Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostutko palkanalennukseen, jos saat pitää työpaikkasi?

Vierailija
02.10.2020 |

Esim. 100-150 €/kk.

Itse sain n. 150 €/ kk vähemmän kuussa yli kaksi kuukautta kesällä lomautukseni (n. 10 viikkoa), koska työaikanikin oli lyhyempi kui nyt toistaiseksi normaalitilassa.

Mulle olisi kyllä melko vastenmielistä tehdä 8h/pv pienemällä palkalla.
Jos työaika lyhenisi, ei mitään ongelmaa.
Päinvastoin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Palkka on muutenkin pieni, vaatimukset kuitenkin katossa.

Vierailija
2/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä yt-neuvottelut. Jos jokainen ottaisi 100 euron  palkanalennuksen ja kaikki saisivat pitää työpaikan, suostuisin siihen.

En suostuisi palkanalennukseen, jos samaan aikaan muita työkavereita sanotaan irti, mikä tarkoittaa, että oma työtaakka kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E.

Teen osa-aikaa jo valmiiksi, vapaaehtoisesti, mitta tunteja ei kestä enempää karsia. Eikä kestä tuntipalkkaakaan, tai syntyy armoton vitutus. Olen ihan syystä sopinut palkan ja tunnit siihen, mitä ne nyt ovat. Jos työnantajalle ei yhtäkkiä kelpaisi, lätkisin muualle.

Vierailija
4/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ottaisin ansiosidonnaisena vuoden ja sitten vasta hakisin töihin alemmalla palkalla.

Vierailija
5/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomon palkka tippuu enemmän, voin harkita.

Vierailija
6/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, matalapalkka-ala muutenkin ja työ on raskasta ja vaativaa ja luontaisetuina tautiriskit (joiden lääkkeet yms maksetaan tietty itse) samoin kuin vaatehankinnat jne. Lisäksi satelee fyysistäkin "osumaa" lähes päivittäin riippuen eräiden asiakkaiden olosta.

Juuu ei.

Vierailija
7/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtökohtaisesti. Aika epätoivoisessa jamassa pitäisi olla, että hyväksyisin ehtojen ja elintasoni heikennyksen.

Vierailija
8/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on niin surkea, että ei ole edes mitään järkeä tehdä töitä terveytensä kustannuksella. On jo työstä johtuvia rasitusvammoja muille jakaa ja vielä pitäisi yli 20 vuotta kroppa kestää.  Se etten edes nykyistä pientä palkkaani ole ansainnut kuulostaa aika paksulta. Nettotienestini on siis kaukana kahdesta tonnista, jota ilmeisesti pidetään Suomessa pienenä palkkana.

Vierailija
9/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli...400€ brutto hävisin sekä 7lomspäivää.

Onpahan töitä jotta katto pään päällä säilyy. Vaihtoehtona olis ollut työttömyys. Tässä iässä (46v) ei enää hevillä uutta duunii löydä.

Terkkuja vaan tutuille jos tunnistatte.

Vierailija
10/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo, koska viime hallitus lisäsi työtuntejani lisäämättä palkkaani, sekä otti osan lomarahoista pois.

Mutta enpä tiedä jos olisi vakituinen juttu, käytännössä tuo summa veisi ison osan lisistä ja tekisi vuorotyön tekemisen kannattamattomaksi, koska miksi kärsiä epäsäännöllisestä työajasta ja epäsäännöllisistä vapaista voimatta suunnitella elämää kunnolla, jos siitä ei saisi korvausta?

Vierailija
11/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, ottaisin ansiosidonnaisena vuoden ja sitten vasta hakisin töihin alemmalla palkalla.

Outo vastaus

Vierailija
12/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja tuloni eivät ole tasaiset, joten joku satasen parin ero kuukaudessa ei tuntuisi ollenkaan.

Vierailija
13/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Olisin iloinen työtön. Hommia riittää.

Laitoshuoltaja

Vierailija
14/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska palkka jo ennestään hyvin alhainen koulutukseen, työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden.

Lomautettuna olen ollut keväästä asti päivän viikossa. Tämän vielä hyväksyn koska 3-päiväinen viikonloppu mukavaa ja kassa korvaa suurimman osan menetetystä palkasta.

Vierailija
15/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yli 10% palkanalennuksen, kun vaihdoin firman sisällä uuteen työhön. Pidän sijoituksena tulevaisuuteeni, koska tämä homma avaa paljon paremmin mahdollisuuksia myöhemmin.

Vierailija
16/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo vastaus

Aikakin on arvokasta.

Vierailija
17/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni suostui ja lomautusuhka on silti koko ajan ilmoilla.

Itse en suostu.

Vierailija
18/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suostun ihan mihin vaan, että saan pitää ihanan työpaikkani ja kettumaiset työkaverini.

Vierailija
19/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo vastaus

Aikakin on arvokasta.

Ohan se, jos on varaa.

Vierailija
20/56 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUomesssa rahaa tarvitsee lasten koulukirjoihiin, harrastuksiiin ja makaronilaatikkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme