Voitko tähän kirjata teidän joulumenyyn ja siihen kuuluvat alkoholit?
Kommentit (53)
Mä olen yllättynyt, miten harva täällä aikoo jouluna juoda alkoholia (tarkoitan viinilasillista ruuan kanssa hyvää illallista juhlistamaan, en mitään ryyppäjäisiä). Onkohan täällä tänään vaan aa-kerholaisia ja uskovaisia? Tai sitten ihmisillä on niin isoja alkoholiongelmia, ettei voi edes anonyymisti kertoa ottavansa.
Forssan maksalaatikko (1kpl) ja kossu
Forssan maksalaatikko (1kpl) ja kossu
Meillä syödään aamuna joko riisipuuroa (lapset) tai mitä mieli tekee, lounas syödään vanhempieni luona (perinteistä jouluruokaa laatikkoineen, ei alkoholia), illallinen syödään kotona perheen kesken jq miehen veli tulee vaimonsa kanssa. Menuun kuuluu latinalaisamerikkalaista ruokaa mitä miehen kotimaassa syödään jouluna, ruuan kanssa halukkaat ottavat viiniä, ja jälkiruuaksi taatelikakku ja suklaata. Lisäksi pitkin päivää halutessa glögiä ilman terästystä. Meillä ei juoda tavallisestikaan paljon alkoholia, joten miksi sitten jouluna.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 23:57"]
Mä olen yllättynyt, miten harva täällä aikoo jouluna juoda alkoholia (tarkoitan viinilasillista ruuan kanssa hyvää illallista juhlistamaan, en mitään ryyppäjäisiä). Onkohan täällä tänään vaan aa-kerholaisia ja uskovaisia? Tai sitten ihmisillä on niin isoja alkoholiongelmia, ettei voi edes anonyymisti kertoa ottavansa.
[/quote]
Voi kuule kun kaikki eivät vaan tykkää alkoholista. Kuten kaikki eivät tykkää kokiksesta, piimästä tai Red Bullista. Oliko tämä sinulle ihan uusi asia?
Voisitteko te viininjuojat vähän avata mitä viinejä aiotte juoda?
Itse täällä se puoli vielä auki.
T. Amarone vai Brunello, Riesling vai Pinot Gris jne jne
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 20:43"]Rosolli + kastike
Keitetyt uudet perunat
Mätivaahto
Graavattua lohta + kastike
Limesilakat
Kalaterriini
Lohimousse
Pekonikalkkuna
Kinkku
Paistikastike
Joulumakkara
Savunmakuinen poronfilee
Karjalanpaisti
Brassihärän filettä
Lihapullat
Herneet
Bataattilaatikko
Imelletty perunalaatikko
Lanttulaatikko
Porkkanalaatikko
Mallaslimppua
Punaviini, valkoviini, kuohuviini, limu, vesi, olut, maito, kotikalja, portviini, munatoti, mehu
Glögitorttu
Pannacotta
Täytekakku
Aamu alkaa riisipuurolla ja kahveineen. Leipää ja mitä kukin haluaa ottaa. Porosta tehtiin tänään päätös. Muutoin listani on sama minkä jo aamupäivällä tänne laitoin. Tosin tuossa on lisänä jälkkärit, juomat ja poronfilee.
[/quote]
Mä voisin tulla teille syömään :)
[/quote]
Kiitos, mutta vieraat on jo kutsuttu ja paikkoja ei enää vapaana :)
t. menun kirjoittaja ja tekijä.
Mistä sä saat uusia perunoita tähän aikaan vuodesta?
[/quote]
[/quote]
Mä olen jo kesällä esikiehauttanut ja pakastanut uusia perunoita. Ihan perinne meillä monien vuosien ajan. On herkkua uudet perunat ja kaikki kalat jouluaterialla.
t. menun listaaja
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 06:46"]
Voisitteko te viininjuojat vähän avata mitä viinejä aiotte juoda?
Itse täällä se puoli vielä auki.
T. Amarone vai Brunello, Riesling vai Pinot Gris jne jne
[/quote]
Meillä on ainakin kuohuviininä Asti Tosti ja Asti Gancia. Punkkuna yksi valinta on Marques de Caceres Crianza. Muut viinit sitten valitaan fiiliksen mukaan viinivarastosta. Siellä on reilut 30 erilaista pulloa niin valkkaria, kuin punkkua.
Ruokana pizzaa.
Juomaksi 9 litraa viiniä ja 4 pulloa väkeviä. Niillä pärjää joulun yli kaksi ihmistä.
Uuniohrapuuro tai riisipuuro ja glögi myöhäiseksi aamiaiseksi.
Kalapöytä, jossa sillikakku, graavilohta ja graavisiikaa + valkoviini
Lammas ja kastike, perunalaatikko, viikuna-pekaanipähkinäsalaatti. Porter tai punaviini.
Juustotarjotin ja port-viini
Syöjinä kaksi aikuista.
^ Saaristolaisleipä unohtui, sitä ehdottomasti!
Mulla on kanssa vielä viinimerkit epäselviä, kun niitä ei ole vielä haettu.. mutta tervetuliaismalja on glögiä (todnäk. hehkuviiniä), alkupalat on mäti, smetana, sipuli, kylmäsavulohi, graavisiika, pateeta, rosolli kermavaahdolla, silliä pari lajia, herneitä kylmänä, lohimousse. Juomana olut tai valkkari oman maun mukaan (its eotan lasin olutta). Pääruokana laatikot, kinkku, lämpimiä herneitä, perunoita ja kastike. Juoma punkkua. Jälkkäri on vielä avoin, tekis mieli tehdä suklaa-vadelma pavlova, sen kanssa varmaan sitten kahvi avec (tosin itse jätän sen konjakin väliin, on pahaa). Ja kun lapset on nukkumassa, juustoja ja loppu punaviini pullosta.
Hedelmäinen vihersalaatti pähkinöillä ja leipäjuustolla, kastikkeeksi balsamico
Rosolli perinteisellä kastikkeella
Savulohi
Graavilohi
Siian mäti smetanan ja punasipulin kera
Smetana silli
Tomaattinen silli
Piimäjuusto
Sienisalaatti
Broilerinmaksapatee
Keitetyt perunat
Ruis-, seka- ja joululeipä ja voi