Elämässä ei ole järkeä jos on köyhä
Ei ole mitään mieltä elää köyhän elämää.
Olenkin suunnitellut tekeväni rikoksia joilla lyön rahoiksi..."Go big or go home"
Jos jään kiinni, niin sitten jään. Ainakin yritin. Nykyisessäkään tilanteessa en aio jatkaa elämää
Kommentit (39)
Itse käyn vakituisesti töissä ja vielä opiskelen. En ole koskaan ollut työttömänä. Julkisen sektorin palkkani on kovin pieni verrattuna siihen kuinka kallista Suomessa eläminen on. Joka kuukausi saa laskea riittääkö rahat vaikken edes tuhlaa rahaa harrastuksiin, vaatteisiin ym.
Tuntuu epäreilulta ettei Suomessa enää edes tule työssäkäyvänä toimeen :(
Saisin varmaan työttömänä sossun asiakkaana lähes samat rahat.
Kyllä työnteko pitäisi kannattaa!
Mitä te oikein haette elämassänne jos haaveiden toteuttamiseen tarvitaan yltiöpäisesti rahaa? Itse olen pienituloinen, mutta en tunne että minulta puuttuu paljoa. Melontaklubin jäsenyys (=kajakin rajaton käyttö) maksaa 150 euroa vuodessa, kissani oli 150 euroa eläinsuojeluyhdistykseltä, kohta alkava asuntolaina omaa pikkukolmiotani varten tulee olemaan 400 kuussa.
Tienaan 1900 nettona ja tällä pötkii ihan mukavasti jos ei tee ihan ylenpalttisia valintoja :)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta viina, tupakka ja huumeet niin rahaa säästyykin ihan kivasti.
Listasta puuttui vielä veikkauksen pelit.
Vierailija kirjoitti:
Ööh riippuu kai millä tavalla köyhä?
Jos käy töissä ja saa edes matalapalkka-alan palkkaa niin kyllä sillä pärjää ja elää ihan mukavaa elämää. Sitten jos ottaa silmät ja suut täyteen velkaa ja elelee yli varojensa, ja sitten jossain vaiheessa kun velat kosahtaa niskaan ja tajuaa ettei niistä selviydy, niin se on sitten omaa tyhmyyttä.
Oma palkka oli pitkään tosi pieni (1300 e netto), silti kun säästäväisesti eleli niin hyvin pärjäsi ja kerran vuodessa pääsi jopa kaukomatkalle, jenkkeihin tms. Toki tämä oli ennen lapsia.
Säästämällä saa oikeesti kasaan isojakin summia ja voi toteuttaa unelmia - jopa suht köyhänä.
Tämä. Se velallisen köyhyys on helvettiä, ei niinkään matalapalkkaisuus. Matalasta palkasta säästää paljon vuosien mittaan jos ei noin muuten perseile.
Riippuu miten tykkää elää.
Itse opiskelen ja elän pienellä rahalla. Olen elänyt jo kymmenisen vuotta.
En ole shoppailija-tyyppiä, käytän rahani lähinnä ruokaan ja hygieniatuotteisiin. Harrastukset ovat sellaisia, että eivät vie juurikaan rahaa. Soitan kitaraa ja harrastan kuvataiteita sekä kuuntelen musiikkia.
Sanoisin, että elämäni on hyvinkin mielekästä. Toki joskus tulee hetkiä kun toivoisi rahaa olevan enempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos sen sijaan, että yrität päästä helpolla, harkitsisit opiskelua ja sellaisen ammatin hankkimista missä tienaat tarpeeksi? Koulutus on ilmaista eikä tarvitse rikkoa lakia. Näin muut hyvin tienaavat ovat tehneet.
Kouluttautuminen ei ole ilmaista, olisi vanhojakin opintolainoja maksamatta...
Niin siis normaali elämä ei ole ilmaista, kaikki muu käytännössä on. Vaikkapa insinöörin liksalla opintolainan maksaminen ei ole mikään ongelma. Opintojen ohella voi myös tehdä töitä tai töiden ohella opiskella jos laina on ongelma. Nykyisellä korkokannalla kannattaa ottaa opintolainaa vaikkei sitä tarvitsisikaan ja sijoittaa se kannattavasti. Heikko selitys, kyse ei ole mistään muusta kuin laiskuudesta ja viitsimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein haette elämassänne jos haaveiden toteuttamiseen tarvitaan yltiöpäisesti rahaa? Itse olen pienituloinen, mutta en tunne että minulta puuttuu paljoa. Melontaklubin jäsenyys (=kajakin rajaton käyttö) maksaa 150 euroa vuodessa, kissani oli 150 euroa eläinsuojeluyhdistykseltä, kohta alkava asuntolaina omaa pikkukolmiotani varten tulee olemaan 400 kuussa.
Tienaan 1900 nettona ja tällä pötkii ihan mukavasti jos ei tee ihan ylenpalttisia valintoja :)
Tuo 1900 nettona tuntuisi itse asiassa aivan ylelliseltä. Se on tonni enemmän kuin saan nyt.
-Ei ap
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Säästämällä ajan kanssa voi saada huomattaviakin summia kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämässä ei ole järkeä ilman rahaa, niin silloin elämässä on jotain vialla. Itselle tärkeimmät asiat ovat ilmaisia.
Asunto, ruoka, sähkö, vesi ja sellaset. Missä asut, jos nämä on kaikki ilmaisia?
Nautinnoista menee hohto, jos niitä voi harrastaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Käyt kuitenkin töissä ja olet ilmeisesti yksineläjä?
Työmarkkinatuella ilman sossun tukia ei lapsiperheessä juhlita. Onneksi edes puolisolla on palkka (vaikkei suuri olekaan).
Itse olen kyllästynyt myös köyhyyteen ja ikävintä siinä on nimenomaan vapauden puute. Itsellä on kanssa suunnitelma miten käyhyydestä päästä eroon, tosin omalla kohdalla siihen ei liity rikosten tekeminen.
Ei olekaan. Siksi ihmettelen, että Afrikassa ja joissakin Aasian maissa vaan naidaan ja lisäännytään.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Siksi ihmettelen, että Afrikassa ja joissakin Aasian maissa vaan naidaan ja lisäännytään.
1. Paneminen on ilmaista ja nautinnollista.
2. Lapset ovat niiden vanhuuden turva. Kaikissa maissa valtio ei pidä vanhuksistaan huolta edes sen verran kuin Suomessa.
Ap:n kanssa samat tuntemukset. Pitäisi vaan keksiä vielä kivuton ratkaisu ja uskallusta. Ei mitään järkeä tässä elämässä ole.
M37
Päinvastoin: silloinhan sitä järkeä vasta oikein tarvitaankin, kun olisi siitä vähätuloisuuden loukosta vain jotenkin ja jollain konstilla selvittävä...
Vierailija kirjoitti:
1900e nettona ei ole kyllä mikään pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elämässä ei ole järkeä ilman rahaa, niin silloin elämässä on jotain vialla. Itselle tärkeimmät asiat ovat ilmaisia.
Asunto, ruoka, sähkö, vesi ja sellaset. Missä asut, jos nämä on kaikki ilmaisia?
Suomessa kaiken tämän voi saada ilmaiseksi. Oliko yllätys? Silti, veikkaan tuon tarkoittaneen asioita kuten rakkaus, terveys, ym.
Ohis
Siksi piti pokata rich ukko!