Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko muuttanut pois kotikaupungistasi ja muuttanut takaisin

Vierailija
02.10.2020 |

Jos olit muuttanut pois joksikin aikaa ja sitten muutit takaisin, kerro kokemuksestasi.
Kuinka kauan olit poissa, miten sulautuminen paikallisiin touhuihin meni, kaipaatko mitaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaupunki, muutin kaupunkiin viideksi vuodeksi opiskelemaan ja heti sen jälkeen takaisin maalle kotikunnailla. Täällä on koti, rakas, läheiset, maatila ja työpaikka. Tässä järjestyksessä.

Vierailija
2/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pk seudulle, olin poissa ehkä puoli vuotta. Kun tulin takaisin olin ”ylpeä” vaikka en edes tuntenut ketään pk seudulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

There is no going back.

Vierailija
4/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joensuusta läksin. Asuin muualla Suomessa ja ulkomailla muutamia vuosia. Sitten löysin naisen, jonka perässä muutin takaisin.

Kyllähän se alussa tuntui miljoonakaupungin sykkeen jälkeen pieneltä paikalta. Mutta arkielämässä on kaikki jees, iso talo edullisesti ja melko hyvät harrastusmahdollisuudet ja lapsille todella hyvä yliopiston koulu. Mutta silloin kun (ei nyt Koronan aikaan) haluaa lähteä käymään ulkomailla, on pitkä matka risteilylle tai Hki-Vantaan kentälle.

Vierailija
5/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaupunki, muutin kaupunkiin viideksi vuodeksi opiskelemaan ja heti sen jälkeen takaisin maalle kotikunnailla. Täällä on koti, rakas, läheiset, maatila ja työpaikka. Tässä järjestyksessä.

Minne pain muutit? Mita voi vuodessa opiskella?

Loysitko tyopaikan kotikaupungista? Minun kotikaupungissa on alhaiset palkata ja pienet tyomarkkinat. Jos joudut tyottomaksi niin toisen tyopaikan saaminen on vaikeata

Vierailija
6/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vajaat puoli vuotta vanhassa kotikaupungissani vietettyäni 12 vuotta Suomen isommissa kaupungissa ja ulkomailla. Asumiseni oli väliaikainen ja johtui ulkomailta paluusta. (Koska ko. kaupungista oli tutunkauppaa vapaana kämppä, ei siis kuitenkaan vanhempieni luona tms., vaan ihan vuokrakämppä keskustasta.)

Oli AIVAN HIRVEÄÄ. Niin tukahduttava pieni paikka täynnä ahdistusta ja työttömyyttä! Oli suuri helpotus päästä uudestaan pois sieltä.

Vierailija
7/7 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Nuorena asuin ulkomaillakin vuosia miljoonakaupungeissa ja sitten päätimme mieheni kanssa palata kotikylään ja rakentaa sinne perheellemme oman kodin vähän matkan päähän vanhemmistani.

Kaikki meni tietenkin hyvin, sillä tämä paikka on upea ja kaikki naapurit ovat ihania ihmisiä, joista osan olen tuntenut taaperosta saakka. Miehenikin viihtyy täällä tosi hyvin ja lapsilla on mummola kävelymatkan päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän