Minulla on vanhemmat joilta ei jää mitään perinnöksi
Äiti kuoli muutama vuosi sitten, häneltä ei jäänyt mitään, isä vielä elää mutta mitään perintöä ei ole tulossa. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (57)
Sama. Paskanen vuokrakämppä siivottavaksi ja sairaalalaskut ym.
Oletko katkera, kun aloituksesi on tällainen? Onko sinusta vanhemman velvollisuus jättää rahallisesti arvokasta perintöä lapselleen? Onko sinulla lapsia, ja aiotko varmistaa, että heille jää perintöä?
Onko sinulla omaisuutta? Miltä tuntuu tietää, että mitään ei ole tulossa?
Jotain pieniä summia tulossa. Äitini jättää välillä papereita pöydälle kun käyn kylässä ja näen niistä hänen velkansa pankille. Nyt oli ilmestynyt uusi tiliote. En tajua mihin äiti on rahat kuluttanut.
Ei munkaan vanhemmat jätä perintöä, enkä olisi vaillakaan. Isä on kuollut jo kauan sitten ja äiti on persaukinen eläkeläinen (äänestää myös demareita)
Ei jäänyt minullekaan senttiäkään perintöä. Päin vastoin elätin vanhempiani vuosikausia ennen heidän kuolemaansa. Ja maksoin hautajaiset omasta pussistani. Eihän kukaan siihen pakottanut mutta se tuntui oikealta. Minkäs teet kun rutiköyhiä olivat.
Ehkä johtui surkeista lähtökohdista että päätin jo nuorena että minulla ei hemmetti soikoon tule olemaan rahavaikeuksia. Eikä ole ollutkaan. Opiskeluvuodet tietysti niukat mutta sen jälkeen ei. Nyt olen viisikymppinen, saan nettona noin 7500 euroa kuussa palkkaa, asun 500 000 euron omistusasunnossa joka on kokonaan maksettu, enkä ole velkaa mihinkään.
Sama homma. Eniten ärsyttää se, että omat vanhempani perivät miltei 500.000 euron edestä omaisuutta, mutta tuhlasivat kaiken huvituksiin ja nyt ovat ottaneet velkaa esittääkseen elintasonsa korkeammaksi. Nyt asuntojen hinnat pilvissä, eikä minulla työssäkävyällä yksinasuvalla ole mahdollisuutta saada lainaa pk-seudulla muuhun kuin kerrostaloyksiöön.
Ei minullekaan mitään perintöä tule. Tosiaan, mitä sitten? Eikö se ole aika tavanomaista?
Vierailija kirjoitti:
Jotain pieniä summia tulossa. Äitini jättää välillä papereita pöydälle kun käyn kylässä ja näen niistä hänen velkansa pankille. Nyt oli ilmestynyt uusi tiliote. En tajua mihin äiti on rahat kuluttanut.
Miksi kyttäät äitisi tiliotteita?
Mä sain miljoonan, voisin ottaa köyhän naisen jakamaan.
Terv. Persumies.
Vierailija kirjoitti:
Ei jäänyt minullekaan senttiäkään perintöä. Päin vastoin elätin vanhempiani vuosikausia ennen heidän kuolemaansa. Ja maksoin hautajaiset omasta pussistani. Eihän kukaan siihen pakottanut mutta se tuntui oikealta. Minkäs teet kun rutiköyhiä olivat.
Ehkä johtui surkeista lähtökohdista että päätin jo nuorena että minulla ei hemmetti soikoon tule olemaan rahavaikeuksia. Eikä ole ollutkaan. Opiskeluvuodet tietysti niukat mutta sen jälkeen ei. Nyt olen viisikymppinen, saan nettona noin 7500 euroa kuussa palkkaa, asun 500 000 euron omistusasunnossa joka on kokonaan maksettu, enkä ole velkaa mihinkään.
Hatunnosto sinulle, pyrin samaan. Olisipa mies, niin jäisi vähän enemmän taskuun verojen jälkeen.
Ap voi korjata tilanteen omalta osaltaan ja huolehtia siitä, että itse jättää perintöä jälkeensä, jos asia on kerran hänelle tärkeä.
Voit myös kieltäytyä perinnöstä, käydä vain tyhjäämässä asunnosta kaikki arvoesineet. Jos äitisi on täysin varaton, sossuasiakas, kaupunki varmaan hoitaa loput?
Toivotko äitisi kuolemaa perintöä odotellen? Aika sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Mä sain miljoonan, voisin ottaa köyhän naisen jakamaan.
Terv. Persumies.
Ei kiitos.
Ikävää. Onneksi itselläni on täysin eri tilanne, hyvin varallisuutta kerryttäneet vanhemmat, tosin myös sisaruksia sitä perintöä jakamassa. Miehelläni on vielä paremmin pullat uunissa, hyvin omaisuutta kerryttäneet vanhemmat eikä ketään jakamassa pottia. Luotan siihen, että voimme hypätä joskus oravanpyörästä perinnön turvin, koska meidän iläluokkamme ei tule koskaan pääsemään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan vanhemmat jätä perintöä, enkä olisi vaillakaan. Isä on kuollut jo kauan sitten ja äiti on persaukinen eläkeläinen (äänestää myös demareita)
Äänestää voi vaikka Aku Ankkaa. Perintö ja puoluekanta on 2 eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Eniten ärsyttää se, että omat vanhempani perivät miltei 500.000 euron edestä omaisuutta, mutta tuhlasivat kaiken huvituksiin ja nyt ovat ottaneet velkaa esittääkseen elintasonsa korkeammaksi. Nyt asuntojen hinnat pilvissä, eikä minulla työssäkävyällä yksinasuvalla ole mahdollisuutta saada lainaa pk-seudulla muuhun kuin kerrostaloyksiöön.
Kuulostaa kamalalta, mutta onko sinulla yksinasuvalla tarvetta isompaan kuin yksiöön?
Oletko mahdollisesti demari?