Suostutko palkanalennukseen, jos saat pitää työpaikkasi?
Esim. 100-150 €/kk.
Itse sain n. 150 €/ kk vähemmän kuussa yli kaksi kuukautta kesällä lomautukseni (n. 10 viikkoa), koska työaikanikin oli lyhyempi kui nyt toistaiseksi normaalitilassa.
Mulle olisi kyllä melko vastenmielistä tehdä 8h/pv pienemällä palkalla.
Jos työaika lyhenisi, ei mitään ongelmaa.
Päinvastoin.
Kommentit (56)
Meillä on tällä hetkellä yt-neuvottelut. Jos jokainen ottaisi 100 euron palkanalennuksen ja kaikki saisivat pitää työpaikan, suostuisin siihen.
En suostuisi palkanalennukseen, jos samaan aikaan muita työkavereita sanotaan irti, mikä tarkoittaa, että oma työtaakka kasvaa.
E.
Teen osa-aikaa jo valmiiksi, vapaaehtoisesti, mitta tunteja ei kestä enempää karsia. Eikä kestä tuntipalkkaakaan, tai syntyy armoton vitutus. Olen ihan syystä sopinut palkan ja tunnit siihen, mitä ne nyt ovat. Jos työnantajalle ei yhtäkkiä kelpaisi, lätkisin muualle.
En, ottaisin ansiosidonnaisena vuoden ja sitten vasta hakisin töihin alemmalla palkalla.
Jos pomon palkka tippuu enemmän, voin harkita.
En, matalapalkka-ala muutenkin ja työ on raskasta ja vaativaa ja luontaisetuina tautiriskit (joiden lääkkeet yms maksetaan tietty itse) samoin kuin vaatehankinnat jne. Lisäksi satelee fyysistäkin "osumaa" lähes päivittäin riippuen eräiden asiakkaiden olosta.
Juuu ei.
En lähtökohtaisesti. Aika epätoivoisessa jamassa pitäisi olla, että hyväksyisin ehtojen ja elintasoni heikennyksen.
Mun palkka on niin surkea, että ei ole edes mitään järkeä tehdä töitä terveytensä kustannuksella. On jo työstä johtuvia rasitusvammoja muille jakaa ja vielä pitäisi yli 20 vuotta kroppa kestää. Se etten edes nykyistä pientä palkkaani ole ansainnut kuulostaa aika paksulta. Nettotienestini on siis kaukana kahdesta tonnista, jota ilmeisesti pidetään Suomessa pienenä palkkana.
Pakko oli...400€ brutto hävisin sekä 7lomspäivää.
Onpahan töitä jotta katto pään päällä säilyy. Vaihtoehtona olis ollut työttömyys. Tässä iässä (46v) ei enää hevillä uutta duunii löydä.
Terkkuja vaan tutuille jos tunnistatte.
Olen tehnyt jo, koska viime hallitus lisäsi työtuntejani lisäämättä palkkaani, sekä otti osan lomarahoista pois.
Mutta enpä tiedä jos olisi vakituinen juttu, käytännössä tuo summa veisi ison osan lisistä ja tekisi vuorotyön tekemisen kannattamattomaksi, koska miksi kärsiä epäsäännöllisestä työajasta ja epäsäännöllisistä vapaista voimatta suunnitella elämää kunnolla, jos siitä ei saisi korvausta?
Vierailija kirjoitti:
En, ottaisin ansiosidonnaisena vuoden ja sitten vasta hakisin töihin alemmalla palkalla.
Outo vastaus
Olen yrittäjä ja tuloni eivät ole tasaiset, joten joku satasen parin ero kuukaudessa ei tuntuisi ollenkaan.
En tietenkään. Olisin iloinen työtön. Hommia riittää.
Laitoshuoltaja
En, koska palkka jo ennestään hyvin alhainen koulutukseen, työn vaativuuteen ja vastuuseen nähden.
Lomautettuna olen ollut keväästä asti päivän viikossa. Tämän vielä hyväksyn koska 3-päiväinen viikonloppu mukavaa ja kassa korvaa suurimman osan menetetystä palkasta.
Otin yli 10% palkanalennuksen, kun vaihdoin firman sisällä uuteen työhön. Pidän sijoituksena tulevaisuuteeni, koska tämä homma avaa paljon paremmin mahdollisuuksia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo vastaus
Aikakin on arvokasta.
Puolisoni suostui ja lomautusuhka on silti koko ajan ilmoilla.
Itse en suostu.
Mä suostun ihan mihin vaan, että saan pitää ihanan työpaikkani ja kettumaiset työkaverini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo vastaus
Aikakin on arvokasta.
Ohan se, jos on varaa.
SUomesssa rahaa tarvitsee lasten koulukirjoihiin, harrastuksiiin ja makaronilaatikkkoon.
En. Palkka on muutenkin pieni, vaatimukset kuitenkin katossa.