Naapuri nukuttaa lastaan ulkona-käskee naapureita olemaan hiljaa.
Tämä tapaus siis suuttuu normaalista keskustelusta ulko-ovemme läheisyydessä, auton starttaamisesta ja vahtii myös vieraitamme. Naapuri on päivät kotona joten aikaa kyttäilyyn on.
Me emme oleile etupihalla ollenkaan paitsi sen mikä on pakko, sillä naapurin käytös ahdistaa. Hän on myös osoittanut inhonsa meitä kohtaan selvästi. Olemme ihan tavallinen perhe jossa yksi iso lapsi, ja koira joka ei ääntä pidä (ei oikeasti hauku juuri koskaan, ei edes vieraita).
Naapuri on kieltänyt miestäni auton kovaäänisestä starttaamisesta, minun kova-äänisestä puheestani ja lastamme kovaäänisestä keskustelusta kaverinsa kanssa. Me siis oikeasti puhumme ihan normaalilla äänellä matkalla autosta etuovelle.
Meitä ahdistaa kaikkia aivan suunnattomasti ja etsimme jo uutta asuntoa, naapuri pilaa kaiken ilon ja oikeasti vaihtoehtona on se että hänestä piittamatta oleilemme etupihalla mutta alistumme sitten siihen, että naapuri kyttää ikkunastaan ja vahtii tekemisiämme.
Kaikki tämä johtuu siis siitä että hän nukuttaa lastaan ulkona usean tunnin ajan, ja lapsen unien aikana tämä kyttääminen tapahtuu. On myös ystäviämme huitonut menemään muualle kun esim. odottavat meitä auto käynnissä pihalla.
Mitä voi tehdä, emme tosiaan halua riidellä kenenkään kanssa ja nainen on niin vihamielisen oloinen että ihan selvää on että keskusteluyhteyttä ei voi avata.
Kommentit (31)
Hahhah! Mitähän tuo naapuri siitä tuumaisi, kun meillä startataan Harley-Davidson. On nimittäin moninkertainen ääni tavallisen auton käynnistykseen verrattuna :DD
Haistata naapurille pitkät paskat. Ei ole teidän ongelma, jos haluaa nukuttaa lapsensa ulkona.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:54"]
Pidä nyt puolesi. Ei tuollaista tarvitse sietää.
[/quote]
Mieskin sanoi näin, kunnes naapuri oikeasti valitti miehelle auton starttaamisesta samaan aikaan kun vauvansa nukkui pihalla.
Ja se syy miksi mä en tätä halua riitauttaa, on se että mulla on itsellä ollut huonosti nukkuva vauva joka nukkui vain pihalla,mutta tosiaan nyt mä elän toista vauva-aikaa kun myös naapurin vauvan unirytmi määrittelee mun elämänrytmin.
Osaatteko antaa neuvoja miten menetellä että välit eivät mene lopullisesti naapuriin...? Onko ainoa keino muuttaa pois.
Tuollainen olisi täydellinen lapsiperhenaapuri, mutta jotenkin epäilen, että parin vuoden päästä hiljaisuussääntö ei olekaan enää voimassa...
Juups, mulla oli kans tuollainen naapuri..mutta kun normaalisti elätte ettekä tahallanne elämöi niin jos lapsi siitä häiriytyy niin ei voi mitään. Lapsi voi nukkua sisälläkin, ei niitä mikään pakko ole ulkona makuuttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:57"]
Elätte normaalia elämää ja lakkaatte välittämästä naapurin mielenilmauksista. Kuinka muuten tuo noita asioitaan esiin, tuleeko sanomaan vai miten?
[/quote]
Sekä että, tulee sanomaan, huitoo, viittilöi, hyssyttelee ja kävelee muutaman askeleen vaunuista meitä päin, ikäänkuin merkiksi siitä että jos ette hiljene, minä tulen täältä. Oikeasti kuulostaa juuri niin friikiltä kuin onkin, ja mä tiedän että sillä ei VOI olla kaikki kunnossa, mutta en mä oikein voi mitään hänen vuokseen tehdä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:02"]
Elätte normaalia elämää ja lakkaatte välittämästä naapurin mielenilmauksista. Kuinka muuten tuo noita asioitaan esiin, tuleeko sanomaan vai miten?
[/quote]
Sekä että, tulee sanomaan, huitoo, viittilöi, hyssyttelee ja kävelee muutaman askeleen vaunuista meitä päin, ikäänkuin merkiksi siitä että jos ette hiljene, minä tulen täältä. Oikeasti kuulostaa juuri niin friikiltä kuin onkin, ja mä tiedän että sillä ei VOI olla kaikki kunnossa, mutta en mä oikein voi mitään hänen vuokseen tehdä.
[/quote]
Ja korjaan siis että nimenomaan ilmaisee kaiken vihamielisesti, patoutuneella agrella ja oikeasti mietin että koskahan se kilahtaa... se voi olla se kerta kun joku kolahtaa pihalla normaalia kovempaa tms. :/
No, siis kyse on yhdestä tunnista päivän aikana? Häiritseekö se kohtuuttomasti elämäänne jos väliaikaisesti (sehän ei ikuusuuksia kestä se aika kun vauva nukkuu päikkäreitä pihalla) yrittäisitte muistaa olla poissa pihasta tai hissunkissun jos siellä pitää olla?
Jatkatte elämäänne normaalisti vaan.
Naapurista ei kannata välittää. Meillä lapsii nukkui aina ulkona päikkärit mutta sen unia ei häirinnyt vaikka traktorilla tehtiin lumitöitä metrin päässä.
Ei kai tuossa sen kummempaa ole kuin, että yrittätte olla hiljaisesti silloin, kun vauva nukkuu, mutta ette kuitenkaan ala vaikeuttamaan omaa elämäänne. Eli jos teille tulee ystäviä tai teidän täytyy tehdä pihalla jotain niin se on sen naapurin murhe sitten. Ei teidän. Ja jos se alkaa jotain huitomaan tai hydsyttelemään niin tiedustelette vain kovaan ääneen :"Mitä sää huidot! Puhu kovempaa ei kuulu!"
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:04"]
No, siis kyse on yhdestä tunnista päivän aikana? Häiritseekö se kohtuuttomasti elämäänne jos väliaikaisesti (sehän ei ikuusuuksia kestä se aika kun vauva nukkuu päikkäreitä pihalla) yrittäisitte muistaa olla poissa pihasta tai hissunkissun jos siellä pitää olla?
[/quote]
Kyllä se nukkuu 2-3h ainakin ja valitettavasti me toisinaan olemme kotona päiväsaikaan, lapsi tulee koulusta ja minä menen töihin siihen aikaan kun lapsi juuri nukkuu. Olisihan se ihanaa sen vauvan kannalta että piha olisi hiljainen klo 12-15 välisenä aikana mutta aina se ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:11"]
Ei kai tuossa sen kummempaa ole kuin, että yrittätte olla hiljaisesti silloin, kun vauva nukkuu, mutta ette kuitenkaan ala vaikeuttamaan omaa elämäänne. Eli jos teille tulee ystäviä tai teidän täytyy tehdä pihalla jotain niin se on sen naapurin murhe sitten. Ei teidän. Ja jos se alkaa jotain huitomaan tai hydsyttelemään niin tiedustelette vain kovaan ääneen :"Mitä sää huidot! Puhu kovempaa ei kuulu!"
[/quote]
Niinpä se on, että auto käynnistyy vaan yhdellä tavalla ja siitä kuuluu ääni. :(
alkaisin ihan vittuillessani metelöimään!! ei yksi pirttihirmu akka voi tuolleen määräillä. nopeutatte hänen pimahtamista :D
Ei tuollaisesta sekopäästä kannata välittää, ei ole teidän ongelmanne. Voithan sanoa suoraa, että anteeksi nyt vaan, mutta saamme elää normaalia elämää päiväsaikaan eikä meidän tarvitse mukautua teidän vauvanne rytmiin.
Lain mukaan jopa koiralla on "oikeus" haukkua tuon päiväuniajan, ilman että kukaan voi puuttua. Siis tuon tunnin, pari.
Jo se, että teillä on hiljainen koira, on "eräänlainen hyvä asia" naapureita kohtaa. Olisi onnellinen.
Autoja tulee, ja autoja menee. Ei ne starttaamatta kulje. Lasten äänekkäät leikitkin ovat normielämää.
Entäs sitten, kun se kakara alkaa ulkoilla pihalla, hiekkiksellä tai keinuilla, mitähän säädöksiä siitä seuraa? Autolla ei saa peruuttaa, vaan ajaa ainoastaan eteenpäin?
Pois en ainakaan lähtisi, vaan isännöitsijään ottaisin yhteyttä ja kysyisin, jotta millä säännöillä täällä oikein pelataan. Tämä ihan varotoimena, ennen kuin naapurisi ehtii teistä valittaa, kynnys kun näyttäisi olevan melko matala.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:20"]
Ei tuollaisesta sekopäästä kannata välittää, ei ole teidän ongelmanne. Voithan sanoa suoraa, että anteeksi nyt vaan, mutta saamme elää normaalia elämää päiväsaikaan eikä meidän tarvitse mukautua teidän vauvanne rytmiin.
[/quote]
Mä olen tosi arka sanomaan vieraille ihmisille mitään ja menen lukkoon, jos joku komentaa tms. Muista lapsuudestanikin kun joku vieras ihminen komensi niin olin ihan pissat housuissa. :/
Jos olisi jokin keino miten ratkaista tämä ilman riitoja, tekisin sen.
[/quote]
[/quote]
No antakaa sen tulla sieltä! Mitä sellanen mamma nyt mahtaa. Ja tosiaan, huudelkaa oikeein kovaan ääneen että MITÄ NYT OIKEEN TARKOITAT kun se huitoo siellä :D
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:27"]
[/quote]
[/quote]
No antakaa sen tulla sieltä! Mitä sellanen mamma nyt mahtaa. Ja tosiaan, huudelkaa oikeein kovaan ääneen että MITÄ NYT OIKEEN TARKOITAT kun se huitoo siellä :D
[/quote]
Tule sinä tänne sanomaan minä en uskalla. Mun kaveri sille huitoi takaisin mutta naapuri ei siitä piitannut, kurtisti vain vihaisena kulmiaan.
Mitä sellaisen ihmisen päässä mahtaa liikkua olisi kiva tietää.. jotainhan luulisi että voisin tehdä...
ap
Älä ole lammas. Elätte normaalisti ja kyttäät yhtä vihaiselta ilmeellä takaisin. En koskaan muuta naapureiden takia, kun niitä kusipäisiä on kaikkialla.
AP kuules nyt, mikä helvetin hissukka sä pyrit olemaan tässä? En ymmärrä näitä ihme avauksia missä porukat kulkee häntä koipien välis OMASSA TALOSSANSA/PIHALLA vain koska sattuu olemaan sekopää naapuri.
A: Siinäs sitte kattoo teidän touhuja, sama se?
B: Ei tarvi reagoida tai muuttaa omia tapojansa (normaalia auton käynnistystä) tuollasen märehtimisen takia, haloo??