Erään perheen kommunikointi piereskellen
Kommunikoibnnista suuri osa on ei-verbaalista. Meidän perheessä avuksi on tullut piereskely.
Esimerkiksi kun katson televisiota, ja mieheni sanoo haluavansa katsoa jalkapalloa toiselta kanavalta, pieraisen vastalauseeni. Paljon tehokkaampaa kuin olkien kohauttelu ja silmien pyörittely.
Tai kun mies kauppalistaa tehdessä pyytää mäyräkoiraa, nostan pyllyä penkistä ja esitän kieltävän vastauksen pierulla.
Joskus aamulla, kun olen herännyt ja valmis päivän toimiin, mutta en tiedä onko kulta jo hereillä, päästän vienon kysyvän rupsun. Mies kuittaa samalla tavalla, jos on jo hereillä ja valmiina uuteen päivään ja seikkailuun ihan naisensa kanssa.
Joskus jos mies on aamulla jo ylhäällä, päästän pienen töräytyksen, missä on mun kultani, ja mies vastaa jostain päin taloa samoin.
Luultavasti poikamme oppii saman, kunhan vähän kasvaa systeemiin. En usko, että häntä tarvii erikseen tähän opettaa.
Onko teillä, ihanat av-mammat, tämä väylä avoin ja käytössä? Haluaisin kuulla kokemuksianne.
Kommentit (3)
Me pierrään morsetusmerkkejä, niin voidaan kommunikoida perheen ulkopuolistenkin kanssa
Mulla ei pierut riitä kommunikointiin. Mitä te syötte?