Mitä mieltä, avopuolison äidillä käyttöoikeudet ja tunnukset avopuolison tileille?
Onko kuinka yleistä?
Avopuolison äiti käy katselemassa rahatilannetta ja siirtämässä ominpäin rahaa (pieniä summia, noin 100-1000e) joskus lainaan ilmoittaen jälkikäteen lainanneensa. Maksaa kyllä takasin, mutta mulla on tästä jotenkin epämukava olo? Koitin avopuolisolle kauniisti sanoa että ottaisi käyttöoikeudet äidiltään pois, mutta vastaukseks sain riidan aikaseksi sekä anopin että avokin kanssa "luottamuksen puutteesta".. Joten mielipiteitä kehiin!
Kommentit (46)
Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa, joka mietti suhtautumista lapsenlapsiin.
Että voi olla, että tämä tiliasia ei ole ollenkaan ongelmista suurin.
Vaikka hyvin erikoista ja omituista jo tämäkin.
Jos puoliso nyt (ja ilmeisesti aiemminkin?) suunnittelee toimintansa sen pohjalta, ettei äiti suutu, teillä on luvassa todella isoja ongelmia tulevaisuudessa, paljon isompia kuin satasten lainailu. Menette naimisiin -> hääsuunnitelmat hyväksytetään anopilla, sinä olet se joka luopuu omista suunnitelmistaan. Hankitte lapsia -> anoppi saa päättää lapsen nimen, ettei vaan tule riitaa. Hankitte uuden asunnon -> anoppi päättää asuinalueen ja asumismuodon. Lopulta sinäkin alistut ja kysytte anopin mielipiteen kaikkeen tekemiseenne, tai sitten eroatte ja puoliso jää äitinsä talutusnuoraan. Toivottavasti teillä ei ole silloin lapsia, koska anoppi myrkyttää heidänkin mielensä.
Anoppi todennäköisesti pelaa rahat ja siksi lainaa poikansa tililtä.
Isompi ongelma on se, että sinä kyttäät kumppanisi tiliä.
Normaalia se on, että jollakin muullakin on "kaiken varalta" käyttöoikeus mutta ei se, että joku muu käyttää tiliä aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on oikeudet sekä tyttäreni että poikani (molemmat täysi-ikäisiä) tileille. Koskaan en ole niiltä nostanut rahaa, mutta joskus laittanut.
Samoin. Helpompi siirtää rahaa heille, kun näkee, koska sitä on vähän.
Kumpikin täysi-ikäisiä.
Olen kyllä sanonut, että heivatkaa pikku hiljaa minun oikeudet tililtä pois. Mutta sovittiin sitten, että antaa olla niin kauan, kuin työhommat on pätkätöitä ja tulot epäsäännöllisiä.
Ihan just tätä samaa olin tulossa ehdottamaan, että siirtää vaan rahaliikenteen toiselle tilille. Antaa anopin huseerata sitten vanhalla tilillä missä ei tapahdu mitään.