Miksi nainen muuttuu aggressiiviseksi veetuilijaksi, jos
mies käyttäytyy hyvin, eikä veetuile tai ole aggressiivinen?
Eikö hyvinkäyttäytyvän ja kivan miehen seurassa pitäisi olla itsekin olla samanlainen, eikä alkaa haastaa riitaa tai alistaa toista?
Kommentit (38)
Möllötätkö ap hiljaa sohvalla tai pelikoneella ja jätät kotihommat naiselle?
Se ei ole hyvää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mies käyttäytyy hyvin, eikä veetuile tai ole aggressiivinen?"
Veikkaan, että ongelma on siinä, miten miellät käyttäytyväsi hyvin.
Jos ei veetuile, vähättele tai muuten dissaa toista, vaan huomioi, kuuntelee ja kannustaa, niin eikö se ole hyvin käyttäytymistä?
Omasta mielestään ei ehkä veetuile, vähättele, dissaa tai ole aggressiivinen mutta toinen osapuoli voi nähdä käytöksen hieman eri lailla. Esimerkiksi monet omasta mielestään rennot ja hauskat humoristit ovat itse asiassa lapsellisia veetuilijoita, vaikka eivät itse sitä tajua.
Tää on niin totta!
No jo on taas. Olen nainen, enkä jaksa draamaa enkä ilkeilyä. Puolisoani kohtelen kunnioittavasti. Joskus kauan sitten seurustelin miehen kanssa, jonka mielipiteet varsinkin naisista saivat minut kiehumaan kiukusta ja väitin vastaan. Hänen mielestään nainen ei mm. voinut omistaa autoa, eikä naisella kertakaikkiaan voinut olla isoa palkkaa. Vainoharhaisuutta, mustasukkaisuutta ja kateutta hänessä oli myös. Seurusteluyritys jäi muutamaan kuukauteen ja jätin hänet. Hän uskoi, että jättäminen johtui toisesta miehestä ja hänen mielestään olin mielisairas, vaikka selitin ihan rauhallisesti hänelle, miksi suhde loppui.
Yksi ajattelija sanoi että kun menet naisen luokse älä unohda piiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseinen nainen on luontaisesti alistuva.
Kun mies ei ota riittävän dominoivaa roolia, nainen kokee olonsa epämukavaksi ja turvattomaksi. Nainen joutuu kantamaan osansa vastuusta, ja myös vastuun omasta käytöksestään kun ei ole "daddya" asettamassa rajoja.
Silloin nainen alkaa haastamaan miestä jotta tämän testot purskahtaisivat ja tämä osoittaisi maskulinisuutensa. Kun näin ei tapahdu, haastaminen muuttuu halveksunnaksi.
Tämä. On tullut todellakin todistettua tällaista käytöstä naisilta ja ovat ihan suoraan asian tunnustaneetkin mitä ovat vailla. Toisella oli exänä narsisti, toisen suhteessa oli ollut väkivaltaa. Molemmat oli aivan hukassa kohdatessaan miehen, joka ei alistanut tai muuten kohdellut kaltoin. Ottivat sitten itse sitä roolia, kun kai se "valtatyhjiö" piti jotenkin sitten täyttää...
Ihan sairasta meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näkee luontaisesti kiltin ja kohteliaan miehen heikkona. jos mies on heikko eli kiltti ja mukava, nainen muuttuu agressiiseksi koska naiset luontaisesti vihaa kilttejä miehiä. Jos mies alistaa ja on agressiivinen, nainen pysyy tyytyväisenä suhteessa. Naiset haluaa aina tulla johdetuiksi suhteessa, taso arvoa naiset ei halua vaikka niin väittää. Miehen pitää pompottaa ja johtaa naista. AINA
Kyllä. Ja jos jotakuta kiinnostaa miksi, niin se johtuu siitä, että subliminaaliset kognitiot ohjaavat käyttäytymistämme ~80 %:sti. Tiedostamamme aivotyöskentely, halumme ja ajatusmaailmamme sekä arvomme vastaavat vain viidesosaa kaikesta siitä kognitiosta, johon kykenemme. Alias primitiivinen evoluutiopsykologian premissejä noudattava koodaus (geeniekspressio) hallitsee sinua ja ajatusmaailmaasi tiedostamattasi sitä. Tämän vuoksi teot ja sanat ovat ristiriidassa (aiheuttaa kognitiivista dissonanssia) ja siitä mieli haluaa eroon kaikin tavoin.
Terv. Helsingin yliopisto biologian laitos.
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan ikineitsyt niin kuin sinäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseinen nainen on luontaisesti alistuva.
Kun mies ei ota riittävän dominoivaa roolia, nainen kokee olonsa epämukavaksi ja turvattomaksi. Nainen joutuu kantamaan osansa vastuusta, ja myös vastuun omasta käytöksestään kun ei ole "daddya" asettamassa rajoja.
Silloin nainen alkaa haastamaan miestä jotta tämän testot purskahtaisivat ja tämä osoittaisi maskulinisuutensa. Kun näin ei tapahdu, haastaminen muuttuu halveksunnaksi.
Tämä. On tullut todellakin todistettua tällaista käytöstä naisilta ja ovat ihan suoraan asian tunnustaneetkin mitä ovat vailla. Toisella oli exänä narsisti, toisen suhteessa oli ollut väkivaltaa. Molemmat oli aivan hukassa kohdatessaan miehen, joka ei alistanut tai muuten kohdellut kaltoin. Ottivat sitten itse sitä roolia, kun kai se "valtatyhjiö" piti jotenkin sitten täyttää...
Ihan sairasta meininkiä.
Kai te tajuatte että nämä on mt-ongelmaisia naisia joiden ongelmat on lapsuudenkodista peräisin. Mikään mun suhteista ei ole ollut tuollainen, likimainkaan. Inhoan öykkärimiehiä enkä sellaisen kanssa alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näkee luontaisesti kiltin ja kohteliaan miehen heikkona. jos mies on heikko eli kiltti ja mukava, nainen muuttuu agressiiseksi koska naiset luontaisesti vihaa kilttejä miehiä. Jos mies alistaa ja on agressiivinen, nainen pysyy tyytyväisenä suhteessa. Naiset haluaa aina tulla johdetuiksi suhteessa, taso arvoa naiset ei halua vaikka niin väittää. Miehen pitää pompottaa ja johtaa naista. AINA
Pätee muuten useimpiin miehinkiin miesporukassa oltaessa. Hämmästyttävän monella tuntuu olevan halu siihen että porukassa vallitsee sellainen negatiivinen, uhkaava ja veetuileva tunnelma, kuin että kaikki olisi rauhassa keskenään eikä kukaan veetuilisi toiselle.
Olet nainen, eikö niinkin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka te jaksatte suoltaa tätä samaa paskaa vuodesta toiseen?
Tämä on todellakin suomalaisen naisen näkemys miehistä? Ja tämä sama suomalainen nainen makaa itse av-palstalla aamusta iltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan ikineitsyt niin kuin sinäkin
Heh entisen kanssa kumpikin sai piiskaa. Piti lopettaa juttu kun hän ei enää halunnut seksiä. Meidän piiskaukset oli vain sellaista leikkiä.
Mitä paremman näköinen nainen sitä hullumpi. KTS Hot and crazy matrix.
Vierailija kirjoitti:
En möllötä tai jätä. Teen kyllä osani ihan oma-aloitteisesti. Pelikoneista ja pelaajista olen kyllä samaa mieltä kuin sinäkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mitä paremman näköinen nainen sitä hullumpi. KTS Hot and crazy matrix.
Heh, kieltämättä tuli yllätyksenä että akateeminen ja vaativassa ammatissa toimiva kaunotar oli niin sekaisin kuin oli.
Minä en kyllä katso pomottelevaa tai "ruotuun pistämistä" yrittävää miestä pitkään, saati jotain joka veetuilee tai on aggressiivinen. Nuorena yksi poikaystävä tuollaista yritti, Tein mielipiteeni selväksi ja hetken katsoin josko asettuisi. Ei asettunut, joten suhde loppui siihen.
Haluan fiksun kumppanin, en pomoa enkä kynnysmattoa. Onneksi sellaisia on löytynyt, yksi jopa niin ihana että naimisiinkin mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä heittäisin koko ajan päätään aukovan ämmän seinälle ja sen jälkeen ovesta ulos. Yhtään rupeaisi kuuntelemaan vidduilua omassa kodissani.
Samat sanat! T. Nainen50+
Se hauska ja hyvin käyttäytyvä mies saattaa olla sellainen omasta mielestään hauska "läpänheittäjä". Tällaiseen olen törmännyt. Vitsin varjolla loukkasi ja alensi, sitten ihmetteli että kuinka kukaan voi vitsistä suuttua. Itse ei toki kestänyt pienintäkään vitsiä tai piikkiä.
Tuohon liittyy eräs asia josta et ole tietoinen, johtuen siitä että olet nainen.
Tuo pitää paikkansa vain jos lähistöllä on naisia. Miehet alkavat kisaamaan paikoista hierarkiassa, tietoisina siitä että status vetoaa naisiin ja heittopussia ei halua kukaan.
Kun miehet ovat keskenään, meininki on eri.
Tämä on havaittu tutkimuksissa ja omassa elämässä.