Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummi = pelkkä lahja-automaatti?

Vierailija
17.12.2013 |

Olen ystäväni pienen lapsen kummi. Ystäväni kanssa on jo vuosia ollut tilanne, että minä olen käynyt välimatkan päästä heillä kylässä (400 km), he eivät minun luonani koskaan. Vuosiin ei ystäväni ole soittanut kyselläkseen kuulumisia, aina minä soitan. Kun soitan, puhumme hänen ja heidän perheensä asioista. Saimme noin vuosi sitten lapsen eikä kertaakaan raskausaikana soittanut eikä ole soittanut lapsen tulon jälkeen, tai kysynyt kuulumisia kun minä olen soittanut.

Olen saanut kutsuja vuosien mittaan kummilapseni synttäreille, mutten ole kertaakaan (välimatkan ja mieheni työn vuoksi) päässyt. Tänä vuonna ei kutsuttu.

Meillä on nyt taloudellisesti ja ajallisesti tiukkaa, ja ilmoitin pahoittelut (näistä syistä johtuvasta) synttärilahjan myöhästymisestä. Sain vastauksen että voin ostaa vain yhden lahjan, eli yhdistetyn synttäri- ja joululahjan, jotta on helpompaa. Mutta ymmärsin, että lahja siis pitää olla.

Pahoittelin jo etukäteen, jos en ehdikään postiin. Tarjouduin jopa ajamaan heille vielä ennen joulua lahjaa viemään (välimatkaa on nyt vähemmän kuin 400 km). Ovat kuulemma kotona, paitsi tämän viikon lopulla, kun silloin ajelevat kotini ohi reissuun, mutta EIVÄT JOUDA pysähtymään.

Olen avannut kummilapselleni muinoin tilin, johon silloin tällöin laitan rahaa, hän saa ne täysi-ikäisenä. Tekisi mieli nyt laittaa vaan raha tilille ja selittää kummilapselle myöhemmin, miksi hän ei tänä vuonna (tai tulevina vuosina) saanut minulta lahjaa, ja katkaista välit tähän yksisuuntaista ystävyyttä harjoittavaan ystävääni kokonaan.

Mitä tekisitte?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta varten se kummi olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla