin riskit ja ehkäisy hoidettiin kunnolla. En olisi kyllä missään tapauksessa itseni kohdalla odottanut pidempään. Tiesin mitä halusin, eikä kulaan pakottanut.

Jokainen tuntee itsensä parhaiten, ei kukaan muu voi ikärajoja iskeä.