Millä tavoin narsisti voi satuttaa eron jälkeen? Ahdistaa.
Tein kylmästi ja lähdin pois ilmoittamatta.
Tietysti olen yrittänyt monta kertaa lähteä ennenkin ja keskustella asioista mutta ei auta.
Väkivaltaa henkisessä ja fyysisessä muodossa ollut useita kertoja. Mitään ei myönnä, syyllistää muita jne.
Minusta tuli tosi ahdistunut, masentunut ja elin jossain toisessa maailmassa. Edelleenkin mutta ainakin olen poissa sieltä hirveän painostavasta ympäristöstä ja voin toipua rauhassa.
Lähdin tosiaan ja tietysti hän siitä loukkaantui, ymmärrettävää mutta en voinut muutakaan.
Hän kuitenkin haluaa satuttaa edelleen minua ja tehnyt selväksi että heti uusi nainen tulee hänen luokseen jne.
Hän haluaa kodinhoitajan ja seksiä, sanonut suoraan, käyttää naisia hyväkseen ja toisaalta pelkää hylkäämistä, vannoo rakkautta mutta on kovin ristiriitainen kaikessa puheissaan ja tekemisissään. Osaa manipuloida kyllä ihmisiä mutta lopussa en itse enää uskonut häntä missään.
Ei se sinänsä tietenkään minua liikuta ottaako heti uuden mutta kuva naisista hänen sylissään on liikaa, ei minun tarvitse tietää.
Jotenkin noloa mielestäni hänen puoleltaan lähettää minulle tuollaista.
En vastaa mihinkään yrityksiin tavoitella.
Sattuu ja ahdistaa välillä. Seuraavaksi estän hänet mutta mitähän sitten voi keksiä..
Jättääkö rauhaan..
Olen kuitenkin todella ylpeä itsestäni, että lähdin ja sain voimaa riuhtaista itseni irti.
Tunteet heittelee mutta olen kuitenkin vahvoilla asian suhteen.
Kommentit (37)
Hyvä että sait lähdettyä👍 Tein itse saman muutama viikko sitten. Sattuu vielä aika pahasti, mutta luotan siihen että aika parantaa jne....Itse laitoin estot heti kun tiedän ettei hänen viesteissään ole mitään hyvää. Narsistin kiusaaminen voi kestää pitkäänkin. Jätä kaikki hänen lähestymiset huomiotta, anna hänen käsittää ettei häntä ole sinulle olemassakaan.Yritä jaksaa ja voimia sinulle.
Voit saada hänestä ikuisen riippakiven vaikket antaisi itse yhtään saumaa. Vielä 20 vuoden jälkeenkin mun narskuexä viestittelee satunnaisesti vaikken edes vastaa.
Olet tehnyt aivan oikein ja paljon lämpimiä ajatuksiani sinulle. Tunnistan tilanteesi ja sen loukkaamisen määrän, mitä eron jälkeen seuraa. Jotakin samaa teki minunkin ex lähetellenkuvia "uusista rakkauksistaan".
Tottakai se satutti. Normaalisti tunteva ihminen on eron jälkeen herkillä, haavoittunut ja etenkin narsistin jälkeen aika lailla myös eksynyt itsensä kanssa. Ja tottakai silloin satuttaa, jos toinen elää ns jo uutta suhdetta täysillä.
Kannattaa muistaa, että sinun ahdistuksesi ja tunteesi ovat aitoja ja todellisia. Suurin osa meistä kokisi tilanteen aivan samalla tavalla kuin sinä. Kuulut enemmistöön, joiden voimalla tämä koko maailma myös pysyy inhimillisenä. Narsistit ovatvähemmistöä valtavirrasta ja joiden sairas mieli vain sattuu iskemään joihinkin meistä hyvin kipeästi.
Voin luvata, että jos nyt jaksat kitkutella tunteesi läpi ja sietää niitä tulet jonkun ajan kuluttua huokaisemaan syvään helpotuksesta ja vapaasta elämästäsi. Sinä tulet näkemään kaiken kokemasi ihan eri tavoin kuin myös narsisti pienenee silmissäsi, jolloin näet hänen tapansa manipuloida ja temppuilla.
Voimia eteenpäin!
Et sinä mihinkään ole lähtenyt jos henkisesti roikut ja vatvot asioita. Narsistista kun eroaa niin pitää hyväksyä, että mitään "closurea" ei ikinä tule. Asiat jää ilmaan ja sen kanssa pitää oppia elämään. Henkisessä tuskassa menee vuosia joillakin vuosikymmeniä, mutta kivun kanssa oppii elämään.
Kiitos vastanneille ❤
On kyllä tunteiden vuoristorata.
Kun lähdin niin ei oikeastaan tuntunut miltään tai koin jopa iloa kun kannoin tavarani pois.
Tunsin iloa myös siitä ajatuksesta kun palaa kotiin näkemään lähtöni.
Sitten tuli taas romahdus ja ahdistus.
Varsinkin kuva vielä konkretisoi kaiken kylmyyden ihmisestä jonka kanssa ihan oikeasti yritin ja rakastinkin. Toisaalta olen helpottunut, että keskittyy elämäänsä eteenpäin ja pian unohtaa minut.
Autoin häntä monin tavoin ja kadotin siinä samalla itseni.
Koko elämäni kyllä muuttui suhteen aikana, lähinnä huonoon suuntaan.
No, se on nyt eletty ja suunta eteenpäin.
Onneksi minulla on tukijoita ja tiedän, että todella moni on puolestani helpottunut.
Niin moni on nähnyt ja ymmärtänyt suhteen satuttavan ja ollut huolissaan.
Tavallaan tunnen itseni vahvaksi ja samalla koen elänneeni vain painajaisessa, on tuntunut niin epätodelliselta ja absurdilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mihinkään ole lähtenyt jos henkisesti roikut ja vatvot asioita. Narsistista kun eroaa niin pitää hyväksyä, että mitään "closurea" ei ikinä tule. Asiat jää ilmaan ja sen kanssa pitää oppia elämään. Henkisessä tuskassa menee vuosia joillakin vuosikymmeniä, mutta kivun kanssa oppii elämään.
Asia on vielä niin tuore, että kipu on luonnollista.
Hyvä että vaan läksit, niin minäkin tein. Hän loukkaa sinua ihan niin kauan, kuin annat hänen ottaa kontaktia. Vasta, kun estät hänet kaikkialla, voit alkaa parantua.
Valitettavasti mitään "closurea" ei tosiaan ole tulossa, ikinä. Nyt vielä 6v erosta, kun törmään eksään tai joudun puheisiin lasten takia, hän syytää minulle kauheaa myrkkyä. Mitään päätöstä tai ymmärrystä ei siis tuolle suhteelle tule ikinä löytymään, eikä mitään järkevää selitystä, mihin kaikki tämä viha minua kohtaan perustuu. Ei siinä ole järkeä, koska se tulee häneltä itseltä, ei mistään mitä minä teen.
Valitettavasti asumme samalla pikkupaikkakunnalla, ja pitkän liiton vuoksi meillä on yhteistä tuttavapiiriä, joten joskus sattumalta törmäämme.
Muutoin hän ei tietysti voi minulle mitään, ei yhtään mitään. Ei sinunkaan eksäsi voi sinua eron jälkeen oikeasti mitenkään vahingoittaa, ainoastaan siltä osin kuin itse roikut ajattelemassa häntä, ja itse otat vastaan esim puheluita tai viestejä. Lopeta se kaikki heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, ja samasta syystä pelot on vielä suuria ja valtoimenaan. Kun aikaa kuluu, näkee, että toinen on täynnä vain suuria sanoja ja uhoa. Kun sanoja ei päästä läpi, pelätäkään ei tarvitse. On kaikki psyykkistä sodankäyntiä. Itsensä voi poistaa taistelukentältä, ja jättää eksän sinne yksin riehumaan.
Olen kokenut saman. Kirjoitan puhelimella, niin olen lyhytsanainen. Estoon laittaminen on hyvä idea. En tiedä helpottaako tämä, mutta hän on valehdellut sulle suhteen aikana ja valehtelee nytkin, tuskinpa siellä uutta heti kainalossa on.
Luultavasti tarvitset apua eteenpäin pääsemiseen, minä ainakin tarvitsin. Oletko kuullut Naisten linjasta tai Nolla linjasta? Aloittaisin soittamalla tai chattaamalla Naisten linjaan.
Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Teit oikein kun lähdit, vaikka se tuntuukin pahalta. Sun kaikki tunteet ovat oikein ja normaaleja. Tavallinen erokin aiheuttaa ristiriitaisia tunteita, saati sitten tällainen! Ja toki suhteessa on ollut myös hyvää ja sen menetystä saa surra.
Olet vahva ja rohkea ja huomaan, että olet itsesi puolella. Hyvä!! Selviät ihan varmasti. Mutta suosittelen lämpimästi, että lähdet käsittelemään suhteen seurauksia ammattilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vaan läksit, niin minäkin tein. Hän loukkaa sinua ihan niin kauan, kuin annat hänen ottaa kontaktia. Vasta, kun estät hänet kaikkialla, voit alkaa parantua.
Valitettavasti mitään "closurea" ei tosiaan ole tulossa, ikinä. Nyt vielä 6v erosta, kun törmään eksään tai joudun puheisiin lasten takia, hän syytää minulle kauheaa myrkkyä. Mitään päätöstä tai ymmärrystä ei siis tuolle suhteelle tule ikinä löytymään, eikä mitään järkevää selitystä, mihin kaikki tämä viha minua kohtaan perustuu. Ei siinä ole järkeä, koska se tulee häneltä itseltä, ei mistään mitä minä teen.Valitettavasti asumme samalla pikkupaikkakunnalla, ja pitkän liiton vuoksi meillä on yhteistä tuttavapiiriä, joten joskus sattumalta törmäämme.
Muutoin hän ei tietysti voi minulle mitään, ei yhtään mitään. Ei sinunkaan eksäsi voi sinua eron jälkeen oikeasti mitenkään vahingoittaa, ainoastaan siltä osin kuin itse roikut ajattelemassa häntä, ja itse otat vastaan esim puheluita tai viestejä. Lopeta se kaikki heti.
En ole ap, mutta pulassa lapseni isän kanssa. Miten olet saanut järjestettyä asiasi niin, ettei teidän tarvitse olla tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, ja samasta syystä pelot on vielä suuria ja valtoimenaan. Kun aikaa kuluu, näkee, että toinen on täynnä vain suuria sanoja ja uhoa. Kun sanoja ei päästä läpi, pelätäkään ei tarvitse. On kaikki psyykkistä sodankäyntiä. Itsensä voi poistaa taistelukentältä, ja jättää eksän sinne yksin riehumaan.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mitään "closurea" ei tosiaan ole tulossa, ikinä. Nyt vielä 6v erosta, kun törmään eksään tai joudun puheisiin lasten takia, hän syytää minulle kauheaa myrkkyä. Mitään päätöstä tai ymmärrystä ei siis tuolle suhteelle tule ikinä löytymään, eikä mitään järkevää selitystä, mihin kaikki tämä viha minua kohtaan perustuu. Ei siinä ole järkeä, koska se tulee häneltä itseltä, ei mistään mitä minä teen.Valitettavasti asumme samalla pikkupaikkakunnalla, ja pitkän liiton vuoksi meillä on yhteistä tuttavapiiriä, joten joskus sattumalta törmäämme.
En ole ap, mutta pulassa lapseni isän kanssa. Miten olet saanut järjestettyä asiasi niin, ettei teidän tarvitse olla tekemisissä?
Meillä on sovitut vaihtopäivät. Alakolululainen lapsi pyöräilee tai menee minun kyydissä aamulla kouluun minun luota, ja pyöräilee koulusta isän luo tai isä hakee. Lapsella on kännykkä että jos on jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sovitut vaihtopäivät. Alakolululainen lapsi pyöräilee tai menee minun kyydissä aamulla kouluun minun luota, ja pyöräilee koulusta isän luo tai isä hakee. Lapsella on kännykkä että jos on jotain.
Jos on pakko hoitaa joku lapsen asia, laittaa testarin. Jos tulee takaisin mitään muuta kuin tähän liittyvää lapsen asiaa, ei vastaa mitään. Ei siis vain vastaa yhtään mitään.
Jos taas on joku lapsen asia, vastaus riittää "ok". Ei siis "kiva" tai muutakaan, ei "sori", asia on joko "ok" tai vaikka "tulen vartin yli". Ei selityksiä miksi tai mitä on tehnyt tai aikoo tehdä. "Voitko ottaa lauantaina", ei pidä kertoa mitään että miksi. Jos mies vastaa ettei sovi, vastaus hänelle on vain "ok". Ei mitään kitinää, ei että ota nyt tää menee vaikeeksi tms.
Ei mitään ylimääräistä eikä mitään tunnereaktiota pidä antaa.
https://www.narsistienuhrientuki.fi/
Paljon tietoa maailman vaarallisimmasta mielisairaudesta.
Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia niin estä hänet kaikin tavoin, älä vastaa puheluihin/viesteihin.