Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku odottaja kertoi Odotus-palstalla tilanneensa kotiinsa doppler-laitteen, jotta voi kuunnella vauvan sydanaania!!!!!!!!!!!

Vierailija
21.07.2006 |

Voi äly hoi!!!! Tähänkö Suomessakin on menty????????? Luulin, että oli ainoastaan Tom Cruisen jenkkihömppää kun hän tilasi ultraäänilaitteen kotiinsa. Mutta eipä ole asiat paremmin täälläkään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku AngelSounds tms niitä markkinoi ja hintaa on alle 100 euroa. Ei ollenkaan paha hinta kun ajattelee että moni käy alkuraskauden ultrassa maksamassa vähintään tuon 100 e.

Itellä ei ole kylläkään :)

Vierailija
2/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet jos on keskenmenoja takana, en yhtään ihmettelisi, että haluaa koko ajan varmistua, että kaikki jatkuu hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän niitä ehkäistä kotidopplerilla. Mahtaa olla paineet koko ajan huonoilla laitteilla saada sydänäänet kuulumaan. Tulee keskenmeno jo tuollaisesta stressistä.

Vierailija
4/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sinä murehdi toisten puolesta, saat vielä sydänkohtauksen :))))))

Vierailija
5/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultrassa näkee kerran pikkuisen hyvin epämääräisen möykyn jolla vilkkuu sydän ja saa kuvan siitä möykystä, joka ei oikeastaan edes muistuta vauvaa.

Kotidopplerilla kuulee sydämen sykkeen vaikka kerran päivässä 30 viikon ajan.

Eli totta, ei voikaan verrata, kotidopplerilla saa varmasti enemmän rahansa väärtin. Itse kyllä oon käynyt vain alkuraskauden ultrissa parissa raskaudessa.

t. 2

Vierailija
6/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen tapauksen, jossa oli mennyt jo kuukausi kun neuvolassa (alkuvaiheessa harvoin kertoja) oli kuunneltu sydänääniä, ja keskiraskauden ultrassa ei liikettä ollutkaan :-(

Eli jos olisin hän ja uudelleen raskaana, tilaisin laitteen. Tai no, siinä tapauksessa voisin varmaan käydä neuvolassakin niin usein kun tarvii kuuntelemassa ääniä.

Vierailija
7/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todemmin kun voi leikkiä lääkäriä ja etsiä vauvan ääniä ja sitten iloisena kuunnella lapsensa sykettä :)

Vierailija
8/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helposti stressaavaa ja ahdistuvaa tyyppiä, joten näin parhaimmaksi ostaa laitteen. Tarkistin sydänäänet kerran tai kahdesti viikossa, kunnes liikkeet alkoivat. Loppuraskaudesta en kuunnellut enää kuin muutaman kerran, silloin kun vauva ei ollut liikkunut tavalliseen tapaan.

Vaihtoehtoni olivat ostaa laite tai soitella koko raskauden ajan hysteerisiä puheluja neuvolaan. He tosin sanoivat, että sen kun soittelet, koska minulla on ollut keskenmeno. Ymmärsivät siis. Ajattelin kuitenkin, että näin tämä on helpompaa niin kuin olikin.

Laite on helppokäyttöinen ja olen joka kerta löytänyt äänet yrittäessäni. Löysin ne aluksi jopa nopeammin kuin terveydenhoitaja ;)

Vierailija
9/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole kiinnittynyt esim munajohtimeen (kohdunulkoinen raskaus).

Tämä voidaan todeta siis jo aikaisessa vaiheessa, itse kävin alkuraskauden ultrassa jo viikolla 5. Dopplerilla kuulee sitäpaitsi sydänääniä vasta rv 10 eteenpäin, joten alkuraskauden ultra on kaikin tavoin tarpeellisempi, kuin kotidopplerit!

Vierailija
10/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin rahallisesta uhrauksesta ja siitä, voiko näitä kahta siihen nähden verrata. Pitkällä tähtäimellä kotidopplerista on minusta kyllä äidin mielenrauhan kannalta paljon enemmän hyötyä kuin alkuraskauden ultrasta.

t. 8

Vierailija
11/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin ostaa sellaisen kuuntelutorven. On ainakin edullisempi :)

Vierailija
12/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilata sitä laitetta. Mä tilasin ja olihan se mahtava tunne kuulla vauvan sydänäänet, kun eka neuvolaan on vielä aikaa ja oireitakaan ei ole. Nyt tiedän että olen kumminkin raskaana.

Vierailija
13/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun liiaallisista ultrakäynneistä. oisin ostanu laitteen itelleni mutta varottelivat, joten jätin dopplerin sitten kauppaan.

Vierailija
14/14 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän painon näkee omallakin vaa' alla, isä voi tehdä sisätutkimuksen ja mitata mahan kasvun.