Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoin narsisti voi satuttaa eron jälkeen? Ahdistaa.

Vierailija
03.10.2020 |

Tein kylmästi ja lähdin pois ilmoittamatta.
Tietysti olen yrittänyt monta kertaa lähteä ennenkin ja keskustella asioista mutta ei auta.
Väkivaltaa henkisessä ja fyysisessä muodossa ollut useita kertoja. Mitään ei myönnä, syyllistää muita jne.
Minusta tuli tosi ahdistunut, masentunut ja elin jossain toisessa maailmassa. Edelleenkin mutta ainakin olen poissa sieltä hirveän painostavasta ympäristöstä ja voin toipua rauhassa.
Lähdin tosiaan ja tietysti hän siitä loukkaantui, ymmärrettävää mutta en voinut muutakaan.
Hän kuitenkin haluaa satuttaa edelleen minua ja tehnyt selväksi että heti uusi nainen tulee hänen luokseen jne.
Hän haluaa kodinhoitajan ja seksiä, sanonut suoraan, käyttää naisia hyväkseen ja toisaalta pelkää hylkäämistä, vannoo rakkautta mutta on kovin ristiriitainen kaikessa puheissaan ja tekemisissään. Osaa manipuloida kyllä ihmisiä mutta lopussa en itse enää uskonut häntä missään.
Ei se sinänsä tietenkään minua liikuta ottaako heti uuden mutta kuva naisista hänen sylissään on liikaa, ei minun tarvitse tietää.
Jotenkin noloa mielestäni hänen puoleltaan lähettää minulle tuollaista.
En vastaa mihinkään yrityksiin tavoitella.

Sattuu ja ahdistaa välillä. Seuraavaksi estän hänet mutta mitähän sitten voi keksiä..
Jättääkö rauhaan..
Olen kuitenkin todella ylpeä itsestäni, että lähdin ja sain voimaa riuhtaista itseni irti.
Tunteet heittelee mutta olen kuitenkin vahvoilla asian suhteen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mielisairas mies varastaa joka eron yhteydessä naisiltaan lemmikit.

Vierailija
22/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mihinkään ole lähtenyt jos henkisesti roikut ja vatvot asioita. Narsistista kun eroaa niin pitää hyväksyä, että mitään "closurea" ei ikinä tule. Asiat jää ilmaan ja sen kanssa pitää oppia elämään. Henkisessä tuskassa menee vuosia joillakin vuosikymmeniä, mutta kivun kanssa oppii elämään.

Asia on vielä niin tuore, että kipu on luonnollista.

Tottakai, ja samasta syystä pelot on vielä suuria ja valtoimenaan. Kun aikaa kuluu, näkee, että toinen on täynnä vain suuria sanoja ja uhoa. Kun sanoja ei päästä läpi, pelätäkään ei tarvitse. On kaikki psyykkistä sodankäyntiä. Itsensä voi poistaa taistelukentältä, ja jättää eksän sinne yksin riehumaan.

Miten?

Juuri noin kuin tässä ketjussa.

Ensin pitää lähteä suhteesta. Usein se onnistuu vain kun sen tekee salaa ja varoittamatta. Joko salassa suunnittelee itselleen rahaa jemmaan ja etsii asunnon, ja muuttaa kun toinen on töissä. Tähän ei nyt päde normaalit suhdeneuvot, että olisi huonoa käytöstä vain kadota tai jättää tekstarilla jätetään hyvä käytös niille joilla on siihen varaa, kun eivät ole vankina narsistin kanssa.

Toinen tapa lähteä on vain, että lähtee muka jonnekin treeneihin normaalisti tai töihin, eikä ikinä tule takaisin. Menee sieltä kaverille tai sukulaiselle tai hotelliin, ja bunkkaa siellä kunnes löytää vuokra-asunnon. Esim kaupungilla tai vuokrataloyhtiöllä voi olla kämppiä vapaana saman tien kun vain soittaa, koska eivät ole niin haluttuja. Myös etuovi.fi :n vuokraovi.

Ei pidä lähdettyä enää nähdä kasvokkain, ei mennä hakemaan mitään kuin korkeintaan veli kaverina, eikä pidä viesteillä kuin aivan välttämätön, eikä soitella eikä vastata puhelimeen.

Välttämätöntä voisi olla sopia lapsen tapaaminen ja elatus, mutta siihen ei tarvitse soittaa miehelle, riittää kun varaa ajan lastenvalvojalle ja ilmoittaa ajan miehelle.

Välttämätöntä voi olla irtisanoa oma vuokrasopimus ja liittymät vanhasta asunnosta, mutta ne voi tehdä suoraan vuokraisännälle ja sähkölaitokselle.

Avioerohakemuksen voi jättää itse käräjäoikeuteen, ja se annetaan sieltä postitse miehelle tiedoksi. Ei tarvita miehen lupaa.

Hankalampaa on jos on asunto jonka omistaa yhdessä, pitää hakea käräjäoikeudesta yhteiselämän purkamista ja että nimetään joku ulkopuolinen jakaja, että asunnon voi myydä pakolla. Luojan kiitos tätä en ole joutunut tekemään, vaan lopulta mies tuli pankkiin ositukseen pankin lakimiehen ajanvaraukselle, ja välittäjä tekemään arvion.

Paljon minkään vähemmän takia ei kannata jäädä narsistiin kiinni. Se on vain tavaraa ja sitä saa lisää.

Tärkein on kun on päässyt lähtemään, että lakkaa olemasta yhteydessä exään. Jos ei ole yhteisiä lapsia, se on niin yksinkertaista että blokkaa. Tarvittaessa tietonsa saa salaisiksi, maistraatista.

Jos joutuu lasten takia olemaan yhteydessä, minimoi sen. Hän voi hakea lapset mummolta, päiväkodista tai koululta. Kaikki syyt nähdä sinut on tekosyitä, joilla hän pitää kontrollia yllä.

Kaikki kontakti pitää tehdä mahdollisimman vailla mitään tunnetta, superasiallisesti ja lyhyesti. Tukipalstoilla puhutaan että ole "grey rock", eli tylsä, kylmä, et reagoi. Ei kannata provosoida häntä millään ylimääräisellä, mistä hän voisi olla kade tai loukattu. Tällaisia on jos sinulla on uusi mies, käyt lomalla, näytät hyvältä, saat ylennyksen tms. Ei kannata kertoa hänelle mitään tällaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mihinkään ole lähtenyt jos henkisesti roikut ja vatvot asioita. Narsistista kun eroaa niin pitää hyväksyä, että mitään "closurea" ei ikinä tule. Asiat jää ilmaan ja sen kanssa pitää oppia elämään. Henkisessä tuskassa menee vuosia joillakin vuosikymmeniä, mutta kivun kanssa oppii elämään.

Asia on vielä niin tuore, että kipu on luonnollista.

Niin on ja se kestää 24/7 vuosia joka ikisen hereilläolo hetken.

Vierailija
24/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteydenpito poikki, numerot estoon, samoin kaikki somekanavat joissa saattaa törmätä tyyppiin. Jos mies onnistuu jotakin kautta sulle jotain uhkaavaa lähettämään, säilytä viestit, voit tarvita niitä myöhemmin todistuskappaleiksi. Jos tulee henkeen tai turvallisuuteen kohdistuvia uhkauksia, heti poliisille ilmoitus.

Mikään puolittainen pehmoilu tai lepsuilu ei noihin tehoa.  Kaiken yhteydenpidon esto ja rikkomuksista kova kovaa vastaan ja heti on ainoa toimiva resepti. Ne pysyvät poissa vain silloin kun jokainen yhteydenotto joko kilpistyy hiljaisuuden muuriin ja/tai poikii heille itselleen ikäviä seurauksia ja paljastaa julkisesti heidät muille ihmisille siksi mulkvisteiksi mitä ovatkin.

T: 20 vuoden kokemus naispuolisesta narsistista, ja juu, on päästy eroon noilla keinoilla. Pari vuotta siihen meni että oppi meni perille.

Vierailija
25/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ovat ovelia. Kun aikaa kuluu ja unohtaa, niin narsku ponnahtaa varoittamatta. Totu siihen. Oma narskuni ujuttautui lähipiirini salakavalasti, on mustamaalannut minut heille ja nauttii edelleenkin satuttamisestani. Hän tekee sen hyvin kierosti, ei suoraan ota enää yhteyttä vaan muuta kautta. Toivoisin hänen kuolevan että pääsisin eroon viimeinkin hänen vaikutusvallastaan.

Vierailija
26/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat ovelia. Kun aikaa kuluu ja unohtaa, niin narsku ponnahtaa varoittamatta. Totu siihen. Oma narskuni ujuttautui lähipiirini salakavalasti, on mustamaalannut minut heille ja nauttii edelleenkin satuttamisestani. Hän tekee sen hyvin kierosti, ei suoraan ota enää yhteyttä vaan muuta kautta. Toivoisin hänen kuolevan että pääsisin eroon viimeinkin hänen vaikutusvallastaan.

Narsisti voi tosiaan eron jälkeen vainota uhriaan vuosikaudet, ja tehdä kaikkensa toisen ihmisen mustamaalaamiseen.

Vierailija
27/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti myös yrittää urkkia tietoja uhristaan oman hoviväkensä avulla, jotka hän laittaa uhrin perään. Hoviväki esittää uhrille ystävää. Ei kannata pitää näitä ns. yhteisiä kavereita ystävinä, eikä varsinkaan luottaa näihin.

Vierailija
28/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen vastanneille.

Onneksi mies ei ole pahemmin häirinnyt.

Laitteli kyllä viestiä, että olisin muutossa hänen asuntoaan pilannut joka ei tietystikään ole totta ja luetteli minulle kustannuksia joista tulisi hänelle maksaa. En tietenkään maksa, ei ole mitään syytä.

Toivoi myöskin, ettei koskaan enää nähdä joka sopii minulle.

Laitteli myös vähän outoja viestejä kun kertoo olevansa poikamies.

Muuta ei sitten enkä usko, että tuleekaan.

Ihmeellisen rauhallisesti on ottanut loppupeleissä.

Ystäväni kautta kyllä kuulin, että tottakai on nyt kovat iskuyritykset naisia kohtaan päällä, tuloksetta tosin. Lisäksi mustamaalaa minua kertomalla mielenterveysongelmistani joka on sinällään totta koska masennuin suhteen aikana. Kuitenkin kertoo myös väkivaltatilanteista aivan huuhaata ja kertoo minun ylireagoineen eikä asioita ole tapahtunut mutta onneksi harva enää uskoo.

Tai onko väliäkään uskooko, sillä tiedän itse totuuden.

Oikeuteenkin siitä mennään vielä ja on mustaa valkoisella paljonkin.

Enää ei jaksaisi kuulla hänestä mitään kenenkään kautta.

Toivon niin paljon, että toipuisin ennalleni, tuntuu kuin olisi ollut paholaisen kanssa. Tuntuu edelleen niin käsittämättömältä eikä pysty kaikkea käsittelemään vielä kun on niin paljon sellaista mitä vain katsoi läpi sormien ja turtui. Edelleen olen samalla onnellinen, että pääsin pois, tiedän, että alkaa paremmat ajat.

Ap

Vierailija
29/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille olennaista on se, että hänellä on sinuun vaikutusvaltaa. Sekin pelkästään riittää, että sinä mietit häntä samalla kun hän miettii jo ihan muita asioita. 

Sinun (ja kaikkien narsisiten uhrien) pitäisi pysähtyä miettimään mitä häneltä haluat niin kovasti ettet pysty suhtautumaan häneen neutraalisti? Terve ja hyvinvoiva ihminen eron jälkeen suree hieman, mutta kuitenkin keskittyy itseensä ja oman elämänsä rakentamiseen. Lopulta siihen eksään suhtautuu kuin bussikuskiin, että hyvä että se kävi elämässä ja nyt ei sitä kiinnosta miettiä.

Se, että vellot pohtimassa mitä kaikkia mahdollisia asioita (hyvässä tai pahassa) teidän välillä vielä tapahtuukaan, kertoo että kaipaat jotain. 

Vierailija
30/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteja on erilaisia. Minä erosin myös yhtäkkiä, pistin estot joka paikkaan päälle. Minulla alkoi kuukausien pelkotilat, että kosto tai jotain muuta hirveää on tulossa. Ei tullut koskaan mitään. Hänellä oli eron hetkellä menossa kiivas oikeustaistelu ex-työpaikkaansa ja ex-vaimoaan vastaan. Ehkä hänen voimavarat eivät minuun riittäneet. En ole kuullut miten hän on minua haukkunut mutta se on ihan yhden tekevää. Näin hänet 3 vuoden tauon jälkeen naisen kanssa lenkillä. Ainakin jatkanut eteenpäin, niin kuin minäkin.

Tsemppiä ap! Pääset yli nopeammin kuin uskotkaan.

Vierailija
31/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tosiaan pohtia kaipaanko oikeasti suhteessa jotain. Yritän miettiä, että miten pääsen hänestä eroon myös henkisellä tasolla.

On jotain mitä en vielä ymmärrä.

En kuitenkaan kaipaa häntä, minulla ei ole tunteita oikeastaan juuri häneen vaan koen, että minulta on otettu pois jotain josta en saa kiinni. Kaipaan itseäni.

Ei ole oikein yhteyttä itseensä, tunnen ahdistusta, toisinaan pelkoakin vaikka ajatuksesta, että kohtaan hänet vielä. Hänen energiansa on jo melko voimakas, kylmä ja jotenkin raskas tuntea. En tahdo kokea sitä enempää.

Olotilani asuessani hänen kanssaan oli kuin olisin lukossa, huokailin jatkuvasti, mietin eroon pääsemistä ja mietin vihaani. Tunsin riittämättömyyttä ja tuntui, etten voi olla oma itseni ja että tukehdun hänen alleen.

Hän halusi omistaa minut, olimme yhdessä kaikki mahdollinen aika niin että oikeastaan itselleni ei jäänyt tilaa tai en edes enää tiennyt mitä haluan.

Keskityn tunteisiini, jotta saisin yhteyden itseeni takaisin. Olin niin onnellinen ennen suhdetta, olin hyvällä matkalla eheyteen ja tunsin rakastavani itseäni.

Nyt en saa enää otetta oikein mistään.

Yritän selviytyä ja keskittyä pelkästään hengittämiseen ja menen todellakin ihan hetki kerrallaan tämän toipumisen kanssa.

En tiedä onko hyvä, että yritän saada päässäni asioita järjestykseen, analysoida ja saada jonkun päätöksen itselleni tästä kaikesta.

En pysty ajattelemaan nyt juuri muuta kun tätä sekavaa sotkua, tahdon jotenkin saada siistittyä sitä itselleni siedettävään tilaan.

Ap

Vierailija
32/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
33/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kuvilla voi manipuloida "exän tulemaan takaisin". Eli kannattaa jättää ne kuvat omaan arvoonsa, ja se nainen saa siitä tyypistä riesan.

Vierailija
35/37 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei kysymys ollut jostain muusta? Ehkä kommunikoinnin puutteesta tai omista muista traumoista? Moni 40-55 vuotias nainen nykyään sekoittaa sitoutumisen ja narsismin. Narsismiin vaaditaan aivan muita kuin rakkauteen...

Vierailija
36/37 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tosiaan pohtia kaipaanko oikeasti suhteessa jotain. Yritän miettiä, että miten pääsen hänestä eroon myös henkisellä tasolla.

On jotain mitä en vielä ymmärrä.

En kuitenkaan kaipaa häntä, minulla ei ole tunteita oikeastaan juuri häneen vaan koen, että minulta on otettu pois jotain josta en saa kiinni. Kaipaan itseäni.

Ei ole oikein yhteyttä itseensä, tunnen ahdistusta, toisinaan pelkoakin vaikka ajatuksesta, että kohtaan hänet vielä. Hänen energiansa on jo melko voimakas, kylmä ja jotenkin raskas tuntea. En tahdo kokea sitä enempää.

Olotilani asuessani hänen kanssaan oli kuin olisin lukossa, huokailin jatkuvasti, mietin eroon pääsemistä ja mietin vihaani. Tunsin riittämättömyyttä ja tuntui, etten voi olla oma itseni ja että tukehdun hänen alleen.

Hän halusi omistaa minut, olimme yhdessä kaikki mahdollinen aika niin että oikeastaan itselleni ei jäänyt tilaa tai en edes enää tiennyt mitä haluan.

Keskityn tunteisiini, jotta saisin yhteyden itseeni takaisin. Olin niin onnellinen ennen suhdetta, olin hyvällä matkalla eheyteen ja tunsin rakastavani itseäni.

Nyt en saa enää otetta oikein mistään.

Yritän selviytyä ja keskittyä pelkästään hengittämiseen ja menen todellakin ihan hetki kerrallaan tämän toipumisen kanssa.

En tiedä onko hyvä, että yritän saada päässäni asioita järjestykseen, analysoida ja saada jonkun päätöksen itselleni tästä kaikesta.

En pysty ajattelemaan nyt juuri muuta kun tätä sekavaa sotkua, tahdon jotenkin saada siistittyä sitä itselleni siedettävään tilaan.

Ap

Hei ap. Nyt kuulostaa siltä että sinulla on itselläsi aika raskaita ongelmia ja sinä yrität saada niitä heijastettua pois. Ehkä intuitioita, pelkoja ja traumoja. En vähättele miestäsi pahana mutta täällä kirjoittaa narsismin vilhelystä. Olen ammattilainen ja mietin usein onko kysymys rakkauden aiheuttamasta epätoivosta vai narsismista. Usein on vaan rakkauden kemiaa eikä narsismia. Epätoivoa. Käytä varoen sanaa narsismi, ei kaikki sairasta sitä.

Vierailija
37/37 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaamalla. Siinä on voimaa. Narsisti nauttii ja uhri kärsii.