Onko täällä joku tehnyt lyhyitä viikonloppumatkoja ulkomaille/Eurooppaan?
Missä olette käyneet ja olitteko tyytyväisiä matkaan?
Kommentit (29)
Moskovassa tulee käytyä aika tiheään, ihan mukavaa siellä on, kauniita naisia myös.
Minulta meni jotenkin maku matkustelusta kun asuin ulkomailla. Tajusin, että joku viikonloppumatka on ihan turha. Toki kerkiää käydä jossain museossa ja kattomassa pari nähtävyyttä, mutta ei siitä kulttuurista ja tavoista ja ihmisistä siinä oikein mitään opi. Tietty jos menee samaan paikkaan monta kertaa ja onnistuu hankkimaan paikallisia kavereita, niin sitten ehkä.
Noin joka toinen tai kolmas kuukausi käymme Saksassa, joskus muuallakin. En jaksa enää matkustella kuin tutuissa kohteissa.
Budapest, Riika, Milano, Tallinna. Näistä Riika oli paras.
kävin kerran nukkumassa yhen yön Lontoossa
Varmasti ainakin kymmenen kertaa vuodessa. Suosikkikohteita on Frankfurt, Wien ja Milano. Lähinnä ostoksilla käyn koska Suomesta ei saa muuta kuin kallista ja huonoa tai pieni- ja keskituloisille suunnattua skeidaa.
Kyllä. Useasti olen käynyt viikonloppu shoppailu matkalla lontooseen.
Malaga tai Alicante käyty usein. Tekee pitkän viikonlopun, siis pe ja ma vapaaksi. Lähtee to ip lennolla ja palaa ma ip lennolla. Auttaa syksyn ja talven kaamokseen kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Minulta meni jotenkin maku matkustelusta kun asuin ulkomailla. Tajusin, että joku viikonloppumatka on ihan turha. Toki kerkiää käydä jossain museossa ja kattomassa pari nähtävyyttä, mutta ei siitä kulttuurista ja tavoista ja ihmisistä siinä oikein mitään opi. Tietty jos menee samaan paikkaan monta kertaa ja onnistuu hankkimaan paikallisia kavereita, niin sitten ehkä.
Mä asun poissa Suomesta, mutta aavistuksen voin allekirjoittaa tätä. Lähes kaikki Euroopan kaupungit on samankaltaisia. Ainut mikä saattaa erota on ihmisten käyttäytyminen. Pariisilaiset on ihan pyllystä, Münchenissä on vähän kaikkea ja ihme sekamelska, Rooma on ihan kamala, Kööpenhamina on aika leppoisa, Tukholma on ylimielinen ja sisäänpäin kääntynyt, Praha on täysin turisti. Ei jaksa kiinnostaa enää pahemmin matkustelu. Joskus saatan ottaa pienen irtioton johonkin, ja siis puhutaan niin että varaan matkan aamulla ja illalla, työpäivän jälkeen, olen kohteessa. Vietän yön tai kaksi siellä ja kotiin. Mutta se on lähinnä sitä, että lähden nukkumaan hotelliin ja käyn jonkun taidenäyttelyn katsomassa. Edes ravintolat ei oikein jaksa kiinnostaa enää. Syön reissussa siis pääasiassa jotain leipää jostain lähikioskista ja hotellin aamupalan. Mua ei myöskään hirveesti kiinnosta tutustua siihen "kulttuuriin", koska itsekin ulkomailla asuneena tiedät, että siihen kulttuuriin tutustumisessa menee ainakin viisi vuotta lähes jokapäiväisessä maassa asumisessa, eli et todellakaan pääse lomareissuilla maan kulttuuriin sisälle. Summattuna siis, musta on aivan naurettavaa jos joku kertoo reissaavansa sen takia, että oppii jostain kulttuureista jotain. Aivan pöpin puhetta sellainen.
En ole käynyt, mutta ensi vuonna tarkoitus käydä muutama reissu. Konserttien takia matkustan.
Olen tehnyt. Kannattas metsästää halpoja lentoja. Mukavimmat paikat olivat Riika, Dubrovnik, Edinburgh ja Praha.
🇺🇦🇮🇱
Joka viikko käyn Tallinnassa. Tai Tallinnasta Espoossa. Kunka päin tuon nyt sitten haluaa ajatella.
On tullut käytyä monellakin reissulla ja kaikista olen tykännyt. Tukholmassa ja Tallinnassa käyntien lisäksi Amsterdam, Berliini ja Brighton ovat olleet sellaisia neljän päivän reissuja. Se on minusta juuri sopiva kaupunkilomalle.
Amsterdamissa käyn kuppiloissa syömässä kannabisleivonnaisia lähes joka kuukausi.
Lontoo, Pariisi, Rooma, Praha, Berliini, Budapest pitkä viikonloput ihania <3
Vierailija kirjoitti:
Lontoo, Pariisi, Rooma, Praha, Berliini, Budapest pitkä viikonloput ihania <3
Praha ihan jees mutta nuo muut on melko syvältä. Makuasioita tietysti. Itse en ymmärrä mitä hienoa Pariisissa, Roomassa (sitten kun historialliset nähtävyydet on nähty) tai etenkään Lontoossa on. Pariisia ja Lontoota kerta riitti itselleni.
Pariisi, Nizza, Firenze, Bryssel, Wien, Berliini, Tukholma, Tallinna. Oikein mukavia reissuja. Kyllä parissakin päivässä ehtii tehdä vaikka mitä ja jos johonkin paikkaan erityisesti tykästyy voi sinne mennä aina uudestaankin.
Kymmenisen vuotta sitten useinkin. Budapest, Praha, Kööpenhamina, Tallinna jne. Elokuussa kävin Oslossa, kun vielä Treelta meni suora lento.