Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö teidän ekaluokkalaiset uskoo joulupukkiin?

Vierailija
17.12.2013 |

Meillä tyttö uskoo vielä ihan täysillä. Luulin itse, että kouluun mentäessä joku romuttaisi tämän uskon, mutta ei ainakaan vielä... Toivottavasti ei kukaan ehdikään. Nautitaan nyt vielä näin "pienestä", on niin suloista kun joulu on ihan kohokohta:) 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!

Vierailija
2/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskoo meidän ekaluokkalainen :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset opettavat lapsille rehellisyyttä, mutta ovat itse huonoimpia esimerkkejä.. onko tässä mitään järkeä...

Vierailija
4/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt, että mitä mieltä olet, onko joulupukkia olemassa? Poika sanoo, että tietenkin on, kun joulupukki on käynyt meillä. Mutta ei haittaa, jos tänä jouluna tonttu tuo lahjat ja joulupukki menee pienemmille. Eli haluaa uskoa, mutta tajuaa.

Vierailija
5/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskoo tokaluokkalainenkin. Ihan täysin. Tekisi mieli paljastaa totuust ettei nolaa itseään, mutta en minä ole valehdellutkaan.

Vierailija
6/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden lapset uskovat pukkiin vielä kouluikäisenäkin, niin teettekö paljon töitä tuon uskon eteen? Siis puhutteko usein pukista totena, kurkistelettoko tonttuja jne. Uskovatko lapset vain osan? Eli että Pukki on olemassa, mutta näyttelijät näyttelevät pukkeja kaupoissa ja ihmiset ostavat lahjat kaupasta.

Minusta meillä olisi saanut valehdella hiki päässä jotta olisi saanut lapset uskomaan pukkiin koulussa kun joka tuutista tuli kuitenkin toisensuuntaista tietoa. Emme sitten nähneet tarpeelliseksi pitää yllä tuota illuusiota, mutta joulu on kuitenkin ihana. 

Vierailija
7/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tokaluokkalainen poika ja uskoo joulupukkiin ja tonttuihin. On kuullut muilta ettei niitä ole olemassa ja on kysynyt sitä minulta ja olen vastannut että mitä sinä luulet onko niitä? Ja poika on aina sanonut että uskon että on. Mikäs siinä, sen kun uskoo :)

Vierailija
8/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3lk ja uskoo, ei tarvii edes selitellä. Tietää että osa lahjoista tulee kummeilta ja sukulaisilta mutta ne pukin kirjeessä olevat lahjat tulee aina pukilta....

Vierailija
9/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko. Ei uskonut enää eskarissakaan.

Vierailija
10/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmasluokkalainenkin uskoo jossain määrin. Tietää toki että suurin osa lahjoista on ihan vaan kaupasta ostettuja ja 4-5 v:na jo erotti näyttelijäpukit "oikeasta". Tuo on lähinnä kai sitä, että lapsi haluaa uskoa maailmassa olevan myös jotain sadunomaista.

Vierailija
11/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä rajoilla. Usko alkaa hojua koska isosisko on kertonut että pukkia ei ole. Toisaalta poika ei ole asiaa meiltä vanhemmilta varmistanut, joten ilmeisesti haluaa edelleen uskoa.

Vierailija
12/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tarjota lapsilleni lapsuuden, jossa on vähän "taikaa" mukana, eli usko joulupukkiin, hammaskeijuun, pääsiäispupuun jne... on vaan hieno juttu. En nää sitä valehteluna lapselle, enemmänkin niin että lapsi saa oikeassa elämässä kokea vähän jotain sadunomaista ja ihmeellistä. :)

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 22:24"]

Aikuiset opettavat lapsille rehellisyyttä, mutta ovat itse huonoimpia esimerkkejä.. onko tässä mitään järkeä...

[/quote]

Vierailija
13/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uskoo sekä eka- että neljäsluokkalainen. Meillä lapset kirjoittavat kirjeet pukille ja tonttu hakee ne parvekkeelta, mutta muuten ei olla uskoa vahvistettu. Lapset tietää, että osa lahjoista tulee kummeilta, mummeilta ja muilta sekä että me vanhemmat ostamme kummilapsille lahjoja ja he itse tekevät lahjoja tärkeille ihmisille. Tietävät myös, että kaupoissa kiertää ei-aitoja pukkeja. Viime sunnuntaina tavattiin kuitenkin kaupassa pukki, jonka aitoudesta 10 v. oli täysin varma.

Vierailija
14/19 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lapsen, joka lakkasi uskomasta vasta viimeisen vuoden aikana, kuudesluokkalaisena. Aika... hurjaa... En oikeasti ymmärrä, miten vielä kouluikäinen voi uskoa. Kyllä luulisi kaveritietotoimiston toimivan tehokkaasti. Mun luokalla oli yksi tyttö, joka vielä ekalla uskoi, ja sitä kyllä kiusattiin siitä aika paljon... Eipä uskonut sen jälkeen. Karu tapa tuommoisen joulun taian rikkoutumiselle.

Vierailija
15/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä meillä poika uskoo edelleen joulupukkiin =)

Vierailija
16/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tajusi jo ennen eskariin menoa ja kysyi ihan suoraan, että onko se joulupukki vaan joku, joka on pukeutunut roolivaatteisiin. Eipä siinä viitsinyt enää valehdella...

Vierailija
17/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on itse pitänyt tulla kysymään samaa, mutta en ole muistanut. Oma ekalla oleva tyttöni uskoo myös vielä ihan täysillä joulupukkiin. Mun mielestä aika liikuttavaa =)

Vierailija
18/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei usko eskarilainenkaan.

Vierailija
19/19 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan uskonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi