Naapuri nukuttaa lastaan ulkona-käskee naapureita olemaan hiljaa.
Tämä tapaus siis suuttuu normaalista keskustelusta ulko-ovemme läheisyydessä, auton starttaamisesta ja vahtii myös vieraitamme. Naapuri on päivät kotona joten aikaa kyttäilyyn on.
Me emme oleile etupihalla ollenkaan paitsi sen mikä on pakko, sillä naapurin käytös ahdistaa. Hän on myös osoittanut inhonsa meitä kohtaan selvästi. Olemme ihan tavallinen perhe jossa yksi iso lapsi, ja koira joka ei ääntä pidä (ei oikeasti hauku juuri koskaan, ei edes vieraita).
Naapuri on kieltänyt miestäni auton kovaäänisestä starttaamisesta, minun kova-äänisestä puheestani ja lastamme kovaäänisestä keskustelusta kaverinsa kanssa. Me siis oikeasti puhumme ihan normaalilla äänellä matkalla autosta etuovelle.
Meitä ahdistaa kaikkia aivan suunnattomasti ja etsimme jo uutta asuntoa, naapuri pilaa kaiken ilon ja oikeasti vaihtoehtona on se että hänestä piittamatta oleilemme etupihalla mutta alistumme sitten siihen, että naapuri kyttää ikkunastaan ja vahtii tekemisiämme.
Kaikki tämä johtuu siis siitä että hän nukuttaa lastaan ulkona usean tunnin ajan, ja lapsen unien aikana tämä kyttääminen tapahtuu. On myös ystäviämme huitonut menemään muualle kun esim. odottavat meitä auto käynnissä pihalla.
Mitä voi tehdä, emme tosiaan halua riidellä kenenkään kanssa ja nainen on niin vihamielisen oloinen että ihan selvää on että keskusteluyhteyttä ei voi avata.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:59"]
Ja se syy miksi mä en tätä halua riitauttaa,
[/quote]
Ei sinun tarvitsekaan. Et vain reagoi naapuriin mitenkään. Olet kuin naapuri puhuisi seinälle.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:58"]
Hahhah! Mitähän tuo naapuri siitä tuumaisi, kun meillä startataan Harley-Davidson. On nimittäin moninkertainen ääni tavallisen auton käynnistykseen verrattuna :DD
Haistata naapurille pitkät paskat. Ei ole teidän ongelma, jos haluaa nukuttaa lapsensa ulkona.
[/quote]
Taitaa sitten sun harrikassa ylittyä jo desibelirajat. Ja sä vielä ylpeilet sillä, että sulla on ympäristöä häiritsevä melutoosa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:57"]
Elätte normaalia elämää ja lakkaatte välittämästä naapurin mielenilmauksista. Kuinka muuten tuo noita asioitaan esiin, tuleeko sanomaan vai miten?
[/quote]
Sekä että, tulee sanomaan, huitoo, viittilöi, hyssyttelee ja kävelee muutaman askeleen vaunuista meitä päin, ikäänkuin merkiksi siitä että jos ette hiljene, minä tulen täältä. Oikeasti kuulostaa juuri niin friikiltä kuin onkin, ja mä tiedän että sillä ei VOI olla kaikki kunnossa, mutta en mä oikein voi mitään hänen vuokseen tehdä.
[/quote]
No antakaa sen tulla sieltä! Mitä sellanen mamma nyt mahtaa. Ja tosiaan, huudelkaa oikeein kovaan ääneen että MITÄ NYT OIKEEN TARKOITAT kun se huitoo siellä :D
[/quote]
Tule sinä tänne sanomaan minä en uskalla. Mun kaveri sille huitoi takaisin mutta naapuri ei siitä piitannut, kurtisti vain vihaisena kulmiaan.
Mitä sellaisen ihmisen päässä mahtaa liikkua olisi kiva tietää.. jotainhan luulisi että voisin tehdä...
ap
[/quote] Kylla tassa nyt kyylataan molemmin puolin, ethan sina mistaan kulmien kurtistamisesta tietaisi jollet tarkkailisi naapuriasi. Vakka on kantensa valinnut.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:58"]
Hahhah! Mitähän tuo naapuri siitä tuumaisi, kun meillä startataan Harley-Davidson. On nimittäin moninkertainen ääni tavallisen auton käynnistykseen verrattuna :DD
Haistata naapurille pitkät paskat. Ei ole teidän ongelma, jos haluaa nukuttaa lapsensa ulkona.
[/quote]
Taitaa sitten sun harrikassa ylittyä jo desibelirajat. Ja sä vielä ylpeilet sillä, että sulla on ympäristöä häiritsevä melutoosa.
[/quote]
Tyyppitodistuksen mukaan 96 dB. Ei siinä ole kenelläkään nokan koputtamista.
Nyt ap otat itseäsi vain niskasta kiinni :) Ja toinen hyvä ehdotus on, että otat jo nyt isännöitsijään yhteyttä ja tiedustelet häneltä asiallisesti, onko pihalla luvallista puhua normaalilla äänellä keskellä päivää tai käynnistää autoa tms. Ja sitten kun saat vastauksen, niin kerrot miksi otat yhteyttä. Voit myös kertoa, että ymmärrät esimerkiksi huonosti nukkuvaa lasta, mutta sekään ei saa rajoittaa teidän normaalia elämistä.
Näin isännöitsijä tosiaan saa tiedon asiasta ehkä ennen kuin se naapuri ehtii valittaa sille.
Ja jatkossa et vain välitä. Anna huitoa, käännä selkäsi. Jos tiedät itse, ettet tee mitään luvatonta tai kyseenalaista, niin sinun ei vain tarvitse välittää. Jos käy käsiksi, niin ilmoita poliisille.
Ja en muista mitä olit maininnut, mutta miksei naapuri voi nukuttaa lasta takapihalla? (oliko siis kyse rivitalosta?)
Joku marisija siellä voi ihan vapaasti mennä av-mammojen viritetyillä mopoilla ajelevia kakaroita vahtimaan, jos noin energiaa riittää. Ja nää mussukat ajelee yöllä kolmen aikaan, harrikoita en ole koskaan silloin nähnyt, enkä varsinkaan kuullut! Kaikki lahjat jo pakattu?
Elätte elämäänne normaalisti. Epäilemättä tämä naapuri tulee pimahtamaan ja sitten heti yhteys poliisiin.
Pidä nyt puolesi. Ei tuollaista tarvitse sietää.
Voiko elää normaalisti, kun olet jatkuvan kyttäyksen alla..? Mulla oli ruusunpunaiset kuvat kun muutettiin syrjemmältä tänne kaupunkiin, oletin että tulee ihanat naapurit joiden kanssa grillaillaan kesällä ja jotka nyt ensinnäkin edes tervehtisi. Niin ei, tietenkin me saatiin naapurit joilla on ihan harhainen käsitys elämisestä... :( Ahdistaa joka päivä, kun tiedän että kulkiessani etupihalla naapuri vaanii tekemisiämme ja on kärppänä paikalla kun kuuluu puheääniä/auton käynnistystä.On toki myös kieltänyt jo pysäköinnin paikoissa joihin isännöitsijä meidän käski pysäköimään yms.
Elätte normaalia elämää ja lakkaatte välittämästä naapurin mielenilmauksista. Kuinka muuten tuo noita asioitaan esiin, tuleeko sanomaan vai miten?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:57"]
[/quote]
Sekä että, tulee sanomaan, huitoo, viittilöi, hyssyttelee ja kävelee muutaman askeleen vaunuista meitä päin, ikäänkuin merkiksi siitä että jos ette hiljene, minä tulen täältä. Oikeasti kuulostaa juuri niin friikiltä kuin onkin, ja mä tiedän että sillä ei VOI olla kaikki kunnossa, mutta en mä oikein voi mitään hänen vuokseen tehdä.
[/quote]
No antakaa sen tulla sieltä! Mitä sellanen mamma nyt mahtaa. Ja tosiaan, huudelkaa oikeein kovaan ääneen että MITÄ NYT OIKEEN TARKOITAT kun se huitoo siellä :D
[/quote]
Tule sinä tänne sanomaan minä en uskalla. Mun kaveri sille huitoi takaisin mutta naapuri ei siitä piitannut, kurtisti vain vihaisena kulmiaan.
Mitä sellaisen ihmisen päässä mahtaa liikkua olisi kiva tietää.. jotainhan luulisi että voisin tehdä...
ap
[/quote]
Jotain voit totta totisesti tehdä ja se on että olet välittämättä moisesta kiusankappaleesta!