Mitä mieltä, avopuolison äidillä käyttöoikeudet ja tunnukset avopuolison tileille?
Onko kuinka yleistä?
Avopuolison äiti käy katselemassa rahatilannetta ja siirtämässä ominpäin rahaa (pieniä summia, noin 100-1000e) joskus lainaan ilmoittaen jälkikäteen lainanneensa. Maksaa kyllä takasin, mutta mulla on tästä jotenkin epämukava olo? Koitin avopuolisolle kauniisti sanoa että ottaisi käyttöoikeudet äidiltään pois, mutta vastaukseks sain riidan aikaseksi sekä anopin että avokin kanssa "luottamuksen puutteesta".. Joten mielipiteitä kehiin!
Kommentit (46)
Päättäisin suhteen, koska todennäköisesti seurustelisin jonkun vähän heppelin, holhouksenalaisen henkilön kanssa kerta järjestely hänellä on tuollainen.
Sitä mieltä, että mies ei selvästikään osa hoitaa raha-asioitaan ja sinä tulet jossain vaiheessa kärsimään siitä.
No mulla on oikeudet sekä tyttäreni että poikani (molemmat täysi-ikäisiä) tileille. Koskaan en ole niiltä nostanut rahaa, mutta joskus laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että mies ei selvästikään osa hoitaa raha-asioitaan ja sinä tulet jossain vaiheessa kärsimään siitä.
Sukupuolia ei ole mainittu. Mitä nyt anoppi on kaikella todennäköisyydellä nainen.
No ei ole yleistä. Ei sinne päinkään.
En ole ikinä kuullut moisesta. Eikä kuulosta terveeltä.
Ei kuullosta hyvältä. Etenkin tuo vihamielinen reaktio keskustelunaloitukseesi kertoo paljon. Anoppi käyttää valtaa poikaansa ja jos suhteenne jatkuu, lonkerot tulevat varmasti ulottumaan käytännössä myös sinuun. Et pysty kyseenalaistamaan mitään, äitinsä sana on tärkeämpi. Olisin hyvin huolissani jatkon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on oikeudet sekä tyttäreni että poikani (molemmat täysi-ikäisiä) tileille. Koskaan en ole niiltä nostanut rahaa, mutta joskus laittanut.
Rahaa voi kyl laittaa ilman käyttöoikeuksiakin....
Olin ollut jo vuosikymmenen naimisissa, kun pankissa selvisi, että entisellä avovaimollani oli edelleen käyttöoikeus tiliini. 😂
Et tietenkään luota.
Käytännössä et voi laskea mitään miehesi rahojen varaan. Kämppä pitää olla sellainen, johon sinulla on yksinkin varaa.
Luottamiseen vetoajat ovat juuri niitä, joilla on jotain salattavaa. Sitä peitelläkseen syyttävät toista, jotta huomio siirtyy pois itse asiasta.
Ex-miehelläni oli käyttäytymisessään hieman vastaavia piirteitä, vaikka tilanne ei ollutkaan noin paha. Joka tapauksessa oli edelleen äitinsä kultapoika eikä milloinkaan kyseenalaistanut äitiään -esim. ei puolustanut minua, kun äitinsä puhui minulle todella rumasti. Kuunteli vain hiljaa vieressä, kun itkin.
Suoraan sanoen outoa. Ehkä tuo ominpäin lainaaminen mietityttää, vaikka maksaakin takaisin. Anopillani on vähän rahaongelmia, mutta hänellä ei ole käyttöoikeuksia poikansa tiliin omasta tahdostaan (pyytää välillä lainaan rahaa, mutta kun poika muutti pois niin anoppi oli että käyttöoikeudet pois vaan).
Sitä sattuu kirjoitti:
Olin ollut jo vuosikymmenen naimisissa, kun pankissa selvisi, että entisellä avovaimollani oli edelleen käyttöoikeus tiliini. 😂
Vahingossa voi jäädä oikeudet. Mutta aloituksessa sanottiin, että anoppi käyttää tiliä aktiivisesti.
Avattiin lapsille tilit. Pankin setä ei vaivautunut lapsille edes sanomaan, että heidän pitää itse poistaa vanhempien käyttöoikeus, kun täyttävät 18. Kerroin asian lapsille kyllä itse, mutta olisin olettanut, että pankin puoleltakin olisi neuvottu.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sattuu kirjoitti:
Vahingossa voi jäädä oikeudet. Mutta aloituksessa sanottiin, että anoppi käyttää tiliä aktiivisesti.
Joo, onhan tuo aika erkoista, mutta jokainen hoitakoot raha-asiansa, kuten parhaaksi näkee. Itselleni ei ikinä ole tullut mieleenkään, että kellään sukulaisellani olisi mitään asiaa tililleni.
Mun miehellä oli näin että vielä kolmikymppisenä äidillään oli kaikki pääsy yhdelle hänen tileistään. ei se mua haitannut mitenkään ja sitten kun mentiin naimisiin niin hänen äitinsä ei enää päässyt sinne tilille. Se oli miehen opiskeluaikojen tili jonne hänen vanhemmat aikanaan laittoivat rahaa ( lainasivat aina kun mies oli tarvinnut) ja mies makseli niitä sitten takaisin opiskelujen jälkeen töihin päästyään eli vanhemmat ( äiti) oli kuukausittain sieltä käynyt nostamassa kunnes opiskeluajan velat oli maksettu. Joskus on tilanteita, ihan normaaleja jolloin kyseinen ratkaisu on ihan passeli.
Omituista on, mutta ei kuulu sulle.