Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnianloukkaussyyte aiheettomasta ls-ilmoituksesta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:55"]

Kuinka helposti aiheettomat ilmoitukset käy ilmi? Siis jos on tehty ilmoitus niin tuleeko sossun tädit sillä asenteella käymään että nyt viedään sun lapsi vai ihan järki päässä? Ja onko ilmoituksesta helppo tehdä rikosilmoitus ja saada korvausta, siis minkälaista näyttöä pitää olla? (Ps. Musta ei oo tehty lasu ilmoitusta, eikä mulla ole edes lapsia. Ihan mielenkiinnosta tässä kyselen)

[/quote]

Huokaus. Lastensuojeluviranomaiset ei koskaan tule sillä asenteella että "nyt viedään sun lapsi".

[/quote]

Huokaus. Se nyt vain oli kärjistetty kysymys. Kuten sanoin, minusta ei ole tehty lasu ilmoitusta eikä minulla ole lapsiakaan joten minulla on hyvin vähän tietoa aiheessa. Huokaus.

Vierailija
22/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa näpäyttää takaisin niin ilmoitukset loppuu, kun vastapuoli huomaa ettei ole itsekkään turvassa. Valitettavaa, mutta totta. Yleensä nämä ilmoittavat on naapureita joilla jotain kismaa toisen naapurin kanssa tai ärsyttää toisten tavat.Jos ei ole lapsia niin voi tehdä jonkun muun ilmoitukseen. Tiedän ihmisiä jotka ei päästä naapureita lähellensä ihan välttyäkseen riidoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos siitä näpäyttämisestä saakin rapsut? Kannattaako? 

Kyllä tässä on kyse ennakkotapauksesta. Lastensuojelu ei ehdi oikeasti hätää kärsiviä kun joutuu juoksemaan perättömien ilmoitusten vuoksi. Ihan oikein, että oikeusjärjestelmä on ilmaissut asiaan kantansa.

Vierailija
24/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle kyllä tulee tässä mieleen sellainenkin mahdollisuus, että joku tekee ls-ilmoituksen ihan aiheesta, mutta näyttöä ei löydy tarpeeksi, ja ilmoittaja saa itse vastineeksi kunnianloukkaussyytteen.

Eihän sen vastuun pitäisi olla sillä ilmoittajalla, vaan viranomaisilla? Siis jos vaikkapa naapurista kuuluu APUA-huutoja ja ilmoitan poliisille, ja poliisi käy toteamassa että siellä vain harjoiteltiin vuorosanoja murhamysteerinäytelmään, eihän se hitto vie olisi minun vikani? Ilmoitin niiden tietojen perusteella, mitä minulla oli, siltä varalta, että siellä sattuisi olemaan jotain hätänä.

Ei tietysti ole hyvä juttu, että ilkeämieliset tehtailevat ilmoituksia kiusatakseen, mutta eipä ole sekään minusta kovin positiivista, että ihmiset tulevat vieläkin varovaisemmiksi tekemään mitään ilmoituksia. Normaaleilla ihmisillä tuppaa olemaan muutenkin niin korkea kynnys puuttua muiden ihmisten asioihin, vaikka olisikin syytä epäillä jotain.

Vierailija
25/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vastuu on ilmoittajalla. Huokaus.

Vierailija
26/26 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 19:18"]

Totta kai vastuu on ilmoittajalla. Huokaus.

[/quote]

Oikeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän