Mulla on väsynyt ja iloton olo. Suunnittele mulle elämänmuutos 7 vrk, jolla energia ja ilo takaisin.
Elintavoista ja muusta tällaiset asiat tietenkin ovat kiinni. Avuksi taustatietoja; 37-vuotias kahden kouluikäisen äiti, töissä 8-16.30 arkisin. Jätänkö gluteenin, vai aloitanko mindfullnesin. Päätänkö olla positiivinen vai panostanko ulkonäkööni. Juoksenko vai lepäänkö? Tee mulle päiväohjelma. Lupaan noudattaa vakuuttavinta ehdotusta tunnollisesti 7 vrk.
Kommentit (23)
Tutkitusti tyytyväisyyttä omaan elämään lisää se, että tekee pyyteettömästi hyviä tekoja muille. Auttaa tuntemattomia, soittaa yksinäiselle sukulaiselle, tekee pienen palveluksen jollekin läheiselle... Antamisen ilo on ihan oikea juttu, tällaisia "hyviä tekoja" pitäisi pyrkiä tekemään päivittäin.
Lisäksi ravitseva ruoka, säännöllinen liikunta (vaikka kävelylenkit metsässä) ja yöuneen panostaminen, kuten muutkin ovat jo sanoneet. Kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen ei ole sekään huono asia, hetkessä eläminen ja ihanista hetkistä nauttiminen ovat tärkeitä juttuja myös. Mieti, mistä olet viimeksi TODELLA nauttinut, ja pyri toistamaan kokemus vaikka alkuun, ala sitten miettiä muita nautittavia juttuja.
Tämä on muuten hyvä havainto. Olen itse huomannut joskus stressaantuvani perjantai-iltaisin, kun ei olekaan pakko noudattaa muiden arkipäivien ohjelmaa.