Mikä olisi paras "matalan kynnyksen kuntosali" aloittelijalle, joka on aina karttanut ajatusta kuntosalilla treenaamisesta?
Olen nyt innostunut pääsemään hoikempaan ja parempaan kuntoon kun olen alkanut pyöräillä ja vähentänyt herkkujen syöntiä. Tavoitteena on vähintään 7 kg painonpudotus, jonka toteutuessa olen taas normaalipainoinen.
Olisiko kellään suositella kuntosalia tai jotain vastaavaa kuntoilupaikkaa Helsingissä, jonne kuntosalikammoinenkin uskaltaisi mennä? Ei myöskään mikään ylihintainen paikka kiinnosta.
Kommentit (6)
Kuntopyörä olohuoneessa. Siinä on minule kuntosalia ihan tarpeeksi. 80-luvulla olen viimeksi ns. kuntosalilla käynyt, vaikkei niitä silloin kuntosaleiksi kutsuttu.
Useimmat kuntosalit on nykyään ihan tavallisille ihmisille. Valitse muutama mikä kiinnostaa ja noihinhan voi käydä tutustumassa, sitten valitset mukavimmin mihin ostat jäsenyyden.
Pari kahvakuulaa ja käsipainot. YouTubessa on tosi paljon treenivideoita. Siirry salille sitten kun olet treenannut niillä itsesi niin huippuun kun pystyt ja korona on ehkä hellittänyt.
Itse tykkään käydä liikuntaviraston ylläpitämällä salilla. Kausimaksu alle 90e (elokuu-kesäkuu ajalta) kertamaksu 3,5e (10 kerran kortilla 2,8e kerta), työttömälle vielä edullisempaa 2e kerta/ 16e 10 kertaa).
Livin saleja on ympäri kaupunkia ja ne on siistejä ja ihan hyvin varusteltuja. Treenaajia on kaiken tasoisia joten hyvin mahtuu sekaan vaikka ei kokemusta ole.
Jos sulla ei ole mitään kokemusta kuntosaleista, niin valitse joku mistä saa jotain opastusta. Muuten voi käydä niin, että rikot itsestäsi jotain. Kuntosali on tekniikkalaji ja sinnepäin viuhtomalla ei kehity.
Paras kuntosali erityisesti tänä aikana on koti. Olen hankkinut kotiini crosstrainerin, painot, hyppynarun ja kahvakuulan. Myös kehonpainoharjoituksia teen paljon. Näillä kyllä onnistuu harjoittelu.