Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on väsynyt ja iloton olo. Suunnittele mulle elämänmuutos 7 vrk, jolla energia ja ilo takaisin.

Vierailija
02.10.2020 |

Elintavoista ja muusta tällaiset asiat tietenkin ovat kiinni. Avuksi taustatietoja; 37-vuotias kahden kouluikäisen äiti, töissä 8-16.30 arkisin. Jätänkö gluteenin, vai aloitanko mindfullnesin. Päätänkö olla positiivinen vai panostanko ulkonäkööni. Juoksenko vai lepäänkö? Tee mulle päiväohjelma. Lupaan noudattaa vakuuttavinta ehdotusta tunnollisesti 7 vrk.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepää ihan ensin.  Levon tarvetta aliarvioidaan nykymaailmassa ihan liikaa.

Jätä suorittaminen ja siivoaminen. Ota siivooja  ja käytä aikaa sellaiseen puuhaan mistä nautit. Myös mies hommiin jotta saat levätä - et kyllä manininnut onko kotona mieskin vai oletko ehkä  yh.

Tiukan päiväohjelman noudattaminen on vaan lisää suorittamista. Epäilen vahvasti ettei se tekisi sinua pirteämmäksi ja onnellisemmaksi.

Tiukka päivärytmi tosiaan stressaa, mutta on tärkeää pitää rutiinit. Kun on stressaantunut tai väsynyt on helpompaa kuin on valmiiksi mietitty rutiini hoidettavana, niin ei tule lisästressiä siitä, että täytyy tehdä valintoja että mitä tässä sitä nyt taas tekisikään.

Tämä on muuten hyvä havainto. Olen itse huomannut joskus stressaantuvani perjantai-iltaisin, kun ei olekaan pakko noudattaa muiden arkipäivien ohjelmaa.

Vierailija
22/23 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita laihdutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti tyytyväisyyttä omaan elämään lisää se, että tekee pyyteettömästi hyviä tekoja muille. Auttaa tuntemattomia, soittaa yksinäiselle sukulaiselle, tekee pienen palveluksen jollekin läheiselle... Antamisen ilo on ihan oikea juttu, tällaisia "hyviä tekoja" pitäisi pyrkiä tekemään päivittäin.

Lisäksi ravitseva ruoka, säännöllinen liikunta (vaikka kävelylenkit metsässä) ja yöuneen panostaminen, kuten muutkin ovat jo sanoneet. Kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen ei ole sekään huono asia, hetkessä eläminen ja ihanista hetkistä nauttiminen ovat tärkeitä juttuja myös. Mieti, mistä olet viimeksi TODELLA nauttinut, ja pyri toistamaan kokemus vaikka alkuun, ala sitten miettiä muita nautittavia juttuja.