Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on vanhemmat joilta ei jää mitään perinnöksi

Vierailija
03.10.2020 |

Äiti kuoli muutama vuosi sitten, häneltä ei jäänyt mitään, isä vielä elää mutta mitään perintöä ei ole tulossa. Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit myös kieltäytyä perinnöstä, käydä vain tyhjäämässä asunnosta kaikki arvoesineet. Jos äitisi on täysin varaton, sossuasiakas, kaupunki varmaan hoitaa loput?

Toivotko äitisi kuolemaa perintöä odotellen? Aika sairasta!

👎.

Vierailija
22/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siltä äitiltäs jotain jäänyt? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Onneksi itselläni on täysin eri tilanne, hyvin varallisuutta kerryttäneet vanhemmat, tosin myös sisaruksia sitä perintöä jakamassa. Miehelläni on vielä paremmin pullat uunissa, hyvin omaisuutta kerryttäneet vanhemmat eikä ketään jakamassa pottia. Luotan siihen, että voimme hypätä joskus oravanpyörästä perinnön turvin, koska meidän iläluokkamme ei tule koskaan pääsemään eläkkeelle.

Tietenkin pääset, jos et kuole ennen eläkeikää.

Vai luuletko että vanhukset pakotetaan töihin?

Vierailija
24/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluan kysyä: Miksi sinä tästäkin ammattivalitat taas?

Vierailija
25/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mahdollisesti demari?

En.

Vierailija
26/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siltä äitiltäs jotain jäänyt? 🤔

Ei jäänyt. Ei edes yhden yhtä tavaraa.

Vierailija
27/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi tuttaa tuollainen perinnön perään haikaileminen. Mikset tee itse jotain elintasosi eteen. Ei vanhemmillasi ole siihen mitään velvoitetta. Oma vikasi jos koet että omat tulosi eivät ole riittävät. Jokainen on oman onnensa seppä tai sitten tyydyt vähempään. On säälittävää nähdä että joku ajattelee tosiaan tuolla tavalla asiaa.

Vierailija
28/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi tuttaa tuollainen perinnön perään haikaileminen. Mikset tee itse jotain elintasosi eteen. Ei vanhemmillasi ole siihen mitään velvoitetta. Oma vikasi jos koet että omat tulosi eivät ole riittävät. Jokainen on oman onnensa seppä tai sitten tyydyt vähempään. On säälittävää nähdä että joku ajattelee tosiaan tuolla tavalla asiaa.

En mä haikaile yhtään mitään. Tiesin jo kauan sitten etten mitään perintöä saa.

Vierailija
29/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä mitään, onnittelen vaan.

Omaa äitiäni olen kehottanut kuluttamaan varallisuutensa elinaikanaan, en halua mitään perintöä, josta pitää huolehtia.

Vierailija
30/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole mitään saanut, isä kai elossa vielä, täyttää muistaakseni tässä kuussa 67v, erosivat ollessani 9v, äitini kuoli 15v sitten 47v iässä.

Kasvaessani olisi ollut kiva saada jotakin, mutta sen sijaan äiti vei kesätyöpalkastani vuokraa ollessani 15v ja mitään en saanut mukaani, kun 17v ikäisenä kotoa läksi enkä tukea myöskään sen jälkeen.

Vierailija
31/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ????

Vierailija
32/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ????

Ei mitään. Ainoa mikä harmittaa, kun mitään valokuviakaan lapsuudesta ei ole. Se on ainoa harmi.

Vierailija
33/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuleva perintöni on homeinen, alkuperäiskuntoinen omakotitalo kuolevassa muuttotappiopitäjässä. Arvo joko 0€ tai jopa negatiivinen.

Kukaan ei todnäk halua sitä ikinä ostaa eikä homeiseen mörskään viitsi tehdä mittavia remonttejakaan.

Vierailija
34/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut perinnöstä nyt 30 -vuotiaan lapseni eduksi.

En tarvitse lisää rahaa tai omaisuutta. Lisäksi voi olla, että jos nyt ylipäätään elän pidempään kuin vanhempani, niin kuolen melko pian heidän jälkeensä (äitini synnytti minut 16 -vuotiaana, voisi olla sisareni). Ei tarvita verottajaa joka väliin rahastamaan.

Lisäksi olen kehottanut käyttämään rahaa itsensä hoitamiseen ja palveluihin. Nuukia kun ovat eivät edes taksia käytä, vaikka tarvetta olisi.

Nuorempana kadehdin kavereita, jotka saivat perintöjä. Jälkikäteen olen todennut, että aina ei ole hyväksi saada liian nuorena liikaa rahaa. Elämä mennyt raiteiltaan.

Vierailija
35/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni jäi vain velkaa. Onneksi ne eivät periydy, kun hoitaa perunkirjoituksen kunnolla. Hautajaiset ja hautakivi maksettiin porukalla.

Vierailija
36/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on vakavaraisia eläkeläisiä. Oma ok talo ja auto. Mutta en halua ottaa vastaan mitään perintöä kun sen aika tulee. Syynä perintöverot

Vierailija
37/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Onneksi itselläni on täysin eri tilanne, hyvin varallisuutta kerryttäneet vanhemmat, tosin myös sisaruksia sitä perintöä jakamassa. Miehelläni on vielä paremmin pullat uunissa, hyvin omaisuutta kerryttäneet vanhemmat eikä ketään jakamassa pottia. Luotan siihen, että voimme hypätä joskus oravanpyörästä perinnön turvin, koska meidän iläluokkamme ei tule koskaan pääsemään eläkkeelle.

Tietenkin pääset, jos et kuole ennen eläkeikää.

Vai luuletko että vanhukset pakotetaan töihin?

Ihanaa, että joku on vielä noin kujalla. Tätä Suomea luotsataan kovaa vauhtia sellaiseen konkurssiin, ettei rahat tule millään riittämään. Sitten on turha olettaa, että yhteiskunta elättää. En aio kitua köyhyydessä, onneksi!

Vierailija
38/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää. Jokainen ansaitkoon rahansa itse.

Vierailija
39/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ täälläkin. Perinnön saajat tuskin tajuavat kuinka onnekkaita ovat saadessaan ylimääräistä rahaa tekemättä mitään. En silti jaksa olla katkera, koska ihan hyvillä mielin yritän kerryttää omaisuutta ja säästöjä omalle lapselleni, vaikka niitä itse en saanutkaan. Puolisollani sama tilanne, molemmat vanhemmat juoneet omaisuutensa.

Vierailija
40/57 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta vanhemmilla on tietynlainen velvollisuus jättää lapsilleen perintöä. Mielestäni myös yksi suurimpia rakkauden tekoja olisi ostaa kotoa lähtevälle lapselle pesämunaksi asunto. Ei nykynuorilla ole turvattua tulevaisuutta kuten suurilla ikäluokilla, joiden motto on tuo "jokainen on oman onnensa seppä". 

Eri asia jos lapsi on jotenkin paha ihminen, sitten en itsekään jättäisi sentin senttiä.