Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa antaa lahjaksi Muumi-muki kun siinä ukee Made in Thailand

Vierailija
16.12.2013 |

Onko noilla thai-Muumeilla edes keräilyarvoa? :(

nimim. Thaimuki lähti lahjaksi Uuteen Seelantiin

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajan maksamasta hinnasta ei sentään olla tingitty. Itse päätin että en osta mitään kaukoitälapsityövoimariisto tavaraa. Ostan vain tavaraa jossa lukee että kotimaassa tehty, suosittelen muillekin. Missäköhän ne vanhat suosi kotimaista avainlippu-mainoksetkin lienevät?

Vierailija
2/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se piti antaa, jos hävetti? Aidosti suomalaisia tuotteita olisi kaupat pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, vähän sama kuin Pentikin roinat, ja mariskoolit ymv. pentikkiä tehdään vähän kauempana kun moni luulee =)

Vierailija
4/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen pääasiassa lopettanut Iittalan tuotteiden ostamisen. Pentikistä en ole koskaan edes tykännyt. Ja nyt justhan oli juttu lehdessä, että tehdas, jossa tehdään Marimekon Sukat makkaralla-astioita ja Iittalan Kastehelmi-sarjaa on jossain Aasiassa joku totaalinen riistopaja. Työntekijöille ei makseta kunnon palkkaa, ei ole kunnon suojaimia vaarallisissa työn vaiheissa, jne.

Marimekon ja Iittalan tuotteissa on Suomessa tehdyn laatudesignin hinta, mutta valmistus tehdään ilmeisesti siellä, missä halpahallin halvimmat astiatkin. Miksei Marimekko ja Iittala häpeä?!

Vierailija
5/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi lähettänyt, mutta huomasin tekstin vasta toisessa mukissa kun vahinko oli jo tapahtunut. Mutta tarkoitus oli lahjoittaa tämä toinenkin ja nyt se tuntuu nololta :(

Vierailija
6/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaputa se Made in Thailand-teksti pois.

Vierailija
7/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet mukit ostanut jos niissä noin lukee?

Vierailija
8/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäis antaa muumimuki oli se sitten valmistettu missä tahansa. Yhtä hirveitä ovat kuin mariskooli.

Vierailija
10/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa nytkun rupesin kahteleen noita mukeja niin kahdessa on tuo designed in finland, made in thailand! -16

Vierailija
11/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko antaa lahjaksi muki, jos se piti vielä lähettää jonnekin kauas, hankala esine. Mutta sehän on todennäköisesti perille päästyään rikki, silloin ei tarvitse huolehtia valmistusmaastakaan, kun menee roskiin heti.

Vierailija
12/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap tunteen. Itse annoin taannoin Suomi-tuliaisena ulkolaisille tutuilleni Marimekon pyyhkeet, ja niidenkin pesuohjelapuissa luki muistaakseni Lithuania, tai no joku maa tuolta altamme joka tapauksessa. Tykkäsivät niistä kyllä, mutta olisin oikeasti ollut tyytyväisempi lahjaa antaessani, jos niissä olisi ollut Made in Finland...

Vierailija
13/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä siellä lukee made in thailand? Katselin tänään muumimukeja, enkä kyllä löytänyt tuota tekstiä mistään? 

Vierailija
14/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muumimukeissa ei kyllä lue valmistusmaata ollenkaan, ja muutenkin Thaimaa??? Aika erikoinen valinta, taitaa ap vähän juksata...

Vierailija
15/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niistä mukeista ainakin osa Thaimaassa tehdään: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/04/24/jopa-joka-viides-muumi-muki-tulee-thaimaasta

Vierailija
16/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 15:32"]

Missä siellä lukee made in thailand? Katselin tänään muumimukeja, enkä kyllä löytänyt tuota tekstiä mistään? 

[/quote]

Mukeissa olevissa tarroissa: Designed in Finland, Made in Thailand.

Vierailija
17/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rakastan muumimukeja! kokoelmassa ei ole kuin 13mukia, mutta sitäkin rakkaampia! :) mulle kelpais joku thaikkumukikin kunhan on normi muumimukin näkönen, en ottais itteeni ja lahjassahan ajatus on tärkein! :)

Vierailija
18/19 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin joo, Hackmanin muumilusikat on sitten Made in Vietnam. Turhauttavaa etsiä nykyisin suomalaisia tuotteita, kun kaikki perinteiset merkit valmistetaan nykyisin jossain hikipajoissa, mutta hinnat ovat kyllä edelleen kuin Suomessa olisi valmistettu.

Vierailija
19/19 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän