Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tämä iloton, katkera ja patoutunut ilmapiiri johtuu?

Vierailija
03.10.2020 |

Alkaa jo olemaan raskasta olla missään yhteisössä mukana kun monet eivät enää jostain syystä kestävät elämäniloisuus ja naurua.

Helsingissä ainakin on paikottain ja jopa julkisissa äärimmäisen totinen ilmettömyys. Huomaa että monet tujottavat vihaisesti jos joku nauraa.

Suomessa monet provosoituvat aivan hirveästi aisteista herättävistä asioista. Toisen iloisuus, ulkonäkö, maku, nauru ärsyttävät monia aivan suunnattomasti. Helsingissä on surullista nähdä kuinka tämä kyynisyys ja katkeruus siirtyy nuorempiin sukupolviin. Ilmapiiri on ajottain todella raskas. Suomalaiset ehkä viihtyvät ilottomassa ilmapiirissä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostais tietää! Uupumukseni syy paljastui! Iloton ilmapiiri. Henkeä oikein ahdistaa kun pitää aina olla yrmynä.

Vierailija
2/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan koe näin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilottomuus, katkeruus ja patoutunut ilmapiiri johtuu virhevasemmistolaisesta ideologiasta, joka rikkoo pään.

Nämä sairaat yksilöt kokevat iloa vain satuttaessaan ja ahdistellessaan suomea ja suomalaisia.

Karl Marx oli nero. Sairas ja murhanhimoinen, mutta nero.

Muistakaahan, että ainut syy miksi yllä olevan kommentin kirjoittaja ei ole murhaamassa väärän värisiä tai väärin sukupuolensa ilmaisevia ihmisiä, on että yhteiskunta estää sen. Asia jonka hän haluaa muuttaa.

Kaksi asiaa särähti silmään. Haluaisin keskustella vakavasti asiasta kanssasi.

1) millä tavalla ihminen voi olla ”väärän värinen” kuten asian ilmaisit?

2) millä tavalla ihminen voi ilmaista sukupuolensa väärin?

Vierailija
4/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto. Puolen vuoden kaamos, anyone?

Vierailija
5/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomi on sun ongelma, sun on helppo ratkaista se. Olet vapaa, ole hyvä.

Muutama vuosi sitten olin Latviassa turistina raitiovaunussa. Jossain kohtaa havahduin, että mun ääni kaikui koko vaunussa, vaikka se oli lähes täynnä ihmisiä. Suljin suuni.

Niin. Mä en tosiaan tiedä, millaisiin karnevaali busseihin te jotkut aina päädytte "ulkomailla".

6/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla. Täällä ei meno ole sen ilottomampaa kuin ennenkään. Hymyillään ja nauretaan entiseen tapaan, mikä Suomessa tarkoittaa että ääneen nauramista ei ole edes päivittäin.

Vierailija
7/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme epäloogisia sekopäisiä vastauksia täällä ihan hyvään kysymykseen.

Kyse on pitkälti meidän kulttuurista ja sosiaalisista normeista millainen käyttäytyminen on hyväksyttävää ja millainen ei. Vanhempi sukupolvi on nimenomaan näitä jotka eivät pidä liian ulospäin suuntautuvasta avoimesta ilmapiiristä, kyräily ja hiljaisuus on hyväksyttävää, puhumattomuuden kulttuuria ollut monien nuoruudessa perheen sisällä, tunteet pitää hillitä. Onneksi nuorempi sukupolvi avautuu ja kasvaa paremmaksi vanhemmasta polvesta. Ymmärretään ettei ne tunteet olekaan niin vaarallisia vaan jopa suotavaa osoittaa iloa, hymyä, itkua, naurua hyvien käytöstapojen ja muiden kunnioittamisen rajoissa :) Tämän hetkinen pandemia ja siihen liittyvät ongelmat varmasti näkyvät yleisesti enemmän ihmisten käytöksessä, aiheuttaa stressiä ja ahdistusta. Voimia ihmisille.

Vierailija
8/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tänään luin jostain ajatuksen: pahaa ei voiteta pahalla. Meidän täytyy olla se vastavoima, ilo, lämpö, ystävällisyys. Niin pahat kuin hyvät asiat leviävät kuin väreet tyynen veden pinnalla tai koronatartunnat eläkeläisten kuorolaulumatkalla. 

Luulen, että internet, älypuhelimet, digitalisoituminen, automatisoituminen, kvartaalitalous, yhä enemmän rahan ehdoilla rakentaminen - niillä on tällaisia seurauksia. 

Millaisen yhteiskunnan me haluaisimme rakentaa?

Vierailija
9/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tänään luin jostain ajatuksen: pahaa ei voiteta pahalla. Meidän täytyy olla se vastavoima, ilo, lämpö, ystävällisyys. Niin pahat kuin hyvät asiat leviävät kuin väreet tyynen veden pinnalla tai koronatartunnat eläkeläisten kuorolaulumatkalla. 

Luulen, että internet, älypuhelimet, digitalisoituminen, automatisoituminen, kvartaalitalous, yhä enemmän rahan ehdoilla rakentaminen - niillä on tällaisia seurauksia. 

Naiivia roskaa, sori vaan. Paha vie kaiken minkä voi, ja samalla nauttii sinun ilostasi, lämmöstäsi ja ystävällisyydestäsi jos sitä tarjoat.

Vierailija
10/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niitä hesan junttien ongelmia. Täällä iloisessa Itä-Suomessa ei murheet paina.

Vierailija
11/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilottomuus, katkeruus ja patoutunut ilmapiiri johtuu virhevasemmistolaisesta ideologiasta, joka rikkoo pään.

Nämä sairaat yksilöt kokevat iloa vain satuttaessaan ja ahdistellessaan suomea ja suomalaisia.

Muistakaahan, että ainut syy miksi yllä olevan kommentin kirjoittaja ei ole murhaamassa väärän värisiä tai väärin sukupuolensa ilmaisevia ihmisiä, on että yhteiskunta estää sen. Asia jonka hän haluaa muuttaa.

1) Esim. olemalla tumma.

2) Esim. olemalla trans.

Nämä siis ovat tietenkin fasismin kannattajien näkökulmasta. Ja itse tässä olen vastustamassa näitä näkemyksiä. Jos ei ollut selvää.

Vierailija
12/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Esim. olemalla tumma.

2) Esim. olemalla trans.

Nämä siis ovat tietenkin fasismin kannattajien näkökulmasta. Ja itse tässä olen vastustamassa näitä näkemyksiä. Jos ei ollut selvää.

Äläpä pyristele. Miksi tummuus on vääränvärisyyttä? Miksi Transihminen on väärin? Osaatko vastata kahteen kysymykseen?

Vierailija
13/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi kuvailemaasi ”ilottomana, katkerana ja patoutuneena ilmapiirinä” – suomalaiset vain sattuvat Rakastamaan hiljaisuutta. Toisen hersyvä nauru bussissa voi ärsyttää esim. pitkän työpäivän tehnyttä, jonka ensimmäinen hetki istahtaa ja rauhoittua on tuo bussimatka kotiin. Suomessa on ollut tapana antaa tilaa kanssaihmisille – myös henkisellä tasolla.

Vierailija
14/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Esim. olemalla tumma.

2) Esim. olemalla trans.

Äläpä pyristele. Miksi tummuus on vääränvärisyyttä? Miksi Transihminen on väärin? Osaatko vastata kahteen kysymykseen?

Oletko aivan sisälukutaidoton? En osaa vastata noihin kysymyksiin omista lähtökohdistani KOSKA NE EIVÄT OLE MINUN MIELIPITEITÄNI.

Vierailija
15/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten keskinäinen luottamus, ymmärrys sekä solidaarisuus ovat häviämässä. Ihmisistä, sosiaalisista piireistä ja yhteisöistä on tulossa saaria ja linnakkeita.

Vierailija
16/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivia roskaa, sori vaan. Paha vie kaiken minkä voi, ja samalla nauttii sinun ilostasi, lämmöstäsi ja ystävällisyydestäsi jos sitä tarjoat.

Olet oikeassa monessa kohtaa. Olen naiivi ja sellaisena myös pysyn. Uskon hyvään, luotan hyvään ja tiedostan, että pahuutta on olemassa. Jos ryhdyn toisenlaiseksi, silloin paha nimenomaan on vienyt kaiken. Kaikki ihmiset eivät ole polarisoituneita jompaan kumpaan ääripäähään. Jos on polarisoitunut sinne pimeään, niin ei silloin autakaan enää mikään. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin siellä välimaastossa, minäkin. 

Vierailija
17/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Esim. olemalla tumma.

2) Esim. olemalla trans.

Oletko aivan sisälukutaidoton? En osaa vastata noihin kysymyksiin omista lähtökohdistani KOSKA NE EIVÄT OLE MINUN MIELIPITEITÄNI.

Kysymyksellä vastaaminen, aiheen sivuuttaminen ja huutaminen. Punaisen kortin paikka tämä. Voit nyt ilmoittaa ensimmäisen viestisi aiheettomaksi. Syy: vihapuhe.

Vierailija
18/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Esim. olemalla tumma.

2) Esim. olemalla trans.

Kysymyksellä vastaaminen, aiheen sivuuttaminen ja huutaminen. Punaisen kortin paikka tämä. Voit nyt ilmoittaa ensimmäisen viestisi aiheettomaksi. Syy: vihapuhe.

Onhan tämä nyt jotain oikeistrotrollausta, onhan? Ei normaali ihminen voi olla noin kykenemätön luetun ymmärtämiseen.

Sanon nyt vielä yhden kerran ihan rautalangasta vääntäen: Minun mielestäni ei ole olemassa väärää väriä eikä väärää tapaa ilmaista sukupuolensa. Kuitenkin maailmassa on hyvin paljon ihmisiä jotka ovat tästä päinvastaista mieltä (tosin suhteellisen harva heistä sen myöntää avoimesti). Suuri osa näistä ihmisistä, etenkin niistä jotka ovat jollain tavalla järjestäytyneet, ovat fasisteja tai fasismin kannattajia. Vastustan heidän toimintaansa, tällä kertaa kommentoimalla tuon vastauksen jonka tein. Ja kommentissani otin sarkastisesti fasistisen näkökannan asiaan. Ja tämä on ihan täysin selvää jokaiselle lukutaitoiselle.

Mitä tulee "kysymyksellä vastaamiseen", niin en ihan oikeasti osaa sanoa mikä vastaus sinut tyydyttäisi, jos tämä itsestään selvä selitys ei vaan kerta kaikkiaan uppoa. Mutta kun aloitin tämänkin vastauksen kysymyksellä, niin senhän täytyy tarkoittaa ööö... jotain?

Mutta luulen tosiaan että tämä on trollausta vaan, koska en ole vielä aivan kaikkea uskoani ihmiskuntaan menettänyt.

Vierailija
19/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrtin laittomuus estää iloisuutta. Vain salaa saa olla iloinen.

Vierailija
20/41 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sattumaa, että ulkomailta tuleva on niin elämänjanoinen ja viriili saapuessaan maahan uutena tulokkaana. Palleja ei ole vielä leikattu feministin ruosteisilla puutatarhasaksilla.

Milloin sinun pallisi leikattiin?