Paljonko sinulla on yleensä käteistä lompakossa
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:25"]
Mitä mahtavat olla täällä monta kertaa mainitut "pankkikortit"? Eihän sellaisia pitäisi enää olla olemassakaan. Kaikki pankit tarjoavat Masteria tai Visaa joko debitinä tai debitin ja creditin yhdistelmänä. Perinteiset, vain Suomessa kelpaavat pankkikortit katosivat SEPAn myötä.
[/quote]Minä asun Englannissa ja täällä ei tunnetta yhdistelmä kortteja, kaupan myyjät ovat usein ihmeissään kun olen sellaista käyttänyt. Tosin niillä pystyy maksamaan, mutta myyjät ei aina tiedä miten toimia.
[/quote]
Englanti on eri maata. Kun itse asuin siellä, minulla oli Banker's card, jolla ei voinut maksaa mutta joka piti näyttää kaupan kassalla kun maksoi shekillä. Lisäksi sillä sai käteistä automaatista. Luottokortit olivat sitten ihan erikseen.
2000-3000 euroa. Paitsi jos olen menossa ostamaan jotain isompaa niin sitten sen hinta tuohon päälle.
20-60e, kortteina OP visa C/D, S-Pankin D, Nordean Mastercard varalla ja firman mastercard
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:55"]
2000-3000 euroa. Paitsi jos olen menossa ostamaan jotain isompaa niin sitten sen hinta tuohon päälle.
[/quote]
Oletko rikollinen?
Yleisimmin 0-50e. Pankkikortteja 1. Yleensä sitä käteistä ei juuri silloin ole edes 5 senttiä kun sitä tarvis.
Mulla on tosi harvoin kateista enempaa kuin vitonen ellen sitten tieda tarvitsevani sita esim torille tai taksiin (asun Lontoossa eika taalla laheskaan aina kay kortit takseissa)
Lompakossa aina mukana suomalainen pankkikortti, paikallinen pankkikortti ja luottokortti.
Yleensä ei yhtään. Pankkikortteja on vähintään kaksi nykyään, ja yleensä on vielä miehen korttikin.
Miksi ihmeessä joku pitää tuhansia euroja käteistä koko ajan mukana? Eikö pelota että lompakko hukkuu?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:55"]
[/quote]
Oletko rikollinen?
[/quote]
Mustalainen joka tekee käteisellä jatkuvasti autokauppoja?
Käteistä ei ole yleensä senttiäkään (ok, ehkä 10 tai 20 senttiä on). Maksan yleensä AINA kortilla koska käteinen häviä niin nopeasti lompakosta.
Pankkokortteja on 2. Toinen on ns. "pääpankkikortti" , sinne tilille tulee palkka.
Toinen on lapsilisän tilin pankkikortti, sitä käytän vaan kerran kuukaudessa, kk 26.-kk 10.p
Käteistä on yleensä korkeintaan 20 e. Lompakossa on myös pankkikortti ja kaksi luottokorttia, ei yhtään yhdistelmäkorttia.
0-30 euroa, ja nekin miehen lompakosta (siellä on aina 100-200€) nyysittyjä. En käytä käteistä. Kortteja on 1, depit-credit -yhdistelmä. Joskus olen ajatellut, että pitäisi olla toisestakin pankista kortti, jos eka ei joskus toimikaan,