Tienaan 5000 euroa kuukaudessa. Paljonko siitä mielestäsi pitäisi maksaa veroa?
Kommentit (44)
1667€. Minusta on kohtuullista, että saa itse pitää 2/3 ansaitsemastaan itsellään. Näin ei vain valitettavasti ole.
No minä tienaan n 2000€/kk ja maksan tuloveroa siitä n 500-600€, eli neljäsosan. Neljäsosa tuosta 5000 olisi reilu tonni.
Noin 2000€ kuulostaa sopivalta. Itse maksan tuloistani 20% yhteisöveroa ja sitten osingosta lisää. Ja tietty yrityksen yle-verot ja muut päälle. Kokonaisverotus yli 50% ja se on ihan ookoo.
Rahallista veromäärää on vaikea määrittää, sillä en tiedä äänestämääsi puoluetta. Jos äänestät oikein, niin vähemmän riittää, palkinnoksi. Jos äänestät hiukan väärin, niin pieni rangaistus on tarpeen. Jos äänestät tosi väärin, niin mikään rahallinen rangaistus ei ole riittävä. Eli sanoisin, että silloin jäät rankasti velkaa verottajalle, vaikka se veisi kaiken palkkasi.
Mua kiinnostaa enempikin SE, että mihin ne rahat käytettäisiin.
Zinc
Verojen ja veroluontoisten maksujen yhdessä ei koskaan pitäisi ylittää 30 prosenttia. Tietenkin tietyistä asioista tulisi sitten leikata, mutta se olisi vain kohtuullista ja oikeudenmukaista. Kannustaisi myös tekemään lisätöitä sieltä mistä niitä saa.
Oma palkkani on 5500 eur / kk. Maksan siitä veroja 1450 euroa ja muita pakollisia maksuja 550 euroa. Omaan käyttööni jää 3500 euroa. En valita.
Kaikki se, mikä menee yli suomalaisten keskitulon eli about 2000 euroa.
3000e. Ei ihminen tarvitse yli 2te elämiseen.