Lento Phukettiin 1v lapsen kanssa.
Lähdemme reissuun kaksin ja lapsella ei ole sitä omaa istumapaikkaa koneessa. Nyt vasta tajusin, etten mahdu edes syömään kun lapsi on sylissä. Matkustaako vanhemmat todella harvoin sylilapsen kanssa kahden?
En ymmärrä miten lento tulee onnistumaa ja en tajua, miten en ole tajunnut tuota ongelmaa aiemmin :/
Kommentit (4)
Hei!
Kiitos viestistäsi.
Kyllä, kuten ylläolevakin on jo kommentoinut, matkoille lähtee usein vanhempi lapsen kanssa kaksin. Tottakai sylilapsen kanssa on hieman hankalampaa mm. ruokailu, mutta mukaan kannattaa ottaa rutkasti kärsivällisyyttä. Matka tulee varmasti onnistumaan hyvin, kunhan siihen vaan ottaa rennon asenteen mukaan.
Suosittelen myös tiedustelemaan lentoyhtiöltä mahdollista vauvan koppaa.
Esim. TUIfly Nordicin lennoilla nuo mitat ovat max.12 kk ja max.11 kg, eli jos on alle nämä, niin voi saada vauvankopan koneen eturivin paikalle, jos paikat ovat vielä vapaana ja koppa ei ole esim. pesussa.
Terveisin, Mari / Finnmatkat
kiitos viesteistä :) lapsi ei mahdu tuollaiseen koppaan. Miten siis ihan konkreettisesti se syöminen onnistuuu kun pöytää ei mahdu laskemaan alas jos lapsi istuu sylissä? ap
Kyllä se onnistuu.Itse olen hoitanut homman 6 kk raskaana ollessa suuren mahan ja taaperon kanssa, kun tenava ei suostunut istumaan isänsä sylissä. Lapsi toiselle polvelle ja jotain sormiruokaa tms. näperreltäväksi. Pöydän sai alas kyllä, vaikka lapsi oli sylissä. Rento asenne mukaan, siinähän sen ajan koneessa saa menemään kun taiteilee sapuskojen kanssa. Mukavaa reissua!
Eiköhän tuo lento onnistu, älä huoli. Et kertonut tarkemmin lentoyhtiöstä jolla olet lentämässä, mutta nyt ripirapi yhteys suoraan lentoyhtiöön ja kysyt onko vauvakoreja/paikkoja joissa tämän vauvakorin voi ripustaa väliseinään vielä jäljellä. Näitä on luonnollisesti rajoitettu määrä per lento ja niissä on varmaan lentoyhtiöittä joitain rajoitteita (lapsi alle 1 vuotta, alle 70 cm tms.), mutta jos onnistut vielä tällaisen saamaan, niin helpottaa se matkantekoa kummasti. Lapsi saa ottaa tirsat korissa ja sinulle jää vapaat kädet/syli. Minulla ei itsellä ole kokemusta kuin Finnairin kanssa kyseisestä, mutta soittamalla suoraan lentoyhtiön asiakaspalveluun ja selittämällä asian selvinnee parhaiten.